-
1. Data: 2008-12-02 19:59:46
Temat: Niechciana usługa.
Od: Jan Bartnik <b...@g...com>
Witam.
Niedawno dorobiłem się stałego łącza, z czym wiąże się umowa na 24
miesiące. W ramach umowy na 2-miesięczny okres testowy zostaje włączona
Usługa. Zgodnie z regulaminem, z Usługi można zrezygnować poprzez
zalogowanie się na stronę ISP i "usunięcie klucza licencyjnego" do Usługi.
W tym miejscu zaczynają się problemy, ponieważ po zalogowaniu brak jest
jakiegokolwiek klucza licencyjnego (we wskazanym przez ISP miejscu)... a co
za tym idzie, brak możliwości jego usunięcia.
Podczas okresu testowego (opłata miesięczna za Usługę - 1 PLN) pomyślałem,
że tak musi być i Usługa sama się dezaktywuje po okresie testowym.
Oczywiście, było inaczej. Teraz Usługa kosztuje 8 PLN /m-c a rezygnacja z
niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
Konsultanci ISP na pytanie jak zrezygnować z Usługi wpadli na błyskotliwy
pomysł. Aby zrezygnować z Usługi wystarczy zrezygnować z ISP (co oznacza
koszty zbliżone do tysiąca złotych) i znów się przyłączyć do sieci :)
Chęć rezygnacji była i została ona wyrażona w sposób dostateczny - przez
nieużywanie Usługi. Ma zastosowanie art. 60 Kodeksu Cywilnego? Jak ew.
ugryźć ten problem?
--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik
-
2. Data: 2008-12-02 22:36:02
Temat: Re: Niechciana usługa.
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 02.12.2008 Jan Bartnik <b...@g...com> napisał/a:
> Niedawno dorobiłem się stałego łącza, z czym wiąże się umowa na 24
> miesiące. W ramach umowy na 2-miesięczny okres testowy zostaje włączona
> Usługa. Zgodnie z regulaminem, z Usługi można zrezygnować poprzez
> zalogowanie się na stronę ISP i "usunięcie klucza licencyjnego" do Usługi.
> W tym miejscu zaczynają się problemy, ponieważ po zalogowaniu brak jest
> jakiegokolwiek klucza licencyjnego (we wskazanym przez ISP miejscu)... a co
> za tym idzie, brak możliwości jego usunięcia.
> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)
--
Marcin
-
3. Data: 2008-12-03 07:32:38
Temat: Re: Niechciana usługa.
Od: Jan Bartnik <b...@g...com>
Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
>> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
>> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
> A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)
Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.
W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
rezygnacji z usługi.
--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik
-
4. Data: 2008-12-03 08:18:46
Temat: Re: Niechciana usługa.
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 03.12.2008 Jan Bartnik <b...@g...com> napisał/a:
> Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
>>> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
>>> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
>> A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)
> Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
> regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
> musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.
No ale skoro to niemozliwe, to dlaczego nie masz przesłać oświadczenia
woli w "normalny" sposób, czyli pisemnie dodatkowo informując ich o
powodach takiej formy oświadczenia.
> W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
> następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
> jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
> rezygnacji z usługi.
MZ nie jest dostateczny bo nie jest klarownym oświadczeniem Twojej woli.
To, że ktos czegoś nie pobrał nie oznacza, że nie zamierza skorzystać z
takiej możliwości - mogło Ci się do tej pory zwyczajnie nie chcieć np.
--
Marcin
-
5. Data: 2008-12-03 10:00:14
Temat: Re: Niechciana usługa.
Od: Herald <h...@o...eu>
Dnia Wed, 3 Dec 2008 08:32:38 +0100, Jan Bartnik napisał(a):
> Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
>
>>> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
>>> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
>> A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)
>
> Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
> regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
> musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.
>
> W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
> następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
> jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
> rezygnacji z usługi.
Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
usługi) musisz wypowiedzieć!!!
Ja zrezygnowałem z tego czegoś, poprzez mejla - i tylko tak. Nie da się
zrezygnować z smart security przez konsultanta, jak jest w przypadku np.
kanałów premium - tutaj wystarczy telefon do BOKu i po sprawie.
W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
barachła.
-
6. Data: 2008-12-03 17:39:43
Temat: Re: Niechciana usługa.
Od: Jan Bartnik <b...@g...com>
Dnia Wed, 3 Dec 2008 11:00:14 +0100, Herald napisał(a):
> Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
> wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
> usługi) musisz wypowiedzieć!!!
Bardzo blisko :) Nie chciałem nazwy zdradzać ale powiem - Aster i pakiet
F-Secure.
> W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
> ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
> barachła.
Właśnie z nimi pertraktuję na temat zwrotu kasy za coś co mi na siłe
wcisnęli, upierając się, że zrezygnować można tylko w sposób, w który
zrezygnować się nie da ;)
--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik
-
7. Data: 2008-12-03 21:19:06
Temat: Re: Niechciana usługa.
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
W dniu 2008-12-03 18:39 Jan Bartnik napisał/a:
> Dnia Wed, 3 Dec 2008 11:00:14 +0100, Herald napisał(a):
>
>> Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
>> wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
>> usługi) musisz wypowiedzieć!!!
>
> Bardzo blisko :) Nie chciałem nazwy zdradzać ale powiem - Aster i pakiet
> F-Secure.
>
>> W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
>> ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
>> barachła.
>
> Właśnie z nimi pertraktuję na temat zwrotu kasy za coś co mi na siłe
> wcisnęli, upierając się, że zrezygnować można tylko w sposób, w który
> zrezygnować się nie da ;)
Tu masz obrońcę (UKE):
http://www.gadu-gadu.pl/biuro-prasowe/firma-gadu-gad
u/402
--
animka