  • 21. Data: 2009-09-11 17:55:39
    Temat: Re: Niezgodność ceny z kodem EAN towaru
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwysyn wrote:
    > w wiadomości news:4aa9595a$1@news.home.net.pl...

    > Bredzisz to moze ty po spotkaniu z ochrona w Jankach. Ja natomiast taka
    > sytuacje widzialem. Zaplakana kobiete pracujaca za 400 zł 'na kasie'
    > która wsunela do kasy 5 własnych złotych.

    W którym supermarkecie kasjerki mają prawo mieć własne pieniądze przy sobie?

  • 22. Data: 2009-09-11 18:55:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiK" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Za studenta miałem na uczelni przedmiot "Prawo Konsumenckie". Pamiętam,
    > że było tam coś n.t. "jesli klient zauważy towar w określonej cenie, zaś
    > jego kasowa wartość jest z tą ceną niezgodna, to klient ma prawo domagać
    > się sprzedaży towaru po cenie w jakiej towar jest wystawiony na pólce".
    > Czy ktoś mógłby mi podać podstawę prawną?

    Rzecz wynika z art. 12 ust 1 Ustawy o cenach. Uporczywe uchylanie się od
    tego obowiązku - a w opisanym przez Ciebie wypadku można by się zacząć
    zastanowić nad tym pod drugim zwróceniu uwagi, skoro im wskazałeś
    rozbieżność - może prowadzić do określonej w art. 14 tej ustawy kary do
    5.000 EURO. Do tej ustawy jest rozporządzenie, regulujące zagadnienie
    szczegółowo, co ma być na cenie i kiedy ceny może nie być. Bo może cen
    czasem nie być, ale nie mogą być mylące.

    Natomiast zwracam uwagę na fakt, że w sklepach samoobsługowych czasem
    towary są przestawiane przez klientów. Na cenach powinny być kody EAN i
    biorąc coś z półki warto zwrócić uwagę choćby na kilka cyfr, czy cena pod
    produktem dotyczy tego towaru. W tej sytuacji wykłócanie się z kasjerką
    żadnego sensu nie ma.

    Gdyby w jakiś sposób można było dowieść, że obsługa sklepu celowo kłamie w
    cenach, zaniżając je na półkach względem cen kasowych, to wówczas dopuszcza
    się ona wykroczenia - chyba, ze różnica w cenie przekroczy 100 zł, co już
    stanowi przestępstwo. Ale udowodnienie czegoś takiego w praktyce w dużym
    sklepie jest zasadniczo niemożliwe, bo trzeba by było wskazać sprawcę.

    W praktyce w razie domowy sprzedaży towaru po cenie z półki zostaje
    wezwanie Policji. Bo odmowa sprzedaży jest wykroczeniem, zaś klienta
    obowiązuje faktycznie cena z półki.

  • 23. Data: 2009-09-11 19:32:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn pisze:

    > Bredzisz to moze ty po spotkaniu z ochrona w Jankach. Ja natomiast taka
    > sytuacje widzialem. Zaplakana kobiete pracujaca za 400 zł 'na kasie'
    > która wsunela do kasy 5 własnych złotych.

    Pewnie jak zwykle kłamiesz, mendo...

  • 24. Data: 2009-09-11 19:36:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack pisze:

    > Paranoikiem to jestes ty.

    W ruchu drogowym? Jak najbardziej! :)

    > Cokolwiek ktoś napisze, co jest niezgodne z
    > twoim postrzeganiem świata to zaraz bredzi.

    Jesteś łaskaw kłamać.

    > W ogóle "brednia" we
    > wszystkich wyobrażalnych i niewyobrażalnych formach to twoje ulubione
    > słowo.

    Nie moje ulubione słowo - ale niestety najlepiej pasujące, jak ktoś
    kompletne bzdury wypisuje...

    > A że już kiedyś uznałem cię za betonowego pierdolca

    No i widzisz? Znowu bełkot z siebie wydajesz :)

  • 25. Data: 2009-09-11 19:38:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn pisze:

    > On nie jest paranoikiem. On tylko dostał w łeb od ochrony w Jankach i od
    > tego czasu nieco mu zdrowie szwankuje.

    W łeb to cię jebał twój "tatuś" - i przez to masz tendencję do zacinania
    się oraz powtarzania w kółko tego samego bełkotu.

  • 26. Data: 2009-09-11 20:21:06
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Ja natomiast taka
    > sytuacje widzialem. Zaplakana kobiete pracujaca za 400 zł 'na kasie' która
    > wsunela do kasy 5 własnych złotych.

    Jeżeli za 400 zł, to napewno nie na pełnym etacie - to po pierwsze.
    A skoro nie podałeś wymiaru czasu pracy, to Twoja informacja o 400 złotych
    jest g**** warta.

    A po drugie - od kiedy to kasjerka odpowiada za ceny wywieszone
    na półkach?

    Bzdury niemożebne wypisujesz.

    --
    Piotr

  • 27. Data: 2009-09-12 06:30:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Jeżeli za 400 zł, to napewno nie na pełnym etacie

    Mało wiesz o świecie i życiu.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 28. Data: 2009-09-12 06:32:07
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4aaaa742$1@news.home.net.pl...

    > W łeb to cię jebał twój "tatuś" - i przez to masz tendencję do zacinania
    > się oraz powtarzania w kółko tego samego bełkotu.

    Wszyscy widzieli w gazecie jak dostałeś wpierdol za bezprawne
    fotografowanie - więc nie zmieniaj tematu.
    A podawanie na usenecie prawdziwego imienia i nazwiska to też nie jest objaw
    zdrowia psychicznego.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 29. Data: 2009-09-12 09:54:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn pisze:
    > w wiadomości news:4aaaa742$1@news.home.net.pl...

    > Wszyscy widzieli w gazecie jak dostałeś wpierdol za bezprawne
    > fotografowanie - więc nie zmieniaj tematu.

    Kłamiesz jak zwykle, jebany w łeb skurwysynu.

    Fotografowanie nie było bezprawne, pomijając "prawo siły".

    > A podawanie na usenecie prawdziwego imienia i nazwiska to też nie jest
    > objaw zdrowia psychicznego.

    ...napisał mały, śmierdzący tchórz, który wstydzi się swojego imienia i
    nazwiska, a dodatkowo mający kompleksy wobec każdego, kto ma choć trochę
    odwagi, żeby bronić słusznej sprawy.

    Ty, tchórzliwa pizdo, pewnie jeszcze byś im buty lizał na każde
    groźniejsze spojrzenie.

  • 30. Data: 2009-09-13 06:37:13
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Kłamiesz jak zwykle, jebany w łeb skurwysynu.
    >
    > Ty, tchórzliwa pizdo,

    Patrzcie drogie dziatki czym konczy sie stłuczenie mózgu. Atakami szału.
    Nawet cie nie mozna oskarzyc o zniesławienie bo z dala widać, że jesteś
    niepoczytalny.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl