  • 61. Data: 2013-02-21 22:41:21
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2013, Marek Dyjor wrote:

    > pozostaje jednak pytanie po co wiec taka złożona forma par 2 skoro
    > wystarczyło by napisać "Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby
    > uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy". Kropka.

    Tu jest chyba problem - "uzyskać" możesz wbrew swojej woli.
    Ktoś Ci wciśnie na dysk i nawet o tym nie wiesz, a "uzyskałeś".

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2013-02-21 22:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > Z tym sie zgadzam natomiast wydaje mi sie, ze nie to jest zapisane w tym
    > konkretnym przepisie.
    > Tam prawodawca jasno okreslil, ze kazde podlega uzyskanie programu w celu
    > osiagniecia korzysci majatkowej czyli np. kradne Worda, zeby skladac teksty
    > za kase.

    No to wyjaśnij przypadek programu który nie służy do celów zarobkowych,
    niech będą przytoczone gry.

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2013-02-21 22:47:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2013, Zbynek Ltd. wrote:

> [...]

    Tylko dlatego, że dostał w łeb od NSA :D
    Koncept/ideę z sentencji tego wyroku IMVHO warto pamiętać :)

    > A co stoi na przeszkodzie, by zaczął naliczać podatek i karne odsetki od
    > nieujawnionego dochodu powstałego z niezakupienia oprogramowania, które
    > używa? ;-)

    Przepis.
    Podałem w odpowiedzi na post Jarka :)

    > Ups... ale mi się dostanie za podsuwanie pomysłów dla mafii.

    Nie, ten przypadek też jest już od lat zablokowany jawnym zapisem
    przez posłów :D

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2013-02-22 03:05:09
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 21 Lut, 10:36, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Celne pytanie.
    > Wedle oficjalnych przedstawicieli Microsoftu pryszczaty
    > nastolatek instalując nielegalny windows i office na kompie
    > uzyskał korzyść majątkową a firma Microsoft poniosła z tego
    > powodu wymierne straty majątkowe.
    > Tego że pryszczatego nastolatka nie stać na te produkty
    > i gdyby nie znalazł łatwo dostępnej kopii to zainstalował
    > by darmowego linuxa i jakiś darmowe open office do nich
    > nie dociera. Dla nich brak zysku jest już stratą.
    >
    > Pozdrawiam

    ah, widze ze kolega z tych co lepiej wie jak ktos inny powinien
    dysponowac swoimi produktami?
    zreszta- niech sobie zainstaluje (ow pryszczaty) owego linuksa i niech
    nie uzywa niczego od MS jesli licencja mu sie nie podoba/nie stac go.
    ale wiadomo- winde **trzeba** miec...

  • 65. Data: 2013-02-22 03:07:15
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Mi tam tak e windowsowe gry dzia aj pod linuxem, niekt re lepiej jak
    > pod windowsem.

    o, to kiedy odpale Wiedzmina pod Linuksem?
    Albo chociaz StarCraft 2 (bez ryzyka bana od Blizzarda)?

    szymon

  • 66. Data: 2013-02-22 03:08:56
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > Wskutek nacisku wielkich korporacji software'owych prawo wymaga, aby
    > nowe komputery były sprzedawane wraz z zainstalowanym już systemem
    > operacyjnym, co stanowi istotny składnik ceny komputera, a umyka
    > świadomości nabywcy i użytkownika. Jeśli uwzględnić, że w 2011 roku

    ze co prosze? jakie prawo wymaga tego by takowy np Dell sprzedawal
    (zwyklym konsumentom) lapki z zainstalowanym systemem operacyjnym (i
    dlaczego mozna kupic lapki/stacjonarne bez systemu)?

    szymon

  • 67. Data: 2013-02-22 05:59:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tu jest chyba problem - "uzyskać" możesz wbrew swojej woli.
    > Ktoś Ci wciśnie na dysk i nawet o tym nie wiesz, a "uzyskałeś".

    czyli osoba oskarżona o uzyskanie programu powinna oświadczyć że nie ma
    pojęcia skąd ten program sie wziął na komputerze, bo ona go nie instalowała?
    :)

  • 68. Data: 2013-02-22 08:21:35
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 22 February 2013 03:07:15 UTC+1, Szymon von Ulezalka wrote:

    > o, to kiedy odpale Wiedzmina pod Linuksem?

    Wiedźmin już ponad roku chodzi pod Wine+Linuks.

    > Albo chociaz StarCraft 2 (bez ryzyka bana od Blizzarda)?

    Pretensje do Blizzarda proszę słać.

    AdamK

  • 69. Data: 2013-02-22 08:29:43
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Dla nich brak zysku jest już stratą.

    Może nie stratą, ale szkodą. Patrz art. 361 par. 2 kc.
    Michał

  • 70. Data: 2013-02-22 09:27:36
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > No to wyjaśnij przypadek programu który nie służy do celów zarobkowych,
    > niech będą przytoczone gry.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ale tu nie chodzi o to czy program sluzy do celow zarobkowych ale o to,
    czy ja uzyskalem go w celach zarobkowych :)
    Zalozmy, ze uzyskalem Windowsy w celu posiadania mozliwosci
    zainstalowania World Of Tanks:)
    Ciezko nazwac to uzyskaniem programu w celu osiagniecia korzysci
    majatkowych - uzyskalem go, zeby pograc w gre w celach ROZRYWKOWYCH :)

    --
    jarek