  • 21. Data: 2006-01-27 15:33:33
    Temat: Re: Nieświadome posiadanie cracka - jak obalić zarzut? [długie]
    Od: "Hubert Grochowina" <h...@p...usun..to.w.cholere.info>

    a czy ten crakc sie jakos nazywa ?
    bo moze to jakiś program np. command.com ze zmieniona znazna na np
    crack_xara.exe
    moze na tej podstawie cos wyjdzie
    skad wiadomo ze to naprawde crack a nie własnie inny program ze zmieniona
    nazwa
    chyba ze sprawdzono ten program i jest ot faktycznie crack do xary (ale to
    musza udowodnic) najlepiej aby kupili xare i uruchomili cracka który ma coś
    tam obejsc - ja był powiedziełą ze to nie moje i ze jest to plik który
    pozostał na dysku po poprzednim włascicielu - a dylk oczywiscie kupiony na
    giełdzie i nie pootrafisz wkazac której bo kupowałeś tego duzo na kilku
    giełdach itd.
    złapali cię za reke mów ze to nie twoja reka

  • 22. Data: 2006-01-27 15:51:45
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2006 01:12:48 +0100, Andrzej napisał(a):

> [...]
    > nie jestem właścicielem komputera. Nie wchodzi w grę DG, wszystkie osoby
    > prywatne. Jak to wykorzystać?
    >
    > 6. Przez analogię - jak traktowane jest podrzucenie komuś czegoś
    > nielegalnego? Np. u statecznego pana po sześćdziesiątce znaleziono
    > marihuanę, po czym rzeczony pan stwierdza, że to nie jego, nie używa ani
    > nie wie co to jest. Stwierdza, że zapewne podrzucono mu to. Na ile silna
    > to jest obrona i na ile pozwoli uwolnić się od zarzutu i ew. oskarżenia?
    >
    > 7. Zaznaczę, że na razie to tylko zarzut, nie ma oskarżenia. Na ile
    > można liczyć, że do oskarżenia nie dojdzie?

    Odpowiedzialność karna jest co do zasady odpowiedzialnością indywidualną.
    To organ ścigania musi udowodnić winę konkretnej osobie, że popełniła
    konkretne przestępstwo. Jeśli z komputera korzysta wiele osób jest to
    praktycznie niemożliwe. Ponadto przestępstwo o, którym mówisz, jest umyślne
    - prokurator opróćz tego co napisałem powyżej musi również to udowodnić. Co
    do linii obrony to oprócz tego, co napisałem, możesz powołać się na błąd co
    do faktu (art. 28 k.k.). Jeśli jednak okoliczności podane przez Ciebie są
    prawdziwe, to nie będzie potrzebne.

  • 23. Data: 2006-01-27 18:52:04
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    Rafał Święch napisał(a):
> [...]
    > do faktu (art. 28 k.k.). Jeśli jednak okoliczności podane przez Ciebie są

    Dziękuję Ci bardzo mocno. :)

    pzdr
    A.

  • 24. Data: 2006-01-27 20:38:07
    Od: macte animo<a...@k...pl>

    Rzeczywiście ktoś ci tam stawia szalone zarzuty. Trzeba przede wszystkim dotrzeć
    do komentarza do art.118.1.2, moze tam będzie napisane, co należy rozumiec jako
    "urządzenie"(niestety nie mam go, postaram sie w pn).
    Jak słusznie ktoś zauważył, przestępstwo to może byc popełnione tylko umyslnie,
    zatem nalezy ci udowodnic, ze albo chciales popełnić czyn albo przewidując
    mozliwosc popełnienia godziles sie na to.
    Trudno wytlumaczyc, jak chca ci udowodnic t6en czyn skoro komputer uzytkowalo
    wiele osob. Nawet jesli uznac, ze ty niejako glownie sprawowales piecze nad
    komputerem, to w gre wchodzilaby tylko wina nieumyslna, a takowej w tym
    przestepstwie nie ma.
    Przestepstwo z art293kk(w zw. z art. 292kk)moze byc popelnione nieumyslnie.
    Kłopot jest w tym, ze przepisy prawa autorkiego sa stosowane w caly swiat i
    wszystko moze sie zdarzyc.
    Moje pytanie-czy byles juz przesluchiwany przez prokuratora czy tylko przez
    policjantow?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 25. Data: 2006-01-27 22:33:05
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    macte animo napisał(a):
    > Moje pytanie-czy byles juz przesluchiwany przez prokuratora czy tylko przez
    > policjantow?

    Tylko przez policję. Postawiono mi 2 zarzuty, które przytoczyłem.
    Pierwszy (293kk) dotyczył kilku programów, drugi (118.1.2pa) jednego.
    Dotychczasowe działania oceniam (osobiście, bez znajomości procedury ani
    prawa) jako grę na zwłokę. Dodam, że chodzi o pewną sprawę, o krórej
    wypowiadali się nawet politycy co już w sobie jest obślizgłe.
    Zatrzymanie komputera i postępowanie ws. art. 293kk i art. 118.1.2pa
    jest prowadzone przez policję z dokładnie drugiego końca kraju. :) Czy
    odnoszę bezpodstawne wrażenie, że ktoś za wszelką cenę chce się dobrać
    do mnie?

    Czy postawienie zarzutów ew. ułatwi im działanie? Czy pozwoli to
    przedłużyć postępowanie, by dalej kopać pode mną?

    Czy postawienie zarzutu nabycia (sic!) a nie przyjęcia nielegalnego
    oprogramowania pozwoli prokuratorowi uchylić tajemnicę bankową? Bo może
    o to chodzi.

    Wyznaczono termin przeprowadzenia końcowego zapoznania z materiałami
    postępowania. Czy oznacza to koniec postępowania i wniesienie
    oskarżenia? Czy całe postępowania będzie zakończone wraz z pierwotnymi
    podejrzeniami? Czy też one zostaną wyłączone do odrębnego postępowania?

    Zapoznać się z materiałami postępowania mogę w mieście oddalonym o
    500km od miejsca zamieszkania. Nie ma to jak podstawowe prawo do obrony
    i zapoznania się z materiałem dowodowym. :) Czy dobrze domyślam się, że
    ew. oskarżenie musi wpłynąć do sądu właściwego dla mojego miejsca
    zamieszkania?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc

    pzdr
    A.

  • 26. Data: 2006-01-27 22:37:00
    Od: Andrzej <n...@w...pl>

    I jeszcze jedno. Czy po postawieniu zarzutów mogę wnieść dodatkowe
    wyjaśnienia na piśmie i dostarczyć korespondencyjnie? Zaznaczę, że
    postępowanie prowadzone jest przez policję z drugiego końca Polski, a
    wszystkie czynności były wykonywane w najbliższym komisariacie w ramach
    pomocy prawnej.

    pzdr
    A.