  • 11. Data: 2012-05-06 14:27:47
    Temat: Re: Nieobowiązkowe ubezpieczenie ZUS
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-04 20:29, l...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > No i taka zabawa jest przy każdej, najdrobniejszej sprawie.

    Drobne pytanie - po kija jeszcze dla niego pracujesz??

    > ale co można innego zrobić?

    Znaleźć sobie normalną pracę?
    Jakoś nic lepszego "tak od ręki" nie przychodzi mi do głowy.

    N.

  • 12. Data: 2012-05-06 14:37:33
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-05 07:43, Danusia pisze:
    > Użytkownik " ja"<l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Rejestr Klauzul Niedozwolonych dotyczy umów zawieranych pomiedzy firmą a
    > osobą fizyczną (nie drugą firmą), np. pomiedzy elekrownią, gazownią a
    > indywidualnym odbiorcą (niekoniecznie konsumentem - bo konsumując obiad w
    > resteuracji żadnej umowy nie podpisujesz).

    RKN dotyczy ochrony konsumentów (ponieważ ci nie mają najczęściej
    możliwości negocjacji lub _nie_podpisania umowy z monopolistą czy stroną
    o silniejszej pozycji - np. dostawca mediów - ktoś musi bronić ich
    interesów, więc jest to właśnie UOKiK)
    A od kiedy to Twoim zdaniem zleceniobiorca jest konsumentem?

    N.

  • 13. Data: 2012-05-06 20:50:16
    Od: " ja" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nixe <n...@n...pl> napisał(a):
    > Drobne pytanie - po kija jeszcze dla niego pracujesz??

    Autocytat:

    Sam nie mogę odejść przed końcem
    roku ze względu na kary umowne.

    Kary są wyższe, niż to, co mogę zarobić. "Nie wyłączając dodatkowego
    odszkodowania za szkody, które mógł ponieść zleceniodawca [ble, ble...]"

    Tylko sąd. Jeśli uzna stosunek pracy, będę miał łatwiej. Jeśli stres
    mnie do tego czasu nie wykończy.

    > N.

    H.

  • 14. Data: 2012-05-06 22:36:26
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-06 20:50, ja pisze:

> [...]
    > odszkodowania za szkody, które mógł ponieść zleceniodawca [ble, ble...]"
    >
    > Tylko sąd. Jeśli uzna stosunek pracy, będę miał łatwiej. Jeśli stres

    To może inaczej - po grzyba podpisywałeś tak niekorzystną dla siebie
    umowę? Nóż Ci ktoś do gardła przystawiał?

    N.

  • 15. Data: 2012-05-06 23:28:20
    Od: " ja" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nixe <n...@n...pl> napisał(a):
    > To może inaczej - po grzyba podpisywałeś tak niekorzystną dla siebie
    > umowę? Nóż Ci ktoś do gardła przystawiał?

    Jeszcze inaczej: po kiego rozpamiętywać to, co było? Na to już nie mam wpływu.
    Zrobiłem błąd, przepadło. Teraz jest jak jest i muszę się w tym odnaleźć.

  • 16. Data: 2012-05-06 23:37:16
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-06 23:28, ja pisze:

    > Jeszcze inaczej: po kiego rozpamiętywać to, co było? Na to już nie mam wpływu.
    > Zrobiłem błąd, przepadło. Teraz jest jak jest i muszę się w tym odnaleźć.

    No to jeszcze inaczej - czy Twój zleceniodawca łamie którykolwiek
    warunek_podpisanej_przez Was umowy?
    Jeśli nie, to miej jaja i po prostu dotrwaj do jej końca, bo skoro
    podpisałeś ją świadomie, jako dorosły facet (nieważne czy to błąd czy
    byłeś głupi czy tylko niedoświadczony), to chyba wiedziałeś, na co się
    godzisz.
    Jeśli łamie, to na co czekasz - po prostu Ty rozwiąż tę umowę bez okresu
    wypowiedzenia powołując się na klauzulę, która pozwala Ci na taki ruch w
    wypadku niedotrzymania warunków umowy przez jedną ze stron.

    N.

  • 17. Data: 2012-05-07 04:48:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 May 2012, wrote:

    > Wystawiłem rachunek w terminie. Przeczytałem, co się robi i jak.
    >
    > Okazało się, że oprócz mnie nikt (!) rachunków nie wystawia,

    A, to przepraszam.
    Sadziłem że należysz do pozycji "nikt" :)

    > a gość był
    > wściekły, że zrobiłem to (celowo, nawiasem mówiąc) przy świadkach.
    > Podpisał, że go przyjął, ale - uwaga - u góry, nad tekstem. Potem, po
    > kolejnych monitach, opieprzył mnie, że dałem niepoprawny rachunek (był
    > poprawny) i dał mi swój:

    Prawdę mówiac, jak "do sadu", to fakt że dał swój jest bez znaczenia.

    > A dzisiaj wysłałem 2 polecone z potwierdzeniem odbioru: rachunek nr 2
    > i oświadczenie, że chcę płacić nieobowiązkowe ubezpieczenie. Strata czasu,
    > strata pieniędzy, ale co można innego zrobić?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2012-05-07 21:27:20
    Od: " " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nixe <n...@n...pl> napisał(a):
> [...]
    > wypowiedzenia powołując się na klauzulę, która pozwala Ci na taki ruch w
    > wypadku niedotrzymania warunków umowy przez jedną ze stron.

    "I - jeśli wolno mi tak powiedzieć - wielka szkoda, że nie jest pan Żydem".
    -- Mleczarz Tewje

  • 19. Data: 2012-05-07 22:00:23
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-07 21:27, l...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > "I - jeśli wolno mi tak powiedzieć - wielka szkoda, że nie jest pan Żydem".
    > -- Mleczarz Tewje

    A tak bardziej ad meritum?
    No chyba, że liczysz jedynie na głaski i porady pod tytułem "Jak udupić
    gnoja, chociaż tak naprawdę to tylko moja wina, że dałem się zrobić w
    balona".
    No sorry, ale jeśli zleceniodawca wywiązuje się z umowy, choć Tobie mogą
    nie podobać się rozmowy "na stronie" czy też może nagle Cię olśniło, że
    podpisałeś coś, co jest dla Ciebie niekorzystne, to nikt Ci tutaj
    ukojenia nie przyniesie.

    N.

  • 20. Data: 2012-05-07 23:43:41
    Od: " ja" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nixe <n...@n...pl> napisał(a):
    > A tak bardziej ad meritum?

    Dawno już nie ma. Zadałem pytanie retoryczne. Może faktycznie należało
    pomyśleć, że w każdej większej grupie znajdzie się ktoś, kto odpowie i
    dać sobie na wstrzymanie. Przepraszam.

    > No chyba, że liczysz jedynie na głaski i porady pod tytułem "Jak udupić
    > gnoja, chociaż tak naprawdę to tylko moja wina, że dałem się zrobić w
    > balona".

    1. To tylko moja wina, że dałem się zrobić w balona.
    2. Szukam rozwiązania dla problemów bieżących i spodziewanych przyszłych.
    3. Chcę się odczepić od gnoja. Obawiam się jednak, że w zastanej sytuacji
    wychodzi na jedno.