  • 1. Data: 2009-02-09 17:20:54
    Temat: Niewszczecie postepowania za pobicie?
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Witam

    Moze ktos zorientowany mnie oswieci..
    Sytuacja, w skrocie taka:
    Facet po 70-ce szarpal, wrzeszczal i okladal po twarzy dziewczynke.
    Bylam pewna, ze to dziecko, bo bardzo niska, drobna.
    Wyraznie niepelnosprawna, nietypowo sie poruszajaca, ze zdeformowana
    twarza (stad takze klopot z ocena wieku, okazalo sie pozniej, ze ma
    skonczone osiemnascie lat). Rzecz dziala sie w parku, w Warszawie, pan
    myslal, ze nikt nie widzi prawdopodobnie (pustki byly) i bardzo
    byl zaskoczony, gdy podeszlam i zrobilam mu, dosc mocno wkurzona,
    wyklad, co mysle o jego metodach wychowawczych.
    Pan byl dla mnie dosc niemily, delikatnie mowiac.
    Wezwalam policje, przyjechali po pol godzinie, laskawcy...
    Zostawilam dane, opisalam sprawe i poszlam.
    Pozniej wydzwanialam na komisariat, zeby sie dowiedziec, czy ktos cokolwiek
    robi. Po ponad miesiacu pani w koncu raczyla mnie (w zasadzie na moje zadanie)
    przesluchac, spisac zeznania.
    Uznalam, ze jezeli chodzi o moje "reaguj na przemoc", jestem w porzadku
    i spokojnie czekalam na rozwoj wydarzen.

    No i nastapil;) Pani listonoszka przyniosla mi dzis pismo z prokuratury
    o niewszczeciu postepowania.
    No to ja czegos nie rozumiem....
    Bicie bylo, naruszanie nietykalnosci, lzenie - dziewczyna wyraznie
    niepelnosprawna, watpie, by sie mogla komus poskarzyc (stad moje upierdliwe
    interesowanie sie sprawa), a tu ... kicha.
    Sie strasznie prokuratura wzruszyla...
    Co tu zrobic teraz, moze ktos mi poradzi (poza olac sprawe, bo sie uparlam
    jakos pomieszac panu oblechowibezzebow w zyciorysie)

    www.pomozkacpekowi.pl

  • 2. Data: 2009-02-09 17:39:15
    Temat: Re: Niewszczecie postepowania za pobicie?
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > jakos pomieszac panu oblechowibezzebow w zyciorysie)

    Jak piszesz - pokrzywdzona jest pełnoletnia i to od niej zależy czy sprawca
    będzie ścigany. Nie wiadomo jakie stosunki panują między nimi. Można by się
    pokusić o ukierunkowanie postępowania na przestępstwo znęcania się nad osobą
    pozostającą w stosunku zależności lub rodziną. Do tego trzeba wywiadu
    środowiskowego i kilku jeszcze rzeczy. Obawiam się, że nic nie zdziałasz.

    grzech

  • 3. Data: 2009-02-09 17:48:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> wrote
    > No i nastapil;) Pani listonoszka przyniosla mi dzis pismo z prokuratury
    > o niewszczeciu postepowania.

    Z powodu?

  • 4. Data: 2009-02-09 17:57:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Naruszenie nietykalności cielesnej jest ścigane z oskarżenia prywatnego. By
    było ścigane z urzędu, to obrażenia musiałyby być poważne.

  • 5. Data: 2009-02-09 18:10:14
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 09.02.2009 grzech <s...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > pozostającą w stosunku zależności lub rodziną. Do tego trzeba wywiadu
    > środowiskowego i kilku jeszcze rzeczy. Obawiam się, że nic nie zdziałasz.

    No wiec wlasnie - klopot jest z ta jej pelnoletnoscia, ale z drugiej strony,
    dziewczyna jest gleboko uposledzona.
    Ten facet to jakis tam jej opiekun, mieszkaja pod jednym adresem...

    Jezeli bije ja na dworze, obawiam sie, ze i w domu.
    Kto mialby jej pomoc, nie bardzo lapie?

  • 6. Data: 2009-02-09 18:10:45
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 09.02.2009 Piotr [trzykoty] <r...@o...pl> napisał/a:

    > "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> wrote
    >
    > Z powodu?

    Brak opisu.

  • 7. Data: 2009-02-09 18:14:42
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

    Dnia 09.02.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Naruszenie nietykalności cielesnej jest ścigane z oskarżenia prywatnego. By
    > było ścigane z urzędu, to obrażenia musiałyby być poważne.

    No OK, ale co w przypadku uposledzonej ofiary??
    Nie wiem, czy ubezwlasnowolniona, ale... jakies organizacje pomagaja chociaz,
    skoro panstwo nie?
    Jakies to, dziwaczne jednak:( Z moim poczuciem sprawiedliwosci sie w kazdym
    razie kloci.

  • 8. Data: 2009-02-09 19:06:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Joanna Sokalska" <a...@g...pl> wrote

    > No OK, ale co w przypadku uposledzonej ofiary??

    z oskarżeniem powinien wystąpić jej opiekun.

    Jest jeszcze to: Art. 207. kk § 1. Kto znęca się fizycznie lub psychicznie
    nad osobą najbliższą lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub
    przemijającym stosunku zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą
    nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    Prokuratura ma pewnie więcej informacji niż Ty, może się nie dopatrzyli
    znamion tego czynu. Wszak jednorazowe zachowanie może być niewystarczające
    do tej kwalifikacji.

  • 9. Data: 2009-02-09 19:10:53
    Od: Joanna Sokalska <a...@g...pl>

> [...]
    > znamion tego czynu. Wszak jednorazowe zachowanie może być niewystarczające

    OK, nie oponowalabym, gdyby bylo "umorzenie", ale czy ktos tu w ogole
    cos probowal robic??

  • 10. Data: 2009-02-09 19:14:14
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Jezeli bije ja na dworze, obawiam sie, ze i w domu.
    > Kto mialby jej pomoc, nie bardzo lapie?

    Jest to bardzo prawdopodobne. Jeśli znasz ich adres to spróbuj się czegoś
    dowiedzieć w tzw. opiece społecznej ich miejsca zamieszkania. Możesz
    skontaktować się z ich dzielnicowym. Możesz też spróbować przeprowadzić
    prywatne śledztwo i w zależności od wyników podjąć dalsze działania.

    grzech