  • 11. Data: 2009-02-25 17:03:15
    Temat: Re: Nieruchomości UM - przetarg
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "after" <a...@...pl> napisał w wiadomości
    news:go3k9l$2kt$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2. No tak to niby wygląda na planie terenu - taki podział. Jednakże nie
    > wiem czemu, ale z drugiej strony ulicy, czyli na ulicy Dolnej nie ma
    > żadnych budynków. Nie wiem dlaczego. Znajdują się one dopiero od drugiej
    > strony tej ulicy (Dolnej). Będę musiał iść zerknąć na warunki zabudowy
    > tego terenu.
    >
    > Ostatnie moje pytanie jest następujące:
    > - jakie opłaty występują, gdy posiadamy nieruchomość komercyjną?

    Budynki pod względem podatkowym rozróżnia się:
    - mieszkalne
    - związane z prowadzeniem dz.gospodarczej
    - służące działalności leśnej lub rybackiej
    - budynki na gruntach rolnych służące działalności rolniczej
    - budynki pozostałe

    W zależności od zakwalifikowania budynku do danej grupy płaci się inną
    stawkę podatku. Najmniej się płaci za budynki mieszkalne, najwięcej za
    budynki związane z działalnością gospodarczą, gdzie stawka jest ok. 10x
    większa niż w mieszkaniówce.
    nic się nie płaci za budynki rolnicze.

    Stawki kazda gmina ustala w/g wlasnego uznania
    wiec tu juz musisz sie przejsc do urzedu albo sprawdzic na stronie.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl