  • 11. Data: 2009-02-09 19:17:54
    Temat: Re: Niewszczecie postepowania za pobicie?
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 09.02.2009 grzech <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jest to bardzo prawdopodobne. Jeśli znasz ich adres to spróbuj się czegoś
    > dowiedzieć w tzw. opiece społecznej ich miejsca zamieszkania. Możesz
    > skontaktować się z ich dzielnicowym. Możesz też spróbować przeprowadzić
    > prywatne śledztwo i w zależności od wyników podjąć dalsze działania.

    Ba.. Nie mam pojecia, gdzie mieszkaja, znam tylko nazwska.

  • 12. Data: 2009-02-09 19:20:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> wrote
    > OK, nie oponowalabym, gdyby bylo "umorzenie", ale czy ktos tu w ogole
    > cos probowal robic??

    Nie wiemy, możliwe, tzw. postępowanie sprawdzające.
    Choć z drugiej strony, jeśli opis przestępstwa nie wskazywał na znęcanie, to
    przy zwykłym naruszeniu nietykalności nie wszczyna się postępowania z uwagi
    na ww tryb prywatnoskargowy.
    W tryb prywatnoskargowy może włączyć się prokuarator jeśli wymaga tego
    interes społeczny, wtedy toczy się z urzędu.

  • 13. Data: 2009-02-09 19:21:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > OK, nie oponowalabym, gdyby bylo "umorzenie", ale czy ktos tu w ogole
    > cos probowal robic??

    W kazdym razie miał taki obowiązek. Na pewno rozmawiali z samą ofiarą.

  • 14. Data: 2009-02-09 20:09:41
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 09.02.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:

    > W kazdym razie miał taki obowiązek. Na pewno rozmawiali z samą ofiarą.

    Obawiam sie, ze ona nie mowi... W kazdym razie, nie slyszalam ani jednego slowa
    w czasie calej akcji, ani kiedy byli sami.
    Przypuszczam, ze rozmawiali z jej opiekunem, czyli konkubina tego pana
    (cos takiego wywnioskowalam z rozmowy z pania policjant, ze pan to
    "przyszywany" dziadek).
    Watpie, by sie prawdy dowiedzieli...
    Kurcze, co jeszcze mozna zrobic??

  • 15. Data: 2009-02-09 21:21:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Przypuszczam, ze rozmawiali z jej opiekunem, czyli konkubina tego pana
    > (cos takiego wywnioskowalam z rozmowy z pania policjant, ze pan to

    Przelać swoje wątpliwości na papier i napisać pismo do Sądu Rodzinnego
    właściwego dla miejsca zamieszkania osoby potencjalnie pokrzywdzonej. tylko
    ten sąd będzie władny cokolwiek w tej sytuacji zrobić, jeśli to uzna za
    stosowne.

  • 16. Data: 2009-02-11 16:58:52
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

> [...]
    > skontaktować się z ich dzielnicowym. Możesz też spróbować przeprowadzić
    > prywatne śledztwo i w zależności od wyników podjąć dalsze działania.

    Tak jeszcze pomyslalam, czy prokuratura ma obowiazek podac przyczyne
    niepodjecia dochodzenia, jezeli zloze wniosek o wyjasnienia?

  • 17. Data: 2009-02-14 12:39:29
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Tak jeszcze pomyslalam, czy prokuratura ma obowiazek podac przyczyne
    > niepodjecia dochodzenia, jezeli zloze wniosek o wyjasnienia?

    Prokuratura już podała przyczynę niepodjęcia dochodzenia. Zobacz do
    postanowienia. Jest tam pewnie wzmianka o art. 17 k.p.k. Odpowiedni punkt
    tego artykułu wiele wyjaśnia.

    grzech