  • 41. Data: 2012-08-13 09:22:22
    Temat: Re: Nieuczciwy najemca mieszkania
    Od: Uni <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-13 07:44, cef pisze:

    > A jak Ty to wyliczasz, jeśli unikasz prowadzenia ewidencji?

    Heeeh - skąd to domniemanie, a jeśli już to nawet na oko widać po
    kosztach że jest niemały minus, jak dodam teraz koszty przylotu i odlotu
    - to.... już pisać na ten temat mi się odechciewa. Trzeba jeszcze
    wziąć pod uwagę że pracę tu w Jukeju muszę porzucić żeby przyjechać bo
    urlopu nie mam.

  • 42. Data: 2012-08-13 10:49:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-13 09:22, Uni pisze:

> [...]
    > - to.... już pisać na ten temat mi się odechciewa. Trzeba jeszcze
    > wziąć pod uwagę że pracę tu w Jukeju muszę porzucić żeby przyjechać bo

    "Panie kontrolerze, faktycznie od 10 lat prowadzę tę budę z warzywami
    beż żadnej rejestracji działalności gospodarczej i w żaden sposób się z
    podatków nie rozliczam, ale proszę mi wierzyć, o tu mam nawet rachunki,
    że ja na tej budzie nie zarabiam nawet 50zł miesięcznie!"

    Tak wygląda Twoje naiwne tłumaczenie.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2012-08-13 11:15:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uni wrote:

    > Heeeh - skąd to domniemanie, a jeśli już to nawet na oko widać po
    > kosztach że jest niemały minus, jak dodam teraz koszty przylotu i
    > odlotu - to.... już pisać na ten temat mi się odechciewa.

    Domniemanie jest stąd, że skoro nie ewidencjonujesz i nie wykazujesz
    przychodów,
    bo wynajmujesz bez umowy i bez rachunków, to znaczy, że nie prowadzisz
    żadnej ewidencji.
    Napisz jakie składałeś rozliczenie z tego wynajmu za ostatni rok?
    Na oko to możesz sobie szacować - do zapłaty lub wykazania braku obowiązku
    zapłaty
    to są wyliczenia, a Ty to olewasz. Dodatkowo skoro nie masz umowy, to opłaty
    za media wskoczą Ci do przychodów, a zapłacone przez kogoś innego nie staną
    się Twoim kosztem, więc ostrożnie z tym byciem na minus.

  • 44. Data: 2012-08-13 11:23:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

> [...]
    > opłaty za media wskoczą Ci do przychodów, a zapłacone przez kogoś
    > innego nie staną się Twoim kosztem, więc ostrożnie z tym byciem na

    A poza tym to jakaś klitka jest,
    że za osiem miesięcy nie przekraczasz kwoty wolnej?
    Wynajmujesz mieszkanie za mniej niż 400zł?
    Amortyzujesz to czy ubezpieczasz jakoś dramatycznie drogo?

  • 45. Data: 2012-08-13 11:57:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.08.2012 07:47, Uni pisze:

    > Czemu mnie tak określasz - już napisałem wcześniej - jestem
    > na tym najmie na minusie, a podatek jest od zysku/dochodu.

    Nieprawda. Najpierw trzeba wybrać tę opcję (możliwy jest też ryczałt,
    kiedy podatek liczony jest od przychodu) oraz się prawidłowo rozliczyć.

    Póki co masz niezarejestrowany i nierozliczony przychód.

  • 46. Data: 2012-08-13 12:11:50
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Póki co masz niezarejestrowany i nierozliczony przychód.

    Przede wszystkim nieujawnione zrodlo dochodu :)

    W takim przypadku koszty mozna, jak najbardziej, rozliczyc.
    Tyle, ze stopa podatku malo zachecajaca: 75% :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 47. Data: 2012-08-13 12:13:23
    Od: SDD <s...@t...pl>

    SDD pisze:

    > W takim przypadku koszty mozna, jak najbardziej, rozliczyc.
    > Tyle, ze stopa podatku malo zachecajaca: 75% :)

    No i oczywiscie, jak przyjdzie co do czego, to przychod ladnie oszacuja
    - biorac pod uwage realia rynkowe. Jesli w okolicy wynajmuja za 1000 zl
    to tlumaczenie, ze to bylo za 300 nie przejdzie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 48. Data: 2012-08-13 12:31:37
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Uni" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-08-13 07:44, cef pisze:
    > - to.... już pisać na ten temat mi się odechciewa. Trzeba jeszcze
    > wziąć pod uwagę że pracę tu w Jukeju muszę porzucić żeby przyjechać bo
    > urlopu nie mam.

    Jaja sobie robisz?

  • 49. Data: 2012-08-13 12:43:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-13, Uni <c...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że pracę tu w Jukeju muszę porzucić żeby
    > przyjechać bo urlopu nie mam.

    ROTFL :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2012-08-13 14:10:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

> [...]
    >
    > W takim przypadku koszty mozna, jak najbardziej, rozliczyc.
    > Tyle, ze stopa podatku malo zachecajaca: 75% :)

    nie podniecaj sie tak bardzo, bo zaraz ci wyjdzie ze on kryminalista jest