  • 311. Data: 2018-08-09 21:09:22
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podano opis, w jaki sposób się nosi. Zajrzyj do tego rozporządzenia. Tam
    > jest maa rzeczy, z których tylko część dany konkretny policjant w ogóle
    > może nosić.

    I jak ma koszulę letnią to ma na niej nosić. Tak stoi w rozporządzeniu.
    dopóki nie podasz innej podstawy prawnej, to ta obowiązuje.

    Zresztą trzymaj:
    http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/7560,Po-co-pol
    icjantowi-imiennik.html

    Shrek

  • 312. Data: 2018-08-09 21:10:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przykładowo masz to tu opisane:
    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/demonstracja-przed-d
    omem-gen-jaruzelskiego-w-32-rocznice-stanu-wojennego
    /1bn7k
    > -pierwsze z Google. Ale dość regularnie tam manifestowano.

    No wiem, ale co to ma wspólnego z anonimowością kulsonów bo się zgubiłem.

    Shrek

  • 313. Data: 2018-08-09 21:29:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 21:10, Shrek pisze:

    omem-gen-jaruzelskiego-w-32-rocznice-stanu-wojennego
    /1bn7k
    > No wiem, ale co to ma wspólnego z anonimowością kulsonów bo się zgubiłem.

    Nic. W tej gałęzi było o czym innym.

  • 314. Data: 2018-08-09 21:43:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nic. W tej gałęzi było o czym innym.

    Aha.

    Shrek

  • 315. Data: 2018-08-09 22:22:06
    Od: <3...@9...222206.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > Nic. W tej gałęzi było o czym innym.

    Kwintesencja działania PISdzielców...

    Nabełkotać i stwierdzić, że nie ma dyskusji, bo to inna gałąż...

    Masz +2000 ;P

    --
    'Tom N'

  • 316. Data: 2018-08-13 04:07:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > I jak ma koszulę letnią to ma na niej nosić. Tak stoi w rozporządzeniu.

    W tym co Michał zacytował? Nic tam takiego nie stoi. Tam jest wyłącznie
    napisane jak ma to noszenie wyglądać, a nie czy jest obowiązek noszenia.

    > dopóki nie podasz innej podstawy prawnej, to ta obowiązuje.
    >
    > Zresztą trzymaj:
    > http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/7560,Po-co-pol
    icjantowi-imiennik.html

    Z tego tez nie wynika obowiązek. Zobacz jak to jest tam zapodane:
    "Umundurowany policjant jest obowiązany przestrzegać zasad noszenia".
    Zasad noszenia, a nie noszenia.

    Dalej jest co prawda paragraf "Gdy brak imiennika" sugerujący obowiązek,
    ale z tresci tego paragrafu ten obowiązek nie wynika. Generalnie to całe
    rozporządzenie wydaje się po to aby policjanci nie stroili się dowolnie.

    A zerknij tu:
    http://nszzp.wroclaw.pl/index.php/2018/02/16/nie-ma-
    obowiazku-noszenia-identyfikatorow-imiennych-nalezy-
    uznac-za-wadliwe-polecenia-sluzbowe-ktore-taki-obowi
    azek-wyrazaja/

    Jedno pewne jest, burdel w tych przepisach jest niewąski.

    --
    Marcin

  • 317. Data: 2018-08-13 04:17:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    ka-przylapana-na-lamaniu-prawa-wygrala-proces-o-ochr
    one-wizerunku---wyrok-SN.html

    > Policjantka była po służbie. Ten był funkcjonariuszem publicznym, więc
    > nie róbmy pewexu. Zresztą pisałeś coś o linczach, podżeganiach do jakiś
    > czynów zabronionych, więc bądźmy konsekwentni, bo oprócz pewexu będzie
    > jeszcze baltona;)

    Jak po służbie? Do pracy jeździła. Do pracy w drogówce :) Zresztą
    dostała dyscyplinarkę, chyba nie za jazdę prywatnie. Prywatnie to
    dostała mandat, pińcet złotych.

    --
    Marcin

  • 318. Data: 2018-08-13 06:50:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak po służbie? Do pracy jeździła.

    Czyli po (poprzedniej) służbie.

    > Do pracy w drogówce :) Zresztą
    > dostała dyscyplinarkę, chyba nie za jazdę prywatnie.

    Dlaczego nie za prywatnie? Funkcjonariusz ma świecić przykładem. Jak
    gdzieś prywatnie ukradnie samochód, prywatnie kogoś zgwałci lub da w
    ryja to IMHO kwalifikuje się na działanie ze stronyu pracodawcy.

    Shrek

  • 319. Data: 2018-08-13 07:00:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W tym co Michał zacytował? Nic tam takiego nie stoi. Tam jest wyłącznie
    > napisane jak ma to noszenie wyglądać, a nie czy jest obowiązek noszenia.

    Próbujesz falandyzować prawo. Jak nosi mundur, to ma mieć mundur zgodny
    z rozporządzeniem.

    icjantowi-imiennik.html

    > Z tego tez nie wynika obowiązek. Zobacz jak to jest tam zapodane:
    > "Umundurowany policjant jest obowiązany przestrzegać zasad noszenia".
    > Zasad noszenia, a nie noszenia.

    Czyli jak nosi mundur, to ma nosić zgodnie z zasadami. Podobnie jak
    podejmuje czynności to ma (na ogół) podać _prawdziwy_ powód czynnosci i
    _prawdziwe_ imię, nazwisko i stopień, choć słowa _prawdziwe_ próżno
    szukać w rozporządzeniu.

> [...]
    obowiazku-noszenia-identyfikatorow-imiennych-nalezy-
    uznac-za-wadliwe-polecenia-sluzbowe-ktore-taki-obowi

    Wybacz, ale zdanie związków zawodowych stoi niżej od rozporządzenia.
    Fakt, że wzieli papugę, zeby im opinie napisałeł - no zawsze prawnik
    piszę opinie na korzyść zlecającego. Zresztą OIDp to jest tam napisane
    wprost, że pracodawca czyli policja ma zdanie odmienne.

    Shrek

  • 320. Data: 2018-08-13 08:46:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Próbujesz falandyzować prawo. Jak nosi mundur, to ma mieć mundur zgodny
    > z rozporządzeniem.

    Nie, staram się zrozumieć intencje przepisu patrząc m.in. na
    sformułowania jakie zostały uzyte.

    > Czyli jak nosi mundur, to ma nosić zgodnie z zasadami. Podobnie jak

    Nie, jak nosi mundur z taką naszywka to ma go nosić zgodnie z zasadami.
    Nie implikuje to konieczności noszenia naszywki, jesli jej tam nigdy nie
    było.

    > podejmuje czynności to ma (na ogół) podać _prawdziwy_ powód czynnosci i
    > _prawdziwe_ imię, nazwisko i stopień, choć słowa _prawdziwe_ próżno
    > szukać w rozporządzeniu.

    Wiedziałem, że to wyjdzie, ale podanie nieprawdziwego nazwiska
    zdecydowanie nie byłoby zgodne z intencją przepisu.

> [...]
    > piszę opinie na korzyść zlecającego. Zresztą OIDp to jest tam napisane
    > wprost, że pracodawca czyli policja ma zdanie odmienne.

    Przeprowadzili dość klarowny wywód, dlaczego mamy tego nie zaakceptować?

    Dla mnie omawiane rozporządzenie ma się tak do tego imiennika jak
    restrykcje dotyczace np. symboli państwowych. Jeśli ktos chce sobie
    użyć, to musi spełnic okreslone warunki, ale nie oznacza to, że musi
    ich używać.

    --
    Marcin