  • 21. Data: 2020-08-26 14:54:18
    Temat: Re: Niezamówione telefony (rozmowy) reklamowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 09:00, z pisze:

    > Ciągniesz taką rozmowę aż do momentu ADRES?

    U mnie na samym początku zaczynają od pytania, czy dodzwonili się do
    osoby z okolic - i tu wymieniają moje miasto. A ja mówię "nie". No i
    zaczyna się jazda, bo ja im nie chcę powiedzieć, gdzie się dodzwonili, a
    oni to podobno muszą wiedzieć. I tu są bardzo kreatywni.

    - A jak daleko pan mieszka o9d tego mieszka? - 450 km :-)

    No to następuje konsternacja i gość kombinuje:
    - To jak Pan daleko ma do Szczecina? - 550 km

    tu jest w kropce, bo mu dwa takie punty wychodzą gdzieś w środku niczego
    w Wielkopolsce.

    Tak, czy siak kilka takich kretyńskich rozmów doprowadziło do tego, że
    od dłuższego czasu nie dzwoni już nikt. Pewne sobie zaznaczyli numer,
    jako należący do jakiegoś kretyna znikąd.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2020-08-26 14:55:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 11:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zamawiales cos ?

    Nie. Na początku pytają, do jakiego miasta się dodzwonili.

    Mam nadzieję.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-08-26 15:00:11
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 26.08.2020 o 06:42, cef pisze:

    > Płacą im pewnie bardziej za skuteczne gadanie a nie za sam czas.
    > Ale pytania miałeś ciekawe :-)

    Zależy od spamerskiej firmy. Tę, którą znam z relacji młodej spamerki,
    to zatrudniona była na 7/8 etatu z minimalną pensją, za każdego kto
    podał jej dane na które dało się wysłać list lub email dostawała netto
    4,76 zł
    Początkowo limit był ustawiony, aby pozyskać 3 osoby dziennie, po
    tygodniu limit wzrastał do 5 dziennie, po 2 tygodniach do limit zmieniał
    się na tygodniowy: 20/tygodniowo
    po miesiącu 30/tygodniowo

    Kto nie wyrabiał limitu, miał rozmowę z managerem typu, ze nie wyrabia
    norm sprzedaży.
    Przypuszczam, że zleceniodawca płacił firmie spamerskiej tylko za osoby
    umówione, na spotkanie, czy ktoś przyszedł, czy zawarł umowe, to firmy
    spamerskiej nie interesowało, oni tylko dostarczali kontakty do
    zleceniodawcy.

    Natomiast koleżanka mojej informatorki pracowała na projekcie "karty
    kredytowej" wypełniało się przez telefon fragment wniosku, imiona,
    nazwiska, rodowe, data ur, PESEL, adres zameldowania, korespondencyjny,
    email, telefon, stan cywilny, status pracowniczy i niestety w tej pracy
    widziała kolegę, który nielegalnie nagrywał na własne potrzeby te dane
    osobowe, tak więc nie dziwcie się, że wasze dane krążą.
    Gdy to uslyszałem, to wziąłem sprawe w swoje ręce, doszedłem do tego
    nagrywacza, nawet rozmowa w prokuraturze była, chłopak się tak
    wystraszył, że chyba te dane nie zdążyły wyciec.

  • 24. Data: 2020-08-26 15:02:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niektórzy mają dane ze starej książki telefonicznej. Wiem, bo zazwyczaj
    > zapraszają mnie do hoteli, które są blisko starego miejsca zamieszkania
    > :) Przeniosłem numer, nie wyraziłem zgody na umieszczanie w książce,
    > więc, mają ciągle w bazie stary adres.

    Dziwne, bo powinni usunąć. Ale jak mają zarchiwizowane, to mogą
    korzystać. Ale ja te telefony odbieram na komórce. Książka też chyba nie
    jest jedynym źródłem, bo ja od samego początku prywatny numer domowy
    miałem zastrzeżony, a też się zdarzały telefony. Dawniej u mnie zawsze
    ktoś był. Przed południem trafiali z reguły na tatę. Ale kilka lat temu
    tato zmarł, to jak przychodzę, to jedynie widzę, że są nieodebrane
    połączenia z jakiś dziwnych numerów nie oddzwaniam.

