  • 11. Data: 2007-08-24 09:42:00
    Temat: Re: Nieruchomosci
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:fam8qc$gtq$2@pippin.nask.net.pl...

    > Hihi, napisałem tak by ludzie wiedzieli w czym rzecz, bo co chwila
    > czytam "jestem właścicielem mieszkania spółdzielczego".

    rozumiem twoj bol ;)
    ale powiedz mi jaka to dla szarego kowalskiego tak naprawde roznica?
    praktycznie zadna
    moze to mieszkanie sprzedac, o przepraszam ;) moze sprzedac prawo do tego
    mieszkania, kwota ta sama
    moze je wynajac, moze wziac kredyt pod jego hipoteke
    generalnie wszystkie najwzniejsze czynnosci jakie moze chciec z tym prawem
    wykonac sa takie same jakby byl wlascicielem tego mieszkania

  • 12. Data: 2007-08-24 10:01:53
    Od: b...@o...pl

    > to bedzie prawie dobrze

    a PRAWIE robi wielka roznice :)

  • 13. Data: 2007-08-24 14:38:30
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    szerszen pisze:

    > generalnie wszystkie najwzniejsze czynnosci jakie moze chciec z tym
    > prawem wykonac sa takie same jakby byl wlascicielem tego mieszkania

    Na przykład nie może dokonywać zmian w mieszkaniu bez zgody
    spółdzielni. Wystarczy np. poczytać pl.misc.budowanie by zobaczyć jakie
    ludzie mają bolączki... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2007-08-24 17:54:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > ale powiedz mi jaka to dla szarego kowalskiego tak naprawde roznica?
    > praktycznie zadna

    Oooo, nie taka żadna. Na każdą większą zmianę musisz dostać zgodę
    właściciela - a we własnym mieszkaniu (wspólnota) możesz sobie dowolnie
    przestawiać ścianki działowe.

  • 15. Data: 2007-08-27 06:18:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:lji3q4-rub.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Oooo, nie taka żadna. Na każdą większą zmianę musisz dostać zgodę
    > właściciela - a we własnym mieszkaniu (wspólnota) możesz sobie dowolnie
    > przestawiać ścianki działowe.

    no a teraz odpowiedz mi kto sie tym przejmuje i ile takich przypadkow
    samowolki zostanie wykrytych?

    ale ok, ja nie mowie ze te prawa sie wogole od siebie nie roznia, twierdze
    jedynie ze te najwazniejsze czyli sprzedaz i wynajem sa identyczne, zadko
    kto robi w domu taka demolke aby mialo to w globalnym rozrachunku jakies
    wieksze znaczenie

  • 16. Data: 2007-08-27 09:42:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > no a teraz odpowiedz mi kto sie tym przejmuje i ile takich przypadkow
    > samowolki zostanie wykrytych?

    A co to ma do rzeczy?

    > ale ok, ja nie mowie ze te prawa sie wogole od siebie nie roznia,
    > twierdze jedynie ze te najwazniejsze czyli sprzedaz i wynajem sa
    > identyczne,

    Nie dla każdego to jest "najważniejsze" - jak ktoś chce mieszkać "na
    zawsze", to bardziej mu zależy na swobodzie przeróbek.

  • 17. Data: 2007-08-28 07:25:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:htiaq4-bgl.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A co to ma do rzeczy?

    zasadniczo bardzo duzo :)

    > Nie dla każdego to jest "najważniejsze" - jak ktoś chce mieszkać "na
    > zawsze", to bardziej mu zależy na swobodzie przeróbek.

    jak wyzej, to sobie je zrobi, bo nawet nie bedzie wiedzial ze mu nie
    wolno, a i tak sie nikt o tym nie dowie, spoldzielnia przeciez nie chodzi
    i nie kontroluje tego co jej lokatorzy w swoich mieszkaniach robia,
    szczegolnie tacy, ktorzy je wykupili, lub wykupili prawa do nich, i
    regularnie placa swoje czynsze

    ot po prostu kolejny marty i nieegzekwowalny przepis, no chyba ze zupelnym
    przypadkiem

  • 18. Data: 2007-08-28 12:59:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

> [...]
    > chodzi i nie kontroluje tego co jej lokatorzy w swoich mieszkaniach
    > robia, szczegolnie tacy, ktorzy je wykupili, lub wykupili prawa do nich,

    Oj, żebyś się nie dziwił :)

  • 19. Data: 2007-08-28 13:10:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:lqidq4-qmp.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Oj, żebyś się nie dziwił :)

    a co mam sie dziwic, mieszkam w bloku kilkanascie lat i nigdy nie
    widzialem zadnej spoldzielnianej kontroli ;)
    dlatego mowie, ze jezeli taka samowolka wyjdzie to czystym przypadkiem,
    alub zlosliwoscia sasiada

  • 20. Data: 2007-08-28 13:28:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:
> [...]
    > widzialem zadnej spoldzielnianej kontroli ;)
    > dlatego mowie, ze jezeli taka samowolka wyjdzie to czystym przypadkiem,

    Na przykład :)

    Poza tym zależy też od spółdzielni...