  • 41. Data: 2018-07-24 23:52:47
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niczego szczególnego tu nie widzę. To dość oczywiste rozumowanie.

    Uprzejmie donoszę, że urząd prezydenta pełni niejaki (nie poprawiać)
    Andrzej Duda, a z drugiej strony politycznej na przykład urząd
    prezydenta Warszawy Hanna Gronkieicz-Waltz. I co popełniłem jakieś
    przestępstwo z wyżej wymienionych?

    Shrek

  • 42. Data: 2018-07-25 00:59:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie Piotrze. To Tobie - i Tobie podobnym - się wydaje, że zgodne z
    > prawem jest to, na co Wy wyrażacie zgodę. Prawo, to prawo. Jest ustawa.
    > Są przepisy wykonawcze. Można z nimi się nie zgadzać, ale latanie po

    O tyle wchodzisz MZ na śliski grunt, że 90% tych protestów ma związek z
    łamaniem Konstytucji, która jednak cały czas pozostaje nadrzędna do pisich
    ustaw.

    > Co więcej politycy wysyłający ludzi przeciwko Policji muszą sobie zdawać
    > sprawę ze skutków. Zamiast skonsolidować ludzi wokół jakiegoś
    > ugrupowania i przejąć władzę, to tak naprawdę kilkudziesięciu ludzi
    > próbuje przekonywać, że całe społeczeństwo tego chce.

    Nie mam cienia wątpliwości, że nawet z rosnacym stadkiem medialnych
    kulsonów, nikt normalny nie chce występować przeciwko policji bo nadal
    policja jako całość nie jest postrzegana jako wróg (za wyjątkiem Shreka
    oczywiście). Nie ona jest tu celem protestów, nawet dla polityków. Co
    najwyżej oburza działanie konkretnych funkcjonariuszy.

    I to nawet też nie to, że tych kulsonów przybywa, co że obecny rząd
    nader chetnie po policje sięga.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-07-25 01:25:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > oczywiście). Nie ona jest tu celem protestów, nawet dla polityków. Co
    > najwyżej oburza działanie konkretnych funkcjonariuszy.

    Uściślijmy, że nawet Shrek nie ma nic przeciwko policji jako takiej,
    tylko temu co aktualnie policja (bo już nie pojedynczy funkcjonariusze)
    sobą prezentuje. Shrek bywał w okolicy po drugiej stronie i nawet
    zdarzało mu się z funkcjonariuszami pogadać (oczywiście z pojedynczymi),
    a nawet poczęstować wodą i batonikami, wzięli, podziekowali, widać
    logistyka nawala;) Morzna? - morzna:P Inni byli na tyle mili, że
    wizerunek Shreka uwiecznili w ramach pełnienia obowiązków. Zapewne nie z
    dobroci serca, ale Shrek się nie wstydzi, więc niech sobie nagrywają.
    Shrek również jako nieco anarchistyczny obywatel ma czasem doczynienia z
    funkcjonariuszami i do tej pory zapłacił dwa mandaty - jeden za
    przekroczenie prędkości koło szkółki (takie leśniej, z sadzonkami) drugi
    za skręt na zakazie. Pierwszym przypadku funkcjonariusz nawet po
    przyjacielskiej pogawędce źle odczytał prędkość i wyszło mu 10 mniej, w
    drugim przypadku Shrek zdziwił się, że funkcjonariusze dalej próbują
    wymuszać korzyści majątkowe. Miał też trzeci mandat za usiłowanie
    spożycia, ale przekręcili i nazwisko i adres;) Więc nie jest tak źle.
    Trochę jak między rowerzystami, motocyklistami i kierowcami. Niby
    dżihad, a jednak na drodze kultura;)

    Shrek nie lubi po prostu jak się z logiki kurwę robi i broni dostępu do
    defibrylatora jak potrzebny do ratowania życia, albo z rowerzysty
    przewoźnika;) Albo już zupełnie poważnie jak się łamię szmatę z konstytucji.

    Shrek.

  • 44. Data: 2018-07-25 01:36:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Uwaga, uwaga przetwarzam. Ministrem spraw wewnętrznych i administracji
    > jest Joachim Brudziński. Co z tego wynika?
    >
    > Co jeszcze utajnimy? Nazwiska posłów, urzędników, burmistrzów,
    > strażników miejskich? W imię czego - chorych urojeń?

    To nie oto chodzi.
    Myśle, że to nazwisko zostało upublicznione aby przynajmniej napiętnować
    tego policjanta bo po co niby innego? Z drugiej strony, jeśli to był
    kolejny kulson to można dyskutować o stronie etycznej. To jest problem
    bardziej ogólny, bo ludzie mają tendencje do samosądów (moralnych i
    fizycznych) a jednak od czasu do czasu zdarza się, że sprawa jest mniej
    oczywista, niż by się z mediów mogło wydawać.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2018-07-25 01:42:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A policjant to profesor prawa?
    > Policjanci nie mają prawa wykonywać rozkazów w sposób oczywisty
    > (dla nie prawnika) niezgodnych z prawem. Granice "oczywistości" w

    Zgadza się. Dlatego sam fakt, że policja występuję przeciwko
    protestującym nie jest absolutnie naganny (na poziomie zgodnych z prawem
    działań policji). Co innego gdy niektórzy przekraczają uprawnienia i
    wyżywają swoje frustracje.

