-
81. Data: 2014-09-08 13:27:11
Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello AZ,
Monday, September 8, 2014, 12:01:24 PM, you wrote:
>> A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?
>> Spalona żarówka to taka sama awaria jak każda inna. Możesz ją naprawić
>> samemu lub wezwać serwis. Różnica jest tylko taka, że ze spaloną żarówką
>> samochód nie przestaje jechać ani nie traci mocy i stąd masa debilów co
>> jeżdżą z tą usterką.
> Tak? To na stacji benzynowej dostane cewke albo swiece?
Jeszcze nie tak dawno - bez problemu. Kiedyś nawet włącznik świateł
stopu do Poldka na stacji kupiłem...
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
82. Data: 2014-09-08 13:28:04
Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>
On 08/09/14 12:56, jureq wrote:
> Np.
Celowo dałem poprzednio taki cytat, jaki dałem. Ale dziękuję za dobre chęci.
--
Alf/red/
-
83. Data: 2014-09-08 13:28:10
Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-09-08 13:19, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 08.09.2014 13:16, Marcin N pisze:
>
>> Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.
>
> 20? Marzyciel...
Prawda. Teraz jadą 10, bo tresura radarowa zadziałała.
--
MN
-
84. Data: 2014-09-08 13:53:57
Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 08.09.2014 13:28, Marcin N pisze:
> W dniu 2014-09-08 13:19, Andrzej Lawa pisze:
>> W dniu 08.09.2014 13:16, Marcin N pisze:
>>
>>> Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.
>>
>> 20? Marzyciel...
>
> Prawda. Teraz jadą 10, bo tresura radarowa zadziałała.
Mało jeździsz albo po jakimś placu manewrowym, bo to "wszyscy" jest
zdecydowanie niezgodne z rzeczywistością.
--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!
-
85. Data: 2014-09-08 15:32:59
Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-09-08 11:21, Zenowik6 pisze:
>
> Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
> news:540c9fd0$0$2366$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach analogii też
>> do mocy samochodów
>
> Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
> Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
> mniej zanieczyszczone.
A o kolejnych normach EURO słyszał? Po co ograniczać moc, skoro można ograniczyć
właśnie to,
co istotne, czyli parametry emisji. I mamy downsizing, uturbianie, FAPy, EGRy itd.
Można zgrzytać zębami, owszem, ale niewątpliwie przyjemniej się chodzi po ulicy, gdy
większość
pojazdów (modulo stare, zaniedbane graty, których jednak wciąż ubywa) - nie
śmierdzi...
-
86. Data: 2014-09-08 15:50:30
Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-09-08 02:03, A.L. pisze:
>> Wymieniałem ostatnio 2 zarówki tylnych swiateł.
>> Koszt zarówkek 2zł.
>> Chcesz powiedzieć, że u was mechanik by mi je wymienił za 60centów?
>> Nieźle :)
>
> Masz w samochodzie latarnie naftowe?
>
> Tutaj zarowka kosztuje pare dolcow.
Łomatko, takie zwykłe 21W lub 21/5W???
http://allegro.pl/zarowka-osram-12v-21-5w-bay15d-752
8-02b-wysylka-24-i4510237832.html
http://allegro.pl/zarowka-samochodowa-12v-21w-trzone
k-ba15s-vipow-i4503600129.html
-
87. Data: 2014-09-08 16:15:51
Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
Od: "kamil/Endurorider.pl" <flyt@e@gazeDaA.pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.WNT.4.64.1409072356420.1144@quad...
> Ja w sprawie formalnej:
>
> On Sun, 7 Sep 2014, kamil/Endurorider.pl wrote:
> [...]
>> OIDP to do 2013 (?) roku KAŻDY samochód ma być zrobiony tak
>> aby dało się samodzielnie wymienić żarówkę
>
> Hm... Obstawiałbym jednak wersję, że "od roku 2013 (?)" :D
> ("do roku" oznaczałoby, że posiadacze aut mieli nieprzekraczalny
> termin aby do zeszłego roku dostosować auta do dyrektywy :D)
Od 2013 - masz rację :D
--
pozdrawiam
kml
-
88. Data: 2014-09-08 16:18:17
Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 8 Sep 2014 11:45:21 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
> A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?
No możemy iść dalej w tej licytacji: czym się od wymiany płynów,
klocków, uszczelki pod głowicą,panewek, aktuakuzacji oprogramowania
itd.... :)
> A nie przyszło Ci do głowy że producenci po prostu mają głęboko w
poważaniu
> czy wymiana jest prosta czy nie, a istotniejsza jest dla nich
groszowa
> oszczędność?
Dokładnie to napisałem, tylko innymi słowami.
--
Marek
-
89. Data: 2014-09-08 16:22:24
Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 8 Sep 2014 12:06:44 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
wrote:
> Jak ktoś ma
> życzenie jeżdzić 300-konnym silnikiem, proszę bardzo, ale niech to
go
> kosztuje tyle żeby było za co naprawiać drogi :)
A jakie są tanie 300 konne auta? Nie wystarczy, że sam samochód
jest drogi?
--
Marek
-
90. Data: 2014-09-08 17:03:45
Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:luju0h$8av$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:540d7350$2$2365$6...@n...neostrada
.pl...
>
>> W C5 musisz albo akumulator rozłączyć, albo zbiornik płynu do
>> spryskiwacza. Na drodze to trochę upierdliwe. Serwisy CITROEN-a za darmo
>> te żarówki wymieniają, ale w nocy na drodze ich nie ma.
>
> To dlaczego nie wymieniać tych żarówek zawczasu? Np co roku przy okazji
> przeglądu? Owszem pewności to nie da ale znacząco zminimalizuje
> prawdopodobieństwo konieczności wymiany żarówki na trasie.
Poszedłem dalej i zamontowałem diody do jazdy dziennej, co zwiększyło
żywotność żarówek. Po za tym C5 ma taką wadę, ze jak jedziesz szybciej to
regulator nie trzyma napięcia i żarówka dostaje zamiast 12, to jakieś
podobno nawet 15 V. Dlatego te żarówki przeważnie mi sie palą podczas
dalszych wyjazdów na autostradach.