  • 41. Data: 2012-02-10 12:08:55
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Panowie!
    Z pieszczotami to może jednak na priv.
    Nie róbcie szamba z tej grupy.
    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
    ----------------
    GNU is Not Unix

  • 42. Data: 2012-02-10 12:14:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2012 12:55, witrak() pisze:
    > Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote on
    > 2012-02-10_12:36

    > O! Zero się odezwało! I mówi jakby ludzkim głosem, choć to nie
    > wigilia.
    >
    > Z kindersztuby powinno wynieść zasadę, że listy wypada podpisywać.
    >
    > Jeszcze raz mówię - z takim poziomem kultury to tylko na onet.
    >
    > witrak()

    Słuchaj, szczeniaku... Przyplątałeś się na tę grupę nie wiadomo skąd i
    swoją "karierę" zacząłeś od niemerytorycznego przypierdalania się do
    mnie. Uważasz, że jak poznałeś jedno obcojęzyczne słowo "kindersztuba",
    to uczyło cię to panem i władcą usenetu? Swoją drogą - gdzie jest twój
    podpis, anonimku?

    Podkul swój ogonek i zmykaj stąd w podskokach póki się nie nauczysz
    wnosić do dyskusji czegoś więcej, niż tylko personalne ataki.

    A póki co... *plonk*

    I już twojego ujadania, anonimowy kundelku, nie ma.

  • 43. Data: 2012-02-10 12:30:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-10, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Słuchaj, szczeniaku... Przyplątałeś się na tę grupę nie wiadomo skąd i
    > swoją "karierę" zacząłeś od niemerytorycznego przypierdalania się do
    > mnie.

    Jako czytelnik i dyskutant na obu grupach, zwrócę uwagę że jest crosspost.
    Z takimi stwierdzeniami więc bym uważał. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2012-02-10 12:49:56
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Wszystkich uczestników pl.soc.prawo przepraszam za zaśmiecanie
    listy, ale niestety to zero będące autorem listu, do którego
    jestem zmuszony się odnieść, crosspostowało chamskie odzywki na
    pl.biznes.banki i u Was. Wskutek czego i Wasza lista musiała
    cierpieć wygenerowaną przez tego kiepsko wychowanego typa wymianę
    "uprzejmości", jako że sądziłem początkowo, że wypada mi
    odpowiadać :-(
    Na całe szczęście To nie jest stałym bywalcem p.b.b, więc szansa
    na kolejne crossposty maleje, a ja deklaruję, że z własnej woli
    nie będę już Mu odpowiadał.

    Pozdr.

    witrak()

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote on
    2012-02-10_13:14

  • 45. Data: 2012-02-10 12:51:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2012 13:30, Wojciech Bancer pisze:

    > Jako czytelnik i dyskutant na obu grupach, zwrócę uwagę że jest crosspost.
    > Z takimi stwierdzeniami więc bym uważał. :)

    Whatever. Anonimowy kundelek zaczął kontakt ze mną od obszczekiwania - i
    potem nic innego nie robi tylko usiłuje wirtualnie chwytać mnie za nogawki.

    Jako że wirtualnie, to KF wystarczy (prośba tylko o niewyciąganie jego
    ujadania z szamba) i po sprawie.

  • 46. Data: 2012-02-10 17:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Feb 2012, Robert Tomasik wrote:

    > To w czym ma problem, bo nie nadążam. Rozwiazuję umowę o przedłużenie, a jak
    > obciażą jeszcze raz, to składam reklamację

    Pic w tym, że złamał regulamin, i to zarówno karty jak i sprzedawcy.
    Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    niż posiadacz karty, nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował
    poprzez zapłatę.
    Taka mała gimnastyka prawna :)

    > i kasa automatycznie wraca na
    > rachunek. Sam pomysł z automatycznym porzedłużaniem jest o tyle fajny, ze ne
    > trzeba pamiętać.

    Jeśli mi się dobrze wydawało, to z pojedynczą reklamacją nie ma
    problemu, bo sprzedawca w regulaminie wprost zapisał taką opcję.
    Pic w tym, że na zarejestrowane dane można dalej dokonywać
    kolejnych zakupów, bo "umowa ramowa" jest zawarta, tylko
    jak wyżej - sprzecznie z regulaminami i sprzedawcy
    i kartową.
    Taki układ, jakby ktoś podpisał do weksla deklarację, że będzie
    płacił za zakupy dokonane przez uczestników dyskusji ;)
    Teraz Ty masz weksel, a on kombinuje co zrobić żeby
    deklaracja straciła moc :]

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2012-02-10 18:05:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kajetan Malkontowicz <k...@m...org> writes:

    > VISA jasno definiuje taką procedurę. Co do pozostałych to nie
    > znalazłem.

    Praktycznie wszystkie karty pozwalają na cykliczne obciążenia.

    > W takim razie niby na jakiej podstawie transakcja miałaby dojść do
    > skutku? Znajomość samego numeru karty nie umożliwia autoryzacji transakcji.

    Na podstawie woli sklepu do obciążenia konkretnej karty. Tak w ogóle to
    nawet autoryzacja nie jest potrzebna do obciążenia karty - ona tylko
    chroni sprzedawcę przed późniejszymi pretensjami wydawcy.

    > W dowolnym banku, zakładając że takie zlecenie zostało złożone.

    :-)
    Takich zleceń nie składa się w bankach.
    Podaj jakiś konkretny przykład, jeśli potrafisz.

    Możesz wycofać zlecenie w danym sklepie, ale nie w banku.

    > Mylisz pojęcia. Opisywana sytuacja nie wymaga zastrzeżenia karty tylko
    > zablokowania możliwości obciążania karty przez konkretnego sprzedawcę.

    Ciekawe który bank coś takiego umożliwia. Podaj przykład i np. punkt
    w regulaminie lub coś w tym rodzaju. Może być także np. punkt w
    regulacjach organizacji.

    Tylko nie pisz że wszystkie bo np. PKO BP nie umożliwia :-)

    Tzn. możesz się specjalnie nie wysilać, jasne jest że niczego takiego
    nie znajdziesz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2012-02-10 18:11:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Pic w tym, że złamał regulamin, i to zarówno karty jak i sprzedawcy.
    > Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    > niż posiadacz karty,

    To akurat niekoniecznie musi łamać regulamin, dlaczego regulamin miałby
    tego zabraniać?

    Np. karty firmowe - posiadacz płaci w imieniu firmy, nic nadzwyczajnego.

    > nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował
    > poprzez zapłatę.

    Umowa może być trójstronna :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2012-02-10 18:16:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    > niż posiadacz karty, nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował

    No ale w takim wypadku albo zrobił to za wiedzą i zgodą pisiadacza karty i
    wówczas posiadacz moze umowę wypowiedzieć. Alboz robił to wbrew jego woli i
    popełnił przestępstwo.

> [...]
    > płacił za zakupy dokonane przez uczestników dyskusji ;)
    > Teraz Ty masz weksel, a on kombinuje co zrobić żeby

    Obawiam się, że nie za bardzo rozumiem o co chodzi.

  • 50. Data: 2012-02-10 18:36:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-10, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Zapłacił/zapłacili (pewnie obaj przy tym byli) w imieniu innej osoby,
    > niż posiadacz karty, nie jest więc stroną umowy którą zaakceptował

    IMHO prawo nie zabrania *płacenia* za kogoś. Regulaminy też raczej
    tego nie precyzują. Inaczej kupując żonie bieliznę chyba bym
    ten regulamin łamał. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl