  • 1. Data: 2008-08-30 07:46:06
    Temat: Nielegalne oprogramowanie w firmie - jak to jest teraz?
    Od: "news.neostrada.pl" <m...@o...pl>

    Witam
    JAk to jest teraz z nielegalnym oprogramowaniem w firmie?
    Jakie są za to kary - kiedyś to było do 5 % dochodów
    bodajże rocznych potrącali i zabierali kompa,
    a teraz?
    Coś ucichły wiadomości na portalach o odkryciach nielegalnego oprogramowania
    w firmach.

  • 2. Data: 2008-08-30 08:00:19
    Od: Marian <m...@a...pl>

    news.neostrada.pl wrote:

    > Coś ucichły wiadomości na portalach o odkryciach nielegalnego oprogramowania
    > w firmach.

    Bylo kilka glosnych spraw co policja podpuszczona przez te organizacje
    antypirackie robila z siebie debili, wiec chyba troche doczytali ustaw i
    sie podszkolili i nie leca z byle powodu.

    Po drugie neilegalny soft to chyba zjawisko coraz rzadsze w firmach...

  • 3. Data: 2008-08-30 08:20:36
    Od: "news.neostrada.pl" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie podszkolili i nie leca z byle powodu.
    >
    > Po drugie neilegalny soft to chyba zjawisko coraz rzadsze w firmach...

    no wlasnie zjawisko chyba wygasa a firmy nawet jak maja cos nielegalnego na
    lewych dyskach
    czy półlewych laptopach

  • 4. Data: 2008-08-30 17:28:37
    Od: "#1 Fan Motylińskiego Tomasza" <Motyliński@to.ciota>

    > no wlasnie zjawisko chyba wygasa a firmy nawet jak maja cos nielegalnego
    > na lewych dyskach
    > czy półlewych laptopach

    teraz juz nie trzeba chowac dyskow czy laptopow. wystarczy zainstalowac true
    crypt.

  • 5. Data: 2008-08-31 15:51:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.neostrada.pl" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g9auaa$l39$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > JAk to jest teraz z nielegalnym oprogramowaniem w firmie?

    Jest niedozwolone.

    > Jakie są za to kary - kiedyś to było do 5 % dochodów
    > bodajże rocznych potrącali i zabierali kompa,
    > a teraz?

    Piszesz o karze zasądzanej przez sąd, czy o ugiodach zawartych z firmami?

    > Coś ucichły wiadomości na portalach o odkryciach nielegalnego
    > oprogramowania w firmach.

    Bo przestało to być nowością. raz na czas coś takiego wychodzi, tylko nikt
    z tego już nie robi newsów medialnych.

  • 6. Data: 2008-09-01 01:21:21
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 30 Aug 2008 19:28:37 +0200, #1 Fan Motylińskiego Tomasza
    napisał(a):

    > teraz juz nie trzeba chowac dyskow czy laptopow. wystarczy zainstalowac true
    > crypt.

    Ja tam wole od razu pokazac paragony/faktury/pudelka/naklejki czy inne
    pierdoly, dzieki korym sie odczepia niz przez jakiegos truecrypta stracic
    kompa i wazne dane na 10 lat...

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2008-09-01 02:25:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Bartnik pisze:

    > Ja tam wole od razu pokazac paragony/faktury/pudelka/naklejki czy inne

    Hmm... Nie mam ani paragonu, ani faktury, ani pudełka, ani naklejki. Mam
    się bać? ;)

    PS: mam OpenSuSE ;->

  • 8. Data: 2008-09-01 05:44:07
    Od: "#1 Fan Motylińskiego Tomasza" <Motyliński@to.ciota>

    > Ja tam wole od razu pokazac paragony/faktury/pudelka/naklejki czy inne
    > pierdoly, dzieki korym sie odczepia niz przez jakiegos truecrypta stracic
    > kompa i wazne dane na 10 lat...

    wazne dane sie backupuje i trzyma na osobnych nosnikach.

  • 9. Data: 2008-09-01 18:30:55
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 1 Sep 2008 07:44:07 +0200, #1 Fan Motylińskiego Tomasza
    napisał(a):

    > wazne dane sie backupuje i trzyma na osobnych nosnikach.

    Ja wiem - i z dala od miejsca w ktorym znajduje sie komputer. W przeciwnym
    razie wedruja do "ekspertyzy" razem z komputerem. Ale nie kazdego stac na
    utrate sprzetu komputerowego. Tak sie sklada, ze te wazne dane sa
    przypisane do konkretnego zestawu podzespolow... i co mi da backup? Tylko
    tyle, ze moge sobie kupic nowy komputer, jeszcze raz cale oprogramowanie i
    liczyc na to, ze kiedys zwroca sie te 3-4 tys.

    I jak sie przed tym chcesz zabezpieczyc? Tracisz sprzet za 1000 zl i
    oprogramowanie za 2500 zl. Straciles tez czcionki warte 5 tys., ktorych
    licencja nie pozwala na sporzadzanie ich kopii zapasowych. Ratuja sie tylko
    projekty dla klientow, ktore bez czcionek i oprogramowania sa bezuzyteczne.

    To ja dziekuje - wole podarowac sobie truecrypt i miec zawsze pod reka
    wszelkie mozliwe dowody legalnosci oprogramowania :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2008-09-01 18:33:03
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 01 Sep 2008 04:25:41 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Hmm... Nie mam ani paragonu, ani faktury, ani pudełka, ani naklejki. Mam
    > się bać? ;)
    > PS: mam OpenSuSE ;->

    Zabraliby kompa juz sa brak paragonu na GIMPa... co dopiero za caly system
    operacyjny uzyskany nielegalnie od GNU ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik