  • 31. Data: 2013-02-21 14:17:11
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-21 13:58, Jarek Pudelko pisze:
    > 1. Program nie zostal uzyskany w celu osiagniecia korzysci majatkowej i
    > taka korzysc dzieki uzyskaniu programu nie zostala osiagnieta.

    Korzyścią majątkową jest posiadanie programu bez konieczności zapłaty za
    niego.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2013-02-21 14:31:43
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-21 14:17, Liwiusz pisze:

    > Korzyścią majątkową jest posiadanie programu bez konieczności zapłaty za
    > niego.

    Z tym sie zgadzam natomiast wydaje mi sie, ze nie to jest zapisane w tym
    konkretnym przepisie.
    Tam prawodawca jasno okreslil, ze kazde podlega uzyskanie programu w
    celu osiagniecia korzysci majatkowej czyli np. kradne Worda, zeby
    skladac teksty za kase.
    Zawsze mi sie wydawalo, ze trzeba interpretowac przepis doslownie, a w
    razie niejasnosci na korzysc oskarzonego.

    --
    jarek

  • 33. Data: 2013-02-21 14:32:28
    Od: Doman <b...@g...ru>

    > Twoja matka jest pośmiewisko, anonimie.

    Stul pysk, matole, bo nie z tobą rozmawiam.

    Poza tym sam sobie wystawiasz taką opinię, jaką ma o tobie większość.

  • 34. Data: 2013-02-21 14:42:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2013 14:32, Doman pisze:

    > Stul pysk, matole, bo nie z tobą rozmawiam.

    Możesz mi skoczyć.

    Jakby nie była pośmiewiskiem, to byś się uczciwie przedstawiał.

    > Poza tym sam sobie wystawiasz taką opinię, jaką ma o tobie większość.

    Ty i twój jedyny kolega to nie "większość".

  • 35. Data: 2013-02-21 14:58:28
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik RadoslawF napisał:

    > Celne pytanie.
    > Wedle oficjalnych przedstawicieli Microsoftu pryszczaty
    > nastolatek instalując nielegalny windows i office na kompie
    > uzyskał korzyść majątkową

    TAK

    > a firma Microsoft poniosła z tego
    > powodu wymierne straty majątkowe.

    NIE.

    Nie można zakładać, że jeśliby nie instalował pirata to na 100% by kupił
    licencję.

    To jest typowe myślenie także w branży od pozwów za MP3. Skoro ma 100
    albumów "pirackich" to znaczy, ze gdyby chciał je mieć legalnie, to
    wszystkie 100 by kupił.

    > Tego że pryszczatego nastolatka nie stać na te produkty
    > i gdyby nie znalazł łatwo dostępnej kopii to zainstalował
    > by darmowego linuxa i jakiś darmowe open office do nich
    > nie dociera.

    > Dla nich brak zysku jest już stratą.

    Dla nich brak POTENCJALNEGO zysku jest już OCZYWISTĄ stratą.

  • 36. Data: 2013-02-21 15:11:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-21 14:31, Jarek Pudelko pisze:

    > Z tym sie zgadzam natomiast wydaje mi sie, ze nie to jest zapisane w tym
    > konkretnym przepisie.

    Tak jest ten przepis interpretowany w orzecznictwie.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2013-02-21 15:24:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2013 15:11, Liwiusz pisze:

    > Tak jest ten przepis interpretowany w orzecznictwie.

    Dobrze że przynajmniej fiskus nie usiłuje już naliczać podatku od
    wzbogacenia za linuxa z sieci ;)

  • 38. Data: 2013-02-21 15:34:59
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-21 15:11, Liwiusz pisze:

    > Tak jest ten przepis interpretowany w orzecznictwie.

    Ale z racji braku systemu precedensowego nie ma to chyba znaczenia prawda?
    Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby sedzia w trakcie rozprawy, tudziez
    prokurator podczas podejmowania decyzji o wszczeciu postepowania,
    stwierdzil, ze przepis mowi wlasnie o tym o czym mowi i zrezygnowal ze
    swobodnej interpretacji.
    Taka swobodna interpretacja zostawia calkiem sporo miejsca na apelacje :)

    --
    jarek

  • 39. Data: 2013-02-21 15:41:56
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Korzyścią majątkową jest posiadanie programu bez konieczności zapłaty za
    > niego.

    Czy płacisz podatek jeśli używasz OpenOffice'a? (to tylko literalne
    rozwinięcie Twojego zdania)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 40. Data: 2013-02-21 15:46:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2013 13:58:49 UTC+1 użytkownik Jarek Pudelko napisał:
    > Oczywiscie o ile pkt 1 jest do dyskusji (jedni beda mowic, ze uzyskal
    >
    > korzysc,

    Ściągnął używał, korzyść uzyskał- używał za darmo NIEDARMOWEGO programu