    Większym problemem są połączenia na komórkę, bo z kolei tu dzwoni masa
    osób których numerów nie mam i muszę odbierać.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2020-08-26 15:04:31
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

> [...]
    > od dłuższego czasu nie dzwoni już nikt. Pewne sobie zaznaczyli numer,
    > jako należący do jakiegoś kretyna znikąd.

    profesjonalne firmy spamujące nie dzwonią jałowo, zaznaczają numery,
    gdzie nacieli się na zbyt długą rozmowę, kilkukrotne przerwanie
    połączenia prowadzące do nikąd
    Problem jest w tym, że powstają nowe firmy spamujące, które nie są
    profesjonalne. Nie sprostają zleceniu zleceniodawcy, nie zarobią kasy i
    likwidują się.

  • 26. Data: 2020-08-26 15:13:19
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 24.08.2020 o 22:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nawał telefonów próbujących wcisnąć jakąś usługę, ostatnio
    > przychodzących głównie z numerów zaczynających się od 61 ....... (tak
    > jakby strefa poznańska, ale siedzieć mogą wszędzie).
    > Naprawdę nie ma w tym kraju jakiejś "niebieskiej listy" do wpisania
    > swojego numeru jako chronionego przez niezamówionym spamem telefonicznym?

    Sprawdź na stronie UKE czyjego operatora to numer, stawiam na jakiegoś
    innego niż Orange, Netia, Dialog
    Zablokuj wszystkie numery tego niszowego operatora.

    Osoby mi znane, mają wiele kart lojalnościowych, podają nr tel, zgadzają
    się na wszystkie spamy telefoniczne, ale numer leży cały czas włączony,
    nikt go nie odbiera, do niczego innego nie jest używany.
    Koszt prepaida tylko w opcji konto wazne rok 5zł, w zależności od stanu
    baterii ładowanie 1-3 razy tygodniowo.

    Problem jest taki, że firmy spamujące biorą z UKE plan numeracyjny i
    dzwonią kolejno lub robot dzwoni.

  • 27. Data: 2020-08-26 15:24:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np.:
    61 610 78 26
    61 610 78 27
    61 647 39 86
    61 610 71 42
    Jak się blokuje numery jednego niszowego operatora?

    -----

  • 28. Data: 2020-08-26 15:38:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.08.2020 o 15:13, Henryk Hajdan pisze:

    > Problem jest taki, że firmy spamujące biorą z UKE plan numeracyjny i
    > dzwonią kolejno lub robot dzwoni.

    Nie sądzę, by to odbywało się to w ten sposób. Po pierwsze widuję
    połączenia spamowe bezpośrednio po rejestracji numerów, jak nawet nikt
    jeszcze tego telefonu do sieci nie zalogował. Po drugie w znanych mi
    wypadkach dzwonili proponując spotkania w moim mieście, więc nie mogli
    "na pałę" na komórkę dzwonić, bo żadnej szansy trafić nie mają.
    Natomiast faktem jest, że dzwoni automat i jak odbierzesz, to dopiero
    szuka jakiegoś człowiek, który porozmawia. Stąd głuche telefony.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2020-08-26 16:34:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >>> adresu. Do mnie po pewnym czasie takie telefony zaczęły być
    >>> sporadycznie. Prawdopodobnie działa to tak, że jak się okazuje, ze

    >Nie. Na początku pytają, do jakiego miasta się dodzwonili.

    No to widac tym akurat zalezy na poprawnosci danych.

    Odpowiedz kiedys, ze do Szczecina sie dodzwonili, zobaczysz czy sie
    zaczna pytac o Szczecin :-)

    J.

  • 30. Data: 2020-08-26 16:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 26.08.2020 o 00:58, RadoslawF pisze:

    >Oni tam nic nie sprzedają. Przynajmniej do mnie tacy nie dzwonili.
    >Oni
    >zapraszają na spotkania, gdzie będziesz coś mógł nabyć.

    Dostac :-)
    To tez im zalezy, bo zobacz na "nr rezerwacji" - sa inicjaly
    dzwoniacego.
    Moze maja premie od goscia, ktory przyjdzie, a moze od takiego, co
    kupi ...

    J.