  • 21. Data: 2008-09-02 11:19:48
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie w firmie - jak to jest teraz?
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 2 Sep 2008 00:13:54 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Się śmiej... ktoś tu zapodawał cytaty z opinii biegłego zawierającej
    > teksty typu "na szkodę GNU"...

    Nawiazywalem wlasnie do tego materialu.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 22. Data: 2008-09-02 11:22:38
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 02 Sep 2008 00:42:34 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie nakleję naklejki.
    > I co mi zrobisz? ;->

    No wlasnie nic. Tylko tyle, ze MS uznaje za "legalny" system taki "z
    naklejka". W przypadku jej braku rozwaza kazdy przypadek "indywidualnie".
    Jest to gdzies w ich licencji napisane.

    Ja mam z MSDNAA i nie mam ani paragonu, ani naklejki, ani tez nosnika z
    hologramem. A sytem przeciez oryginalny i legalny.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 23. Data: 2008-09-02 11:29:32
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 02 Sep 2008 07:54:20 +0200, Tapatik napisał(a):

    > I wtedy nie zabierają?

    Dziala efekt psychologiczny. Przy reakcji: "odp...cie sie, dysk i tak mam
    zaszyfrowany, g... mi zrobicie" zabiora pewnie kompa, drukarke, skaner,
    monitor, psa, przetrzasna lokal w poszukiwaniu kazdej plyty CD/DVD. Lepiej
    chyba: "tu mam na wszystko paragony, tu sa oryginalne nosniki i pudelka; w
    razie watpliwosci moge pokazac zawartosc dysku".

    > Tak się zastanawiam, czy podczas kontroli mogą zabrać komputer na
    > komendę w celu dokładniejszego sprawdzenia.

    Gdzie to idzie... cholera wie. Powinno na ekspertyze ale nie uwierze w
    10-letnia ekspertyze niezaszyfrowanego dysku.

    > W końcu Windowsa mogę mieć legalnego, ale może zawieruszył się na moim
    > dysku jakiś shareware?

    A co jest zlego w shareware? W zasadzie, jesli nie byl uzyskany inaczej niz
    zezwala ustawa, co to kogo obchodzi? A ze minal 30-dniowy okres probny...
    od tego to nie jest policja tylko producent/dystrybutor oprogramowania,
    zeby sie upomniec o swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 24. Data: 2008-09-02 19:16:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > Się śmiej... ktoś tu zapodawał cytaty z opinii biegłego zawierającej
    > teksty typu "na szkodę GNU"...

    Nadal ekspertyza, jak sama nazwa wskazuje, pochodząca od p.o.
    Experta :-P , budzi emocje:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43080e83ef84afeb
    .html

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 25. Data: 2008-09-02 23:45:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Bartnik pisze:

    > No wlasnie nic. Tylko tyle, ze MS uznaje za "legalny" system taki "z
    > naklejka". W przypadku jej braku rozwaza kazdy przypadek "indywidualnie".
    > Jest to gdzies w ich licencji napisane.

    Licencje prawa nie stanowią. Microsoft sądów w Polsce jeszcze nie przejął.

    Więc co mnie obchodzi, co oni sobie rozważają?

  • 26. Data: 2008-09-03 12:35:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jan Bartnik wrote:

    > RAID - nie tylko chroni dane ale tez zabija owady na smierc :) A soft,
    > cale szczescie, nie przypisuje sie do dysku - raczej do plyty glownej lub
    > procesora. Podobnie jak rozne OEMy.

    A czy kopia zapasowa przestaje łamać licencję czcionek tylko dlatego że
    znajduje się wewnątrz komputera?

    p. m.

  • 27. Data: 2008-09-03 13:17:01
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 03 Sep 2008 01:45:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Licencje prawa nie stanowią. Microsoft sądów w Polsce jeszcze nie przejął.
    > Więc co mnie obchodzi, co oni sobie rozważają?

    Tylko tyle, ze moga wtedy do sadu ruszyc. Bo brak naklejki na kompie
    przynosi wymierne straty ich firmie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 28. Data: 2008-09-03 13:38:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jan Bartnik <b...@g...com> napisal:
    > Straciles tez czcionki warte 5 tys., ktorych
    > licencja nie pozwala na sporzadzanie ich kopii zapasowych.

    Ten punkt licencji nie ma zadnego znaczenia prawnego w Polsce.

    Art.76 w nawiazaniu do art.75.2.1 ustawy o prawie autorskim
    i prawach pokrewnych

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000800904&type=3&name=D20000904Lj.pdf
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 29. Data: 2008-09-03 14:42:59
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Sep 2008 13:38:16 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Ten punkt licencji nie ma zadnego znaczenia prawnego w Polsce.
    > Art.76 w nawiazaniu do art.75.2.1 ustawy o prawie autorskim
    > i prawach pokrewnych

    A ja powiem tak - bzdura :)
    Po pierwsze - nie jestem przekonany, czy czcionki to program komputerowy.
    Po drugie - sam cytowalem ta kombinacje art. i mowi ona o sporzadzaniu
    kopii _wylacznie_, gdy jest to niezbedne do prawidlowego dzialania
    programu. W tym przypadku ta sytuacja nie ma miejsca - kopie mozesz
    sporzadzic dopiero po tym jak zabiora komputer.

    A sam uzylem skrotu myslowego, przepraszam. Licencja czcionek zabrania
    sporzadzania kopii zapasowych, chyba ze jest to niezbedne do prawidlowego
    dzialania. Nie jest sprzeczne z ustawa, wiec obowiazuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 30. Data: 2008-09-03 14:43:44
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 03 Sep 2008 14:35:44 +0200, mvoicem napisał(a):

    > A czy kopia zapasowa przestaje łamać licencję czcionek tylko dlatego że
    > znajduje się wewnątrz komputera?

    Przepraszam, ze spytam ale... "o co chodzi?". Mamy plyte instalacyjna z
    czcionkami, czcionki sie instaluje na dysku i licencja czcionek nie zezwala
    na kopiowanie nosnika instalacyjnego (o ile nie jest to niezbedne - patrz
    ustawa) a sama instalacja jest np. programowo przypisana do konkretnego
    numeru seryjnego aplikacji graficznej lub numeru seryjnego procesora czy
    plyty glownej. Ew. moze wymagac aktywacji przez internet - tak jak slynny
    system operacyjny z Redmond.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik