  • 1. Data: 2008-01-14 10:47:30
    Temat: Niefortunna pożyczka
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Mam taki problem.
    Kolega z czasów LO prosił mnie o pożyczenie 1000 zł., ja uważając go za
    osobę uczciwą przelałem mu te pieniądze na jego konto. Umówiliśmy się że
    zwróci mi je po 1 miesiącu. Gdy przyszła pora spłaty powiedział żeby ją
    jeszcze odwlec o 2 tygodnie -zgodzilem się. Mineły od tamtej pory 3
    miesiące, a on mnie zbywa że zwróci w przyszłyum tygodniu lub za 2 dni i tak
    to się ciągnie. Mam już tego dość. Nie chodzi o pieniądze bo te jakoś mogę
    przeboleć ale sam fakt cwaniactwa.
    Dlatego pytanie do Was czy można go jakoś pociągnąć do odpowiedzialności
    przed sądem. Jako dowód, że to on pożyczył pieniądze mam sms-y oraz nasze
    rozmowy prze komunikator GG.

  • 2. Data: 2008-01-14 10:49:41
    Temat: Re: Niefortunna pożyczka
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik SERG napisał:

    > Dlatego pytanie do Was czy można go jakoś pociągnąć do odpowiedzialności
    > przed sądem. Jako dowód, że to on pożyczył pieniądze mam sms-y oraz nasze
    > rozmowy prze komunikator GG.

    Nie widze powodu, czemu nie.

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 3. Data: 2008-01-14 11:11:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 11:49:41 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > Nie widze powodu, czemu nie.

    Pewnie dlatego, że zgodnie z art. 720 par. 2 kc pożyczka, której kwota
    przekracza 500 zł powinna być stwierdzona na piśmie.

    Będzie problem dowodowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 4. Data: 2008-01-14 11:14:54
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Pewnie dlatego, że zgodnie z art. 720 par. 2 kc pożyczka, której kwota
    > przekracza 500 zł powinna być stwierdzona na piśmie.
    > Będzie problem dowodowy.

    Moze sa niedopelnione pewne rzeczy - jak np. brak pisemnego
    stwierdzenia. Co nie zmienia faktu, ze sa inne dowody, jak:
    - potwierdzenie przelewu - strona "pozwana" musi wytlumaczyc sie co to
    za przelew
    - esemesy i logi na GG

    Czy sad uzna to za dowod? Mnie uznal kiedys korespondencje
    elektroniczna, wiec wszystko zalezy od sadu.

    Choc trzeba lub sie przygotowac - wyslac listem poleconym prosbe o zwrot
    pieniedzy. Zawsze to papierowy dowód sie pojawia.

    "Sluchaj chlopie, wtedy a wtedy pozyczylem ci tysiac zlotych - przelewm
    na konto, potem powiedzials, ze oddasz, potem powiedziales, ze oddasz
    pozniej...." itd...

    Mis Puchaty

  • 5. Data: 2008-01-14 11:21:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > Choc trzeba lub sie przygotowac - wyslac listem poleconym prosbe o zwrot
    > pieniedzy. Zawsze to papierowy dowód sie pojawia.

    Jakiś może się pojawia, ale z pewnością nie jest to dowód na
    istnienie pożyczki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-01-14 11:47:57
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Mam nadzieję, że w tytule przelewu nie wpisałeś np. darowizna.

    "za uslugi seksualne" ;)))))

    Mis Puchaty

  • 7. Data: 2008-01-14 11:49:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SERG wrote:
> [...]
    > przed sądem. Jako dowód, że to on pożyczył pieniądze mam sms-y oraz nasze

    Wyślij mu list z żądaniem zwrotu pieniędzy w terminie np. 7 dni, a potem
    do sądu z historią rachunku, an którym jest ten przelew.
    Mam nadzieję, że w tytule przelewu nie wpisałeś np. darowizna.

  • 8. Data: 2008-01-14 12:08:17
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    SERG <m...@p...fm> napisał(a):

    > Mam taki problem.
    (...)

    W związku z tym, że nie została zachowana forma pisemna, w ewentualnym
    procesie niedopuszczalny będzie dowód ze świadków i przesłuchana stron, chyba
    że twój kolega się na to zgodzi.
    Dlatego warto wysłać do niego poleconym list z żądaniem zwrotu - jeśli w
    odpowiedzi potwierdzi istnienie długu, to masz problem z głowy, bowiem fakt
    dokonania czynności zostanie uprawdopodobniony za pomocą pisma i wspomniane
    wyżej ograniczenia dowodowe odpadną. Wydaje mi się, że logi z gg nie są pismem
    w rozumieniu art. 74 par. 2 kc, ale zawsze warto je przedstawić.
    Natomiast kluczowym dowodem w tej sprawie będzie potwierdzenie dokonania
    przelewu. Myślę, że masz spore szanse.

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2008-01-14 12:08:51
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    SERG <m...@p...fm> napisał(a):

    > Mam taki problem.
    (...)

  • 10. Data: 2008-01-14 13:55:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 14 styczeń 2008 12:11
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fmfg07$stg$1@inews.gazeta.pl>):

    > Będzie problem dowodowy.

    Przecie ma potwierdzenie przelewu.............

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl