  • 41. Data: 2006-12-18 20:10:33
    Temat: Re: Nieśmiertelny temat - dziwne przemyślenia
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:em6ngl$g2v$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A i owszem - jeśli zapomni się o tym, że rozmawiamy o teoretycznej
    > sytuacji.

    > Mylisz się. W moim przypadku postępuję zgodnie z prawem a niezgodnie z
    > etyką. W Twoim - niezgodnie z prawem i niezgodnie z etyką.

    Lobbować i prawo będzie po Twojej stronie. Jeżel masz wystarczające środki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 42. Data: 2006-12-18 21:43:04
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Lobbować i prawo będzie po Twojej stronie. Jeżel masz wystarczające
    > środki.

    No, robisz postępy. Teraz już (teoretycznie) legalne i nieetyczne, ale tym
    razem środki nieproporcjonalne do celów. Kombinuj dalej.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 43. Data: 2006-12-18 21:55:58
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał w
    wiadomości news:em7229$mmm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No, robisz postępy. Teraz już (teoretycznie) legalne i nieetyczne, ale tym
    > razem środki nieproporcjonalne do celów. Kombinuj dalej.

    Przerabianie softu żeby nie wysyłał jest proporcjonalne?
    Nie znam dokładnie protokołu emula, ale serwery nie wysyłające danych są
    chyba traktowane jako fake albo blokowane.

  • 44. Data: 2006-12-18 21:58:30
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński wrote:

    > Przeczytaj instrukcję emula. Sciągasz plik 10 MB, po ściągnięciu pierwszego
    > kilobajta jest on udostępniany dalej, zanim ściągniesz resztę. Czyli
    > rozpowszechniasz.

    Tylko że p2p się na emule nie kończy.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 45. Data: 2006-12-19 01:56:39
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jan Werbiński [Mon, 18 Dec 2006 10:47:17 +0100]:

    > Sciągasz plik 10 MB, po ściągnięciu pierwszego kilobajta
    > jest on udostępniany dalej, zanim ściągniesz resztę. Czyli
    > rozpowszechniasz.

    Czyli każdy, kto posiada komputer podłączony w miarę stale
    do Internetu, rozpowszechnia - zawsze przecież ktoś się na
    niego włamać może, no nie?

    Mi się jednak wydaje, że co najwyżej "potencjalnie rozpowszechnia"
    - zwłaszcza, że ściągających od nas w tych programach P2P, które
    znam, widać. I można ubić ściąganie.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Miliony z gier * WGA won * Linutop *

  • 46. Data: 2006-12-19 06:55:11
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Jan Werbiński [Mon, 18 Dec 2006 10:47:17 +0100]:

    > Czyli każdy, kto posiada komputer podłączony w miarę stale
    > do Internetu, rozpowszechnia - zawsze przecież ktoś się na
    > niego włamać może, no nie?

    Nie. W takim przypadku użytkownik zabezpieczył komputer hasłem i wg swojej
    wiedzy starał się nie rozpowszechniać. W eMulu (którego troszeczkę znam) nie
    można zakładać niewiedzy, ponieważ instrukcja użytkownika i dolna część
    interfejsu graficznego bardzo wyraźnie informują o rozpowszechnianiu.

    > Mi się jednak wydaje, że co najwyżej "potencjalnie rozpowszechnia"
    > - zwłaszcza, że ściągających od nas w tych programach P2P, które
    > znam, widać. I można ubić ściąganie.

    System punktacji i nagradzania uploaderów nie zaleca ubijać wysyłania. Nie
    wiem czy można wyłączyć upload bez konsekwencji, można na pewno ograniczyć
    pasmo.

  • 47. Data: 2006-12-19 07:25:04
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jan Werbiński [Tue, 19 Dec 2006 07:55:11 +0100]:

    > Nie. W takim przypadku użytkownik zabezpieczył komputer hasłem
    > i wg swojej wiedzy starał się nie rozpowszechniać.

    W 99% przypadków użytkownik nawet nie wie co to są te tam,
    "zabezpieczenia" - i przeważnie mu to dynda.

    > W eMulu (którego troszeczkę znam) nie można zakładać niewiedzy,
    > ponieważ instrukcja użytkownika i dolna część interfejsu
    > graficznego bardzo wyraźnie informują o rozpowszechnianiu.

    O rozpowszechnianiu czy udostępnianiu? Bo nadal się upieram,
    że nie są to pojęcia tożsame. Dokładnie tak samo mogę sobie
    wrzucić parę mp3 na serwer żeby z pracy ściągnąć - robią się
    udostępnione, ale do rozpowszechniania to temu daleko.

    > System punktacji i nagradzania uploaderów nie zaleca ubijać
    > wysyłania.

    No ale można, prawda?

    Kira

  • 48. Data: 2006-12-19 07:41:35
    Od: "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    > Re to: Jan Werbiński [Tue, 19 Dec 2006 07:55:11 +0100]:

    > W 99% przypadków użytkownik nawet nie wie co to są te tam,
    > "zabezpieczenia" - i przeważnie mu to dynda.

    Linią obrony może być materiał marketingowy MS. Wystarczy, że klient
    stwierdzi, ze uwierzył w bezpieczeństwo XP. Każdy sąd podzieli jego zdanie.

> [...]
    > wrzucić parę mp3 na serwer żeby z pracy ściągnąć - robią się
    > udostępnione, ale do rozpowszechniania to temu daleko.

    Rozpowszechnianie to w przypadku emula umieszczenie plików w katalogu
    udostępnionym. Są one udostępnione dla szukających, a także rozpowszechniane
    dla tych, którzy chcą np sprawdzić co też dany user oferuje. Analogicznie,
    jak towar na wystawie. Kazdy może wejść i zobaczyć, że coś tam jest.

    >No ale można, prawda?

    Nie wiem. Nie używam P2P.
    A Windowsy? Tylko legalne!

  • 49. Data: 2006-12-19 11:02:34
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > O rozpowszechnianiu czy udostępnianiu? Bo nadal się upieram,
    > że nie są to pojęcia tożsame. Dokładnie tak samo mogę sobie

    Zgoda, nie są tożsame. Rozpowszechnianie jest szerszym pojęciem i w tym
    przypadku udostęniasz większej grupie osób, z którymi nie łączy Ciebie żadna
    więź emocjonalna.

    > wrzucić parę mp3 na serwer żeby z pracy ściągnąć - robią się
    > udostępnione, ale do rozpowszechniania to temu daleko.

    Jak z serwera mogą korzystać różne inne osoby /więź emocjonalna/ to będzie
    rozpowszechnianie.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 50. Data: 2006-12-19 11:08:28
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    > wrzucić parę mp3 na serwer żeby z pracy ściągnąć - robią się
    > udostępnione, ale do rozpowszechniania to temu daleko.

    Wogóle to chyba ciężko jest mówić o legalnym udostępnianiu mp3 przez
    internet, gdyż trudne byłoby wykazanie więzi emocjonalnej między osobami,
    jaka musi istnieć przy legalnej wymianie plików z muzyką.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch