  • 31. Data: 2008-09-03 15:24:21
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie w firmie - jak to jest teraz?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Bartnik pisze:

    > Tylko tyle, ze moga wtedy do sadu ruszyc. Bo brak naklejki na kompie
    > przynosi wymierne straty ich firmie :)

    O'RLY? A jakie?

  • 32. Data: 2008-09-03 15:59:59
    Od: r...@o...pl

    On 3 Wrz, 16:42, Jan Bartnik <b...@g...com> wrote:
    > Po pierwsze - nie jestem przekonany, czy czcionki to program komputerowy.

    Wg tego co sam ustalilem - tak.
    Wynikiem dzialania takiego programu jest bitmapa.
    Co za tym idzie - czcionki podlegaja prawu autorskiemu,
    a z bitmapa wynikowa jest zgrubsza tak, jak z obrazkiem na ktorym
    zapusciles
    filtr w GIMPie.

  • 33. Data: 2008-09-03 16:03:24
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 3 Sep 2008 08:59:59 -0700 (PDT),
    r...@o...pl <r...@o...pl> screamed:

> [...]
    > Co za tym idzie - czcionki podlegaja prawu autorskiemu,
    > a z bitmapa wynikowa jest zgrubsza tak, jak z obrazkiem na ktorym

    Według tej definicji każdy obrazek wektorowy jest programem
    komputerowym. A co z czcionkami bitmapowymi? :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 18:02:47 user up 11819 days, 5:57, 1 user, load average: 0.13, 0.81, 0.90 ]

    It said, "Insert disk #3," but only two will fit!

  • 34. Data: 2008-09-03 19:18:15
    Od: r...@o...pl

    On 3 Wrz, 18:03, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
    wrote:
    > In the darkest hour on Wed, 3 Sep 2008 08:59:59 -0700 (PDT),
    > r...@o...pl <r...@o...pl> screamed:

    > Według tej definicji każdy obrazek wektorowy jest programem
    > komputerowym.

    Coś w tym jest. Może ttf jest bardziej skomplikowany niż svg ;)
    W kazdym razie to nie moj pomysl tylko pomysl billa i fonciarzy.
    Bo co to jest program komputerowy? Zestaw instrukcji sterujacych...
    no wlasnie - czym? Bezposrednio procesorem? To tylko kod maszynowy
    jest programem. Posrednio procesorem? To kazda bitmapa jest programem.

    > A co z czcionkami bitmapowymi? :)

    A co ma byc - sa albo nie sa programem :)

    Tak sobie mysle, ze jesli ta bitmape narysujesz recznie, to sa
    utworem,
    ale jesli jest ona wygenerowana z ttfa, to to juz nie jest utwor -
    albo i jest
    ale masz na niego domyslnie licencje? Ch*** wie :)
    Jak wezmiesz filtr Clouds albo Lava ;) w GIMPie - to jego rezultat
    jest utworem czy nie jest?

    Chyba jedna trzeba rozroznic algorytm i wynik jego dzialania - inaczej
    sie robi kicha.

  • 35. Data: 2008-09-03 21:16:24
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Sep 2008 12:18:15 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > no wlasnie - czym? Bezposrednio procesorem? To tylko kod maszynowy
    > jest programem. Posrednio procesorem? To kazda bitmapa jest programem.

    A potem do tego dochodza inne pseudotwory komputerowe - mid, mp3, mpeg...
    tez moglyby byc programami komputerowymi... albo i nie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 36. Data: 2008-09-03 21:38:40
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 03 Sep 2008 17:24:21 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > O'RLY? A jakie?

    No przeciez caly czas sie nabijam... Wymyslili sobie jakis glupi punkt
    licencji w stylu "uzywajac naszego programu trzeba miec na sobie niebieskie
    skarpetki" i on tam sobie tkwi. Odpowiedzialnosc karna za nie dopelnienie
    postanowien licencji nie grozi :) Ale gdyby media to odpowiednio
    naglosnily, zaloze sie, ze Policja przy "przeszukaniach" sprawdzalaby kolor
    skarpetek uzytkownika i na tej podstawie zabierala HDD.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 37. Data: 2008-09-03 22:15:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jan Bartnik wrote:

    > Przepraszam, ze spytam ale... "o co chodzi?". Mamy plyte instalacyjna z
    > czcionkami, czcionki sie instaluje na dysku i licencja czcionek nie
    > zezwala na kopiowanie nosnika instalacyjnego (o ile nie jest to niezbedne
    > - patrz ustawa) a sama instalacja jest np. programowo przypisana do
    > konkretnego numeru seryjnego aplikacji graficznej lub numeru seryjnego
    > procesora czy plyty glownej. Ew. moze wymagac aktywacji przez internet -
    > tak jak slynny system operacyjny z Redmond.

    Aha, no to trzeba było od razu uściślić że chodzi o kopię zapasową *nośnika
    instalacyjnego*.

    A co stoi na przeszkodzie żeby zrobić kopię zapasową *zainstalowanych już*
    czcionek?

    p. m.

  • 38. Data: 2008-09-04 12:01:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Bartnik pisze:

    > No przeciez caly czas sie nabijam... Wymyslili sobie jakis glupi punkt

    Ufff... Nigdy nic nie wiadomo - ktoś kiedyś na poważnie się upierał, że
    to jakaś szkoda dla firmy ;)

  • 39. Data: 2008-09-07 21:17:49
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Thu, 04 Sep 2008 00:15:23 +0200, mvoicem napisał(a):

> [...]
    > instalacyjnego*.
    > A co stoi na przeszkodzie żeby zrobić kopię zapasową *zainstalowanych już*

    Ze tego prawo zabrania :) Wykonanie kopii nie jest niezbedne do ich
    funkcjonowania... przy zalozeniu, ze czcionka to program komputerowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 40. Data: 2008-09-07 22:05:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jan Bartnik wrote:

    > Ze tego prawo zabrania :) Wykonanie kopii nie jest niezbedne do ich
    > funkcjonowania... przy zalozeniu, ze czcionka to program komputerowy.

    Przy założeniu że jest takim programem, mam wątpliwości ... idąc twoim
    tokiem myślenia art 75.2.1 byłby zawsze martwy. Sytuacje kiedy bez
    zrobienia kopii zapasowej program nie działa są niezwykle rzadkie. Bodajże
    raz się spotkałem z przypakiem żeby program wymuszał zrobienie kopii
    zapasowej samego siebie. Tyle że taki przypadek znowu nie jest rozpatrywany
    w art. 75.2, bo tam jest o "nie wymaga zezwolenia uprawnionego"....

    Jedyna (wg. mnie) możliwa interpretacja tego przepisu odnosi się do
    sytuacji kiedy kopia zapasowa jest używana - czyli np. utrata/zniszczenie
    oryginału.

    p. m.