  • 1. Data: 2006-10-27 20:56:40
    Temat: Niemieccy naciagacze - jak sie bronic?
    Od: "Abepe" <a...@p...onet.pl>

    Przez trzy miesiace korzystalem z uslug niemieckiej firmy hostingowej, po czym
    zrezygnowalem z ich uslug. Mimo to nadal dostaje faktury do zaplacenia. Ostatni
    ich numer to przekazanie sprawy niemieckiej firmie windykacyjnej.
    Co mam zrobic w tej sytuacji? Olac ich cieplym moczem, czy podjac jakies kroki w
    Polsce, bo niemieccy naciagacze nie reaguja na maile.
    Chcialbym byc w zgodzie z prawem, jako ze czasem jezdze do Niemiec i nie chce
    byc zatrzymany, np. na granicy, za jakies rzekome dlugi.

    Pozdrawiam
    Abepe

  • 2. Data: 2006-10-27 21:24:05
    Temat: Re: Niemieccy naciagacze - jak sie bronic?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 27 Oct 2006 22:56:40 +0200, Abepe napisał(a):

    > Co mam zrobic w tej sytuacji?
    > Olac ich cieplym moczem

    dokladnie tak

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-27 22:09:43
    Od: "marek" <m...@e...com>

    "Abepe" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > chce
    > byc zatrzymany, np. na granicy, za jakies rzekome dlugi.
    A mozesz powiedziec co to za firma?

  • 4. Data: 2006-10-27 22:11:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Abepe wrote:

    > Chcialbym byc w zgodzie z prawem, jako ze czasem jezdze do Niemiec i nie chce
    > byc zatrzymany, np. na granicy, za jakies rzekome dlugi.

    ROTFL

    A od kiedy jakakolwiek policja czy inny organ uprawniony do
    zatrzymywania ludzi w cywilizowanym kraju działa w charakterze
    windykatora firmy/osoby prywatnej?

  • 5. Data: 2006-10-27 22:13:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Abepe wrote:
> [...]
    > ich numer to przekazanie sprawy niemieckiej firmie windykacyjnej.
    > Co mam zrobic w tej sytuacji? Olac ich cieplym moczem,

    Upewnić się, że prawidłowo wypowiedziałeś umowę i jesteś w stanie tego
    faktu w razie czego dowieść. Po upewnieniu: olać.

    > Chcialbym byc w zgodzie z prawem, jako ze czasem jezdze do Niemiec i nie chce
    > byc zatrzymany, np. na granicy, za jakies rzekome dlugi.

    Spokojnie, Europejska Konwencja Praw Człowieka (ratyfikowana m.in. przez
    Niemcy) zakazuje pozbawiania wolności za długi.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-10-28 11:26:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia 27 Oct 2006 22:56:40 +0200, Abepe napisał(a):

    > Chcialbym byc w zgodzie z prawem, jako ze czasem jezdze do Niemiec i nie chce
    > byc zatrzymany, np. na granicy, za jakies rzekome dlugi.

    Zatrzymanie za długi raczej ci nie grozi, najwyżej nie dostaniesz kredytu
    lub nie załatwisz jakiejś sprawy biznesowej, jeśli nagle strona niemiecka
    otrzyma od niemieckiego sądu nakaz zapłaty faktur.

    Po włączeniu Polski do strefy Schengen policje i służby państw UE-Schengen
    zadając zapytanie do baz danych, będą automatycznie przeszukiwały bazy
    państw członków UE.
    Nie spotkałem się aby na granicy sprawdzali w jakiejś bazie kogokolwiek,
    tylko badają dokumenty

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy