  • 41. Data: 2021-08-05 12:03:56
    Temat: Re: Niekonsekwencje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2021 15:35:17 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ten filmik nie przedstawia do końca przebiegu zdarzenia. Z tego, co się

    Do konca czy od poczatku?

    > dowiedziałem, to na tym filmie nie widać, że część grupy próbuje
    > sforsować prawe przednie drzwi autobusu, by pobić kierowcę za to, że
    > zatrąbił na bijących się na ulicy. Kierowca uciekał przed linczem.
    > Dlatego nie zatrzymywał się widząc biegnących za nim - nadal uciekał.
    >
    > Sąd musi ocenić, na ile miał prawo wjechać w tym celu w ludzi, ale to
    > trochę inaczej wygląda, niż rozganianie nastolatków szarżą autobusu.

    Tylko tego na filmie jakby nie widac.
    Chodziaz ... jakby tam sie drzwi uchylaly.

    A z kolei pod koniec jest ciag dalszy - kierowca zjezdza w kierunku
    chodnika, tlum goni za autobusem - i tu juz ucieczka z miejsca
    "wypadku" moze byc usprawiedliwiona.

    Tak swoja droga ... autobusy w Katowicach pewnie maja monitoring, ale
    prokurator polozyl lape na filmie ...

    J.

  • 42. Data: 2021-08-05 12:07:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 11:51, J.F pisze:
    > Google chyba tego nie robi.
    > Masz w danych konta date urodzenia, i tak sprawdza.
    > Widac nie masz.

    Mam. Sprawdziłem. Nie pamiętam, kiedy to wpisywałem. Sądzę, że jak
    zakładałem, a to było pewnie jeszcze w latach 90-tych :-) Konto GOOGLE
    mam od zawsze, odkąd pamiętam.

    W zakładce konta jest zakładka zakupy. Da sie kupować w ten sposób, więc
    jak im podam numer karty, to mogę tak coś kupić. Mam tam ustawione PayU
    i tam mam podwieszoną kartę. Zdaje się, ze nie umieją sobie obsłużyć
    nawet tego. Moze i dobrze. Nadal nie widzę powodu do podawania im tych
    danych tylko w celu obejrzenia jakiegoś filmiku.

    Żądanie jest o tyle dziwne, że nie mam co do tego pewności, ale
    podejrzewam, że konto może mieć ponad 20 lat. O ile pamiętam, to
    zakładałem je jeszcze w poprzedniej mojej lokalizacji - przynajmniej
    e-mail. To byłoby przez 1999 rokiem. nie wiem, czy samych kont
    użytkownika nie zakładało się później.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2021-08-05 13:01:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 12:07:20 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > jak im podam numer karty, to mogę tak coś kupić. Mam tam ustawione PayU
    > i tam mam podwieszoną kartę. Zdaje się, ze nie umieją sobie obsłużyć

    Cos mi chodzi po glowie, ze czasem tak weryfikuja wiek.

    > Nadal nie widzę powodu do podawania im tych
    > danych tylko w celu obejrzenia jakiegoś filmiku.

    No i ja nie podawalem zadnej karty.
    Przyjeli na wiare. Byc moze zalezy to od czasu i sposobu zakladania
    konta.

> [...]
    > zakładałem je jeszcze w poprzedniej mojej lokalizacji - przynajmniej
    > e-mail. To byłoby przez 1999 rokiem. nie wiem, czy samych kont

    Wiki podaje, ze gmail wystartowal w 2004 roku.
    Google od 1998, ale czy juz wtedy mial konta?

    O ile pamietam, to gazeta.pl dlugo miala wlasny serwer, az w koncu
    przekazala konta do Google.

    A Youtube mial poczatkowo wlasne konta.

    https://www.dobreprogramy.pl/@szuri21/logowanie-do-y
    outube-bez-logowania-do-google,blog,22969

    cos z 2011 roku.

    J.

  • 44. Data: 2021-08-05 13:57:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 12:03, J.F pisze:

    > Do konca czy od poczatku?

