  • 1. Data: 2008-11-09 13:49:39
    Temat: Niezapłacony ZUS w 1999 roku
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Dzień Dobry!
    Czy mógłby mi ktoś pomóc w takiej sprawie.
    Mam problem z ZUS-em.
    Otóż w latach 1995 do końca 1999 prowadziłem działalność gospodarczą
    pracując na pełen etat w innym zakładzie. Od stycznia 1999 należało płacić
    ubezpieczenia zdrowotne.
    Płaciłem składki regularnie. Po zaprzestaniu działalności otrzymałem od
    ZUS-u wezwanie do zapłaty składki za miesiąc lipiec 1999 rok. Nie
    sprawdzając czy słusznie zapłaciłem drugi raz. W 2007 roku przeprowadzałem
    się. Uznając te dokumenty za stare wyrzuciłem je. W wrześniu 2008 roku
    otrzymałem ponownie wezwanie do zapłaty za lipiec 1999 rok w raz z
    odsetkami. Teraz nie posiadam dowodów wpłat i nie mogę się nimi okazać.
    Co mam zrobić???
    Przyznaję, że kwota nie jest duża (około 220 zł).
    Nie znam się na prawie, ale chyba jakiś czas przedawnienia ściągalności
    istnieje???
    Proszę o POMOC!!!
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2008-11-09 15:34:31
    Temat: Re: Niezapłacony ZUS w 1999 roku
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek napisal:
> [...]
    > Przyznaję, że kwota nie jest duża (około 220 zł).
    > Nie znam się na prawie, ale chyba jakiś czas przedawnienia ściągalności

    Naleznosc za rok 1999 sa z okresu przed wydluzeniem przedawnienia,
    wiec stosuje sie do nich piecioletni okres. Jezeli sie myle, niech
    mnie medrcy poprawia :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-11-09 17:37:19
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Naleznosc za rok 1999 sa z okresu przed wydluzeniem przedawnienia,
    > wiec stosuje sie do nich piecioletni okres. Jezeli sie myle, niech
    > mnie medrcy poprawia :)

    Myslisz sie chyba 0d 1995 bylo juz 10 lat, w zwiazku z tym to nie jest
    pewnie 220zl a kilka tysiecy z odsetkami.

    Okres przedawnienia w ZUS to 10 lat i normalna praktyka w tej Fermie
    jest upominanie sie o zaleglosci przed koncem przedawienia wraz z odsetkami.

  • 4. Data: 2008-11-09 18:35:37
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Myslisz sie chyba 0d 1995 bylo juz 10 lat, w zwiazku z tym to nie jest
    > pewnie 220zl a kilka tysiecy z odsetkami.

    A nie od 1.01.2003?

    --
    Arek

  • 5. Data: 2008-11-09 18:44:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek_P napisał:
    [..]
    > Naleznosc za rok 1999 sa z okresu przed wydluzeniem przedawnienia,
    > wiec stosuje sie do nich piecioletni okres. Jezeli sie myle, niech
    > mnie medrcy poprawia :)

    Mylisz się.

    Należności z ZUSu nigdy Ci się nie przedawnią. Oni już to tak
    wykombinowali.

    Mógłbyś co prawda szarpać się, że odsetki przedawniają się po 2 latach,
    ale jak znam życie to sądy i tak oleją Cię ciepłym moczem bo to ZUS i
    wiadomo - kasę musi mieć, nawet - a może przedewszystkim - gdy jest
    pobierana bezprawnie czyli kradziona.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 6. Data: 2008-11-09 18:50:20
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > ale jak znam życie to sądy i tak oleją Cię ciepłym moczem bo to ZUS i
    > wiadomo - kasę musi mieć, nawet - a może przedewszystkim - gdy jest

    Wybacz ze to napiesze ale pierdolisz glupoty.
    ZUS ma 10 letni okres przedawnienia od 1998 roku jesli sie nie myle.

  • 7. Data: 2008-11-09 18:52:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    > ale jak znam życie to sądy i tak oleją Cię ciepłym moczem bo to ZUS i
    > wiadomo - kasę musi mieć, nawet - a może przedewszystkim - gdy jest

    Coraz gorzej z tobą.
    Jakieś urojenia. Może czas do lekarza.

  • 8. Data: 2008-11-09 18:55:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    NoName wrote:

    > Wybacz ze to napiesze ale pierdolisz glupoty.
    On tak już ma.
    To uraz psychiczny w stosunku do straży więziennej, US, ZUS, policję,
    prokuraturę i państwo ogólnie związany z kontaktem z tymi instytucjami

  • 9. Data: 2008-11-09 19:53:44
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Myslisz sie chyba 0d 1995 bylo juz 10 lat, w zwiazku z tym to nie jest
    > pewnie 220zl a kilka tysiecy z odsetkami.

    A skąd te kilka tysięcy? 220 zł + odsetki 503 zł (na dzisiaj)- to wszystko.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 10. Data: 2008-11-09 20:12:19
    Od: NoName <n...@n...pl>

    witek pisze:

    > On tak już ma.
    > To uraz psychiczny w stosunku do straży więziennej, US, ZUS, policję,
    > prokuraturę i państwo ogólnie związany z kontaktem z tymi instytucjami

    To uraz do idiotow i im podobnych .