  • 1. Data: 2005-07-05 18:27:12
    Temat: Niewazna sprzedaz?
    Od: "Wojtek" <p...@g...pl>

    Witam!

    Jezeli ktos sprzedaje mi drogi telewizor marki X, a potem okazuje sie, ze to
    co kupilem to tanszy telewizor marki Y (ma tylko pozmieniane zewnetrzne
    oznaczenia) to czy taka osoba ma obowiazek zwrocic mi calosc zaplaconej
    kwoty niezaleznie od tego czy wiedziala czy tez nie o falszywym oznaczeniu
    odbiornika?

    Wojtek

  • 2. Data: 2005-07-05 18:45:08
    Temat: Re: Niewazna sprzedaz?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zaplaconej
    > kwoty niezaleznie od tego czy wiedziala czy tez nie o falszywym

    To jest czysty przykład oszustwa, które podlega ściganiu karnemu. A więc
    nie dość, ze zwrócić kasę, to jeszcze ewentualne odszkodowanie powinien
    sprawca i ewentualnie w rękę pocałować, że nie doniesiesz na niego.

  • 3. Data: 2005-07-05 18:50:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > To jest czysty przykład oszustwa, które podlega ściganiu karnemu. A więc
    > nie dość, ze zwrócić kasę, to jeszcze ewentualne odszkodowanie powinien
    > sprawca i ewentualnie w rękę pocałować, że nie doniesiesz na niego.

    No chyba ze bebechy Y do środka telewizora X wsadziła sama firma X i
    sprzedaje pod własną marką.

  • 4. Data: 2005-07-05 18:57:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:daekqn$od6$1@inews.gazeta.pl...

    > No chyba ze bebechy Y do środka telewizora X wsadziła sama firma X i
    > sprzedaje pod własną marką.

    Założyłem, że jak pisał pytający to gość uczynił, a nie producent. Jeśli
    to po prostu normalna rzecz i tak ten produkt od środka ma wyglądać, to
    oczywistym jest, że nie ma roszczenia.

  • 5. Data: 2005-07-05 19:17:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Założyłem, że jak pisał pytający to gość uczynił, a nie producent. Jeśli
    > to po prostu normalna rzecz i tak ten produkt od środka ma wyglądać, to

    No jeśli zrobił to sprzedawca zmieniając obudowę, to należy mu się czapa.

  • 6. Data: 2005-07-05 19:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > No jeśli zrobił to sprzedawca zmieniając obudowę, to należy mu się czapa.

    Powiedział co wiedział...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 7. Data: 2005-07-05 19:32:32
    Od: "Wojtek Piasecki" <p...@g...pl>

    Z orginalnego telewizora Y usunieto zewnetrze oznaczenia i na ich miejsce
    dodano takie, ktore jednoznacznie wskazuje, ze jest to telewizor drozszej
    marki X. Na szczescie ktos kto to zrobil zapomnial zmienic orginaly numer
    identyfikacyjny. Telewizory X i Y wytwarzaja rozni producenci ale z
    podzespolow pochodzacych glownie od X. Dlatego sprzedajacy broni sie
    twierdzac, ze Y to prawie jak X bo ma 90% czesci z pochodzacych X.

    Wojtek

  • 8. Data: 2005-07-05 19:34:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek Piasecki wrote:
> [...]
    > podzespolow pochodzacych glownie od X. Dlatego sprzedajacy broni sie
    > twierdzac, ze Y to prawie jak X bo ma 90% czesci z pochodzacych X.

    prawie X to nie to samo co X.
    Oddaj telewizor do sklepu z tytułu niezgodności z umową.
    Miał być X, a nie prawie X.
    Dodatkowo jeśli zrobił to sprzedawca na własną rękę, to jest to oszustwo.

  • 9. Data: 2005-07-05 19:50:15
    Od: "Wojtek" <p...@g...pl>

    Sprawa jest trudna bo telewizor jako uzywany zostal kupiony od osoby
    prywatnej (ktore nawiasem mowiac zyje z handlu sprzetem RTV). Niestety nie
    ma zadnych dokumentow potwierdzajacych transakcje (gotowka za towar).
    Dlatego sprzedajacy czuje sie bardzo pewnie i twierdzi, ze nic mu nie mozna
    udowodnic.

    Wojtek

  • 10. Data: 2005-07-05 20:02:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > ma zadnych dokumentow potwierdzajacych transakcje (gotowka za towar).
    > Dlatego sprzedajacy czuje sie bardzo pewnie i twierdzi, ze nic mu nie mozna

    Zawsze można mu wszystko udowodnić. Kwestia komu sędzia uwierzy.
    Pozostaje ci droga sądowa.
    Pytanie tylko, czy ci się chce.