    Filmik się zaczyna, jak już po ulicy biegają ludzie. Nie wiadomo było,
    skąd się wzięli. Natomiast zupełnie przez przypadek rozmawiałem z osobą,
    która rozmawiała z osobą, która była na miejscu. Z tej relacji wiem, że
    to, co istotne, to się wydarzyło po prawej stronie autobusu.

    Podobno jakaś tam część tłumu niezadowolona, z tego, ze kierowca
    zatrąbił na bijących się usiłowała sforsować prawe przednie drzwi.
    Kierowca się wystraszył i ruszył. Na dostępnych w sieci filmikach widać
    próbę otwierania drzwi. Podlinkował bym, ale ktoś już z sieci to usunął,
    natomiast mój rozmówca miał to zapisane na urządzeniu.

    > Tylko tego na filmie jakby nie widac.
    > Chodziaz ... jakby tam sie drzwi uchylaly.

    No właśnie. Zakładam, ze Policja dysponuje zeznaniami świadków, zapisem
    monitoringu z autobusu i jakimiś innymi dowodami.

> [...]
    > "wypadku" moze byc usprawiedliwiona.
    >
    > Tak swoja droga ... autobusy w Katowicach pewnie maja monitoring, ale

    I słusznie. Dla mnie błędem jest nagonka medialna na kierowcę. Może się
    ostatecznie okazać, że to osoba niewinna, albo w każdym razie nie winna
    zabójstwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-08-05 14:31:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 13:57:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > która rozmawiała z osobą, która była na miejscu. Z tej relacji wiem, że
    > to, co istotne, to się wydarzyło po prawej stronie autobusu.

    Odnosiles sie do filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=adqKHtd6eN8

    Istotnie - sa juz ludzie na ulicy, autobus dopiero nadjezdza, trabi.

    Mowisz o czyms co bylo wczesniej?
    Trabil pierwszy raz, komus sie nie spodobalo, zaczal drzwi odciagac,
    kierowca ruszyl, chcial szybko odjechac, a tu ludzie na jezdni sie
    bija ... i tu sie powyzszy film zaczyna.
    Wiec kierowca hamuje, trabi drugi raz, oni nie ustepuja, zagrozenie
    sie zbliza, wiec on w gaz ...

    Moze i tak bylo, przez szyby nie widac aby ktos tam gonil, ale jakis
    ruch jakby otwierania widac - a osoby nie. I skad sie wziela tez nie
    widac.

> [...]

    > I słusznie. Dla mnie błędem jest nagonka medialna na kierowcę. Może się
    > ostatecznie okazać, że to osoba niewinna, albo w każdym razie nie winna

    Na razie to Policja zakula go w podwojne kajdanki i odstawila pod
    fotografa. Bo Suweren lubi, jak przestepcy sa w kajdankach.

    Widac Policja jest pewna, ze to grozny morderca.

    J.

  • 46. Data: 2021-08-05 15:48:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 14:31, J.F pisze:
    > Na razie to Policja zakula go w podwojne kajdanki i odstawila pod
    > fotografa. Bo Suweren lubi, jak przestepcy sa w kajdankach.
    > Widac Policja jest pewna, ze to grozny morderca.

    Nie zdziwił bym się, jakby na filmie była inna osoba. W naszych
    lokalnych mediach 25% informacji o poszukiwaniach jest ilustrowane
    zdjęciem policjanta w mundurze z psem tropiącym. Tym samym. Ponieważ go
    znam, to wiem, ze to fotka sprzed kilkunastu lat :-) Kiedyś, jak na
    forum FaceBook zwróciłem im na to uwagę, to mi odpisali, ze to
    "fotografia ilustracyjna".

    Natomiast na temat tego, co Policja uważa zajmować stanowiska nie będę.
    Osobiście poczekałbym z napiętnowaniem do rozstrzygnięcia ostatecznego.
    Zwłaszcza, ze ujęcie kierowcy nie było jakimś spektakularnym wyczynem.
    Facet się nie ukrywał.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2021-08-05 16:30:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Aug 2021 15:48:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > znam, to wiem, ze to fotka sprzed kilkunastu lat :-) Kiedyś, jak na
    > forum FaceBook zwróciłem im na to uwagę, to mi odpisali, ze to

    To w naszych mediach normalne. Wybiera sie z banku jakies pasujace
    zdjecie. I chyba nie tylko w naszych.

