  • 51. Data: 2012-08-13 15:27:47
    Temat: Re: Nieuczciwy najemca mieszkania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.08.2012 14:10, witek pisze:

    > nie podniecaj sie tak bardzo, bo zaraz ci wyjdzie ze on kryminalista jest

    No, pieniądze od kogoś dostał, z fiskusem się nie rozliczył -
    przestępstwo skarbowe jak w mordę strzelił.

  • 52. Data: 2012-08-13 18:26:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No, pieniądze od kogoś dostał, z fiskusem się nie rozliczył -
    > przestępstwo skarbowe jak w mordę strzelił.

    ale nie z nieujawnionych dochodow.
    bo dochod jak najbardziej wiadomo z czego pochodzi, co najwyzej
    nierozliczony, ale nie nieujawniony.

    o 75% nie ma mowy.

    po za tym jak mowimy o biezacym roku, to do kwietnia jeszcze ma sporo
    czasu. co najwyzej mozna sie o zaliczki przyczepic.

  • 53. Data: 2012-08-13 19:58:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.08.2012 18:26, witek pisze:

    > ale nie z nieujawnionych dochodow.
    > bo dochod jak najbardziej wiadomo z czego pochodzi, co najwyzej
    > nierozliczony, ale nie nieujawniony.

    Jeśli się nie rozliczył, to nie ujawnił.

    > o 75% nie ma mowy.
    >
    > po za tym jak mowimy o biezacym roku, to do kwietnia jeszcze ma sporo
    > czasu. co najwyzej mozna sie o zaliczki przyczepic.

    Ale najem zaczął się ponad rok temu (przypomnij sobie: 8 + 4 miesiące)
    czyli w najlepszym wypadku czterech miesięcy nie rozliczył w terminie.

  • 54. Data: 2012-08-13 20:02:57
    Od: SDD <s...@t...pl>

    witek pisze:

    > ale nie z nieujawnionych dochodow.
    > bo dochod jak najbardziej wiadomo z czego pochodzi, co najwyzej
    > nierozliczony, ale nie nieujawniony.

    ???

    To co wg Ciebie jest nieujawnionym zrodlem dochodu (czy przychodu)???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 55. Data: 2012-08-13 20:05:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli się nie rozliczył, to nie ujawnił.

    ale ujawni jak sie zapytaja. tajmenicy z tego nie robi jak widac

    z nieujawnionych znaczy "niewiadomego pochodzenia" czyli sam delikwent
    nie chce sie przyznac skad ma kase.

  • 56. Data: 2012-08-13 20:06:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

    > ???
    >
    > To co wg Ciebie jest nieujawnionym zrodlem dochodu (czy przychodu)???
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    to, czego pochodzenia nie da sie ustalic w trakcie postepowania skarbowego.

  • 57. Data: 2012-08-13 20:16:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > ale ujawni jak sie zapytaja. tajmenicy z tego nie robi jak widac
    >
    > z nieujawnionych znaczy "niewiadomego pochodzenia" czyli sam delikwent
    > nie chce sie przyznac skad ma kase.

    Albo ujawnione źródła nie pokrywają tego co ma.
    Czyli ma kasę, ale nie wiadomo skąd.

  • 58. Data: 2012-08-13 20:19:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Albo ujawnione źródła nie pokrywają tego co ma.
    > Czyli ma kasę, ale nie wiadomo skąd.

    wiadomo skad: z najmu

    w kazdym razie bedzie wiadomo dl US jak sie przyzna gdy US sie zapyta.

    jakby powiedzil ze nie powie a US sam nie potrafilby tego ustalic,
    wowczas byloby to nieujawnione zrodlo przychodu.

  • 59. Data: 2012-08-13 23:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Aug 2012, SDD wrote:

    > ???
    >
    > To co wg Ciebie jest nieujawnionym zrodlem dochodu (czy przychodu)???

    Witek napisze za siebie, ale ja się powołam na przykłady wyroków
    sądowych niekorzystnych dla podatników.

    Oba, które kojarzę, dotyczyły "niewiarygodności" - po prostu US
    wziął był i stwierdził, że podatnik nie jest w stanie przedstawić
    wiarygodnych dowodów lub choćby mocnych poszlak tezy którą przedstawia.
    "Nie wierzymy że podatnik zarobił w ten sposób pieniądze"!

    Jedna, to była sprawa "dolarów w poduszce".
    Nie kojarzę, czy sam wzięty pod włos podatnik tak twierdził, czy
    powoływał się że "babcia miała" lub coś w tym stylu, ale twierdził
    iż zapas dolarów pochodzi jeszcze z lat 70', kiedy to przepisy
    walutowe były dość restrykcyjne a fakt ukrywania posiadania dolarów
    nikogo nie dziwił :>
    US stwiedził że "nie wierzy", żadnych dowodów w stylu kwitów bankowych
    z oczywistego powodu nie było, WSA klepnął... i tyle.
    Druga, to była sprawa "panie kontrolerze, ja to mam z nierządu".
    No to US zrobił śledtwo :> i takoż wykazał "niewiarygodność".
    "Nic nie znaleźliśmy, a podatnik nie pokazał żadnego WIARYGODNEGO
    dowodu, że rzeczywiście".

    Warto zwrócić uwagę, że obie sprawy dotyczyły czepnięcia się
    US od strony "a skąd to podatnik miał pieniądze na zakup
    domu/czegoś_podobnego".
    Jak US się czepnie "a w tym lokalu podobno ktoś mieszkał",
    to na pewno nie będą to "nieujawnione źródła"!

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2012-08-14 00:09:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Aug 2012, Uni wrote:

    > Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam - ale wpisując w google już samo
    > tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą kwotę
    > podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :
    >
    > http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

    To nie jest dobry pomysł.
    I fakt zapisania w gazecie również.
    W Polsce nie ma dla podatku dochodowego kwoty wolnej od opodatkowania,
    wbrew temu, co wypisują w większości gazet, jest coś, co można by nazwać
    "kwotą podatku nie podlegającego wpłacie".
    W sporej części przypadków rzeczywiście oba pojęcia (kwota wolna oraz
    dolny próg "niepłaconego podatku") dają bardzo zbliżony wynik - bo
    dopóki wyliczony podatek nie przekroczy wartości progu, podatku się
    nie płaci tak JAKBY przychód do pewnej wartości był wolny od podatku.
    Ale nie zawsze - a powód jest taki, że istnieją odliczenia i doliczenia.
    Można się naciąć, posługując się uproszczeniem.

    W efekcie, pojęciem "kwoty wolnej" można się posługiwać na tych samych
    zasadach, na jakich można używać pojęcia siły odśrodkowej: jak dobrze
    wiesz, na czym polega nieprawidłowość tego określenia, to w sumie
    bez różnicy co powiesz ;)
    Ale jak nie wiesz, to można i perpetuum mobile chcieć na podstawie
    tej niewiedzy budować, tyle, że działać nie będzie.

    Krótko:
    - nie ma w .pl kwoty wolnej od podatku
    - od *każdej* kwoty trzeba policzyć podatek
    - jak podatek wyjdzie niższy niż wartość progowa, to się nie płaci nic
    - ale niepłacenie nie zwalnia od obowiązku złożenia deklaracji
    (za niezłożenie deklaracji jest mandat, fakt, że podatek do zapłaty
    wyszedł zero nie stanowi kryterium niedawania mandatu)

    pzdr, Gotfryd