    A o czym jest w zasadzie w tym watku, bo mi się wydawało, że o tym
    drugim?

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2018-07-25 01:46:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie oto chodzi.
    > Myśle, że to nazwisko zostało upublicznione aby przynajmniej napiętnować
    > tego policjanta bo po co niby innego?

    A to już nie wolno piętnować?

> [...]
    > fizycznych) a jednak od czasu do czasu zdarza się, że sprawa jest mniej
    > oczywista, niż by się z mediów mogło wydawać.

    Wypadałoby zarzut uprawdopodobnić. Jak dotąd żaden z policjantów
    samoosądzony fizycznie nie został i nic nie wskazuje, żeby został (chyba
    że rzeczywiście dojdzie do walk na ulicach). Co do strony moralnej to
    IMHO każdy ma prawo do takiego osądu.

    Shrek

  • 47. Data: 2018-07-25 02:08:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A to już nie wolno piętnować?

    Wolno, ale jest ryzyko zrobienia q-q osobom trzecim i jest ryzyko, że
    niekoniecznie ta właśnie osoba powinna być piętnowana. Przydał by się
    wyrok sądu, który by jego czyn uprawdopodobnił jako ten karalny.

> [...]
    > samoosądzony fizycznie nie został i nic nie wskazuje, żeby został (chyba
    > że rzeczywiście dojdzie do walk na ulicach). Co do strony moralnej to

    W fizyczne to sam za bardzo nie wierzę, ale środowiskowe, odnośnie jego
    dzieci czy rodziny? Każdy ma prawo do takiego osądu, ale też przypomina
    to publiczny lincz i to pewnie w oparciu o doniesienia medialne. Ja bym
    najpierw gościa skazał, a potem publicznie piętnował.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2018-07-25 02:49:20
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../

    > O tyle wchodzisz MZ na śliski grunt, że 90% tych protestów ma związek z
    > łamaniem Konstytucji, która jednak cały czas pozostaje nadrzędna do pisich
    > ustaw.

    Konstytucja nie jest łamana.
    Gluta nie da się złamać.

  • 49. Data: 2018-07-25 07:44:11
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-24 o 21:29, A. Filip pisze:

    > A policjant to profesor prawa?

    Zapytaj gdy będziesz jechał samochodem i zatrzymają cię do kontroli.

    > Policjanci nie mają prawa wykonywać rozkazów w sposób oczywisty
    > (dla nie prawnika) niezgodnych z prawem.

    Nie.
    Policjanci nie mają prawa wykonywać rozkazów niezgodnych z prawem.

    > Granice "oczywistości" w
    > praktyce wyznaczają rozkazy za wykonanie których jakiś policjant został
    > "niedawno" z medialnym hukiem ukarany a już przynajmniej obsztorcowany.

    Nie. Granice prawa nie wyznaczają rozkazy.
    Dlaczego niby nieznajomość prawa nie tłumaczy zwykłego obywatela, a
    policjanta tak? Bo nie jest profesorem prawa?
    A zwykły obywatel jest, tak?

    > Za wykonanie jakich rozkazów ukarano za PO? Żadnych? Statystyczny CUD! :-)
    Jak długo jeszcze będziecie używać tego przedszkolnego "argumentu"?
    Pszepani a Jacek też się bił!

    Podobno miało być lepiej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 50. Data: 2018-07-25 07:53:44
    Od: Kviat

    > Nie Piotrze. To Tobie - i Tobie podobnym - się wydaje, że zgodne z
    > prawem jest to, na co Wy wyrażacie zgodę.

    Nie. To tobie i tobie podobnym policjantom wydaje się, że jak rozkaz to
    rozkaz. Spaliście na lekcjach historii. O znajomości prawa nie wspominając.

    > Prawo, to prawo. Jest ustawa.

    I jest Konstytucja.

    > Są przepisy wykonawcze. Można z nimi się nie zgadzać,

    I jeżeli łamią prawo, to należy się z nimi nie zgadzać.

    > ale latanie po
    > ulicy i pranie się z policjantami nie jest najlepszym pomysłem.

    Jasne. Mają grzecznie siedzieć w domach, modlić się i ze spokojem
    przyjąć na klatę wprowadzanie dyktatury.

    Latanie policjantów po ulicach i pranie obywateli nie jest najlepszym
    pomysłem.

    > Co więcej politycy wysyłający ludzi przeciwko Policji muszą sobie zdawać
    > sprawę ze skutków.

    Co więcej, politycy wysyłający policję przeciwko ludziom, muszą sobie
    zdawać sprawę ze skutków.

    > Zamiast skonsolidować ludzi wokół jakiegoś
    > ugrupowania i przejąć władzę, to tak naprawdę kilkudziesięciu ludzi
    > próbuje przekonywać, że całe społeczeństwo tego chce.

    Serio?
    Jak można tak nie ogarniać rzeczywistości?

    Pozdrawiam
    Piotr