    Ale ... nie chcesz chyba byle jakiej osoby okreslic slowem "zabojca"?

    https://www.onet.pl/informacje/onetslask/katowice-sm
    ierc-19-latki-sa-wyniki-sekcji-zwlok/z0fpcxn,79cfc27
    8
    Zdjecie z bazy? Byc moze, i tak nic nie widac :-)

    https://www.onet.pl/informacje/onetslask/katowice-sm
    iertelne-potracenie-nastolatki-wyniki-badan-toksykol
    ogicznych-kierowcy/ydnp2k1,79cfc278
    Podobnie?

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,274
    00150,katowice-3-miesieczny-areszt-dla-kierowcy-miej
    skiego-autobusu.html
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,274
    02537,katowice-kierowca-ktory-smiertelnie-potracil-1
    9-latke-przeszedl.html
    z bazy?
    Ale auto sie jakby zgadza z poprzednim.

    Przy czym - do sadu to prawie kazdy mogl wejsc i cos tam sfotografowac
    przy okazji posiedzenia aresztowego.
    A tu niby Komenda. Policjanci sami nagrali i mediom przekazali ?
    Sami
    https://slaska.policja.gov.pl/kat/informacje/wiadomo
    sci/317193,Zarzut-zabojstwa-i-areszt-dla-kierowcy-au
    tobusu.html

    Suweren lubi przestepcow w kajdankach. A Policja sie lubi chwalic
    "sukcesami". Mimo protestow RPO.

    P.S. No prosze - da sie szybko zrobic sekcje. Tylko trzeba chciec.

> [...]
    > ostatecznego. Zwłaszcza, ze ujęcie kierowcy nie było jakimś
    > spektakularnym wyczynem. Facet się nie ukrywał.

    A tu widzisz - sukces jest, przestepca w kajdanach, a jak go tam za
    dwa lata uniewinnia, czy za pol roku zarzut obniza, to juz nikt nie
    bedzie pamietal :-P

    J.

  • 48. Data: 2021-08-05 17:28:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 16:30, J.F pisze:
    > A tu widzisz - sukces jest, przestepca w kajdanach, a jak go tam za
    > dwa lata uniewinnia, czy za pol roku zarzut obniza, to juz nikt nie
    > bedzie pamietal :-P

    Życie. Dlatego z tym walczę w zakresie moich możliwości.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2021-08-05 21:30:07
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

> [...]
    > Sami

    https://slaska.policja.gov.pl/kat/informacje/wiadomo
    sci/317193,Zarzut-zabojstwa-i-areszt-dla-kierowcy-au

    "Katowiccy policjanci zatrzymali kierowcę autobusu komunikacji
    miejskiej, który celowo wjechał w grupę osób znajdujących się na jezdni
    i doprowadził do śmierci 19-letniej kobiety".

    Skąd kulsony wiedzą, że zrobił to celowo a nie w panice?

    "Na miejscu natychmiast pojawili się katowiccy policjanci [...]"

    Szkoda, że kulsony nie pojawiły się wcześniej, jak trwała bójka.

    No i zakuli go w takie kajdany, w jakie zakuwa się najgorszych,
    niebezpiecznych bandziorów.

    Ręce opadają. :-/

    --
    P.

  • 50. Data: 2021-08-05 22:08:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 21:30, PiotRek pisze:
    > Skąd kulsony wiedzą, że zrobił to celowo a nie w panice?

    W panice też można celowo, albo nieumyślnie - tak więc argument taki
    sobie. Skąd wiedzą? Jakieś założenie uczynić musieli. Pytanie, czy przed
    sądem się to się utrzyma. Sam jestem ciekaw, jak się to skończy. Za
    zabójstwo można dożywocie może dostać, zwłaszcza, ze usiłował kilka
    innych osób.

    Nieumyślne spowodowanie śmierci, to góra 5 lat. Jeśli uznają, ze
    przekroczył zakres obrony koniecznej, to mogą w ogóle odstąpić od
    wymierzenia kary. A jeszcze jest możliwość, że sprawcami będą napastnicy
    atakujący, to kierowca może być świadkiem.

    --
    Robert Tomasik