  • 301. Data: 2018-08-09 07:43:15
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Część takich kulsonów nie widzi już żadnego problemu i pewnie będzie
    > nawet dumna firmując "dobrą zmianę" swoim nazwiskiem właśnie w taki
    > kulsonowy sposób. Innymi słowy, to poczucie bezkarności narasta niestety
    > i nie sądze aby miało to związek z publikacją lub nie danych personalnych.

    Jakby nie miało, to by nie było bólu dupy. Kulsony zdają sobie sprawę,
    że władza wieczna nie będzie i nawet jak teraz ich obroni, to później
    już niekoniecznie - nawet jak nie poniosą odpowiedzialności wprost, to
    może to wpłynąć na karierę, ewentualnie ktoś może z emerytury wyskoczyć.
    Zresztą spora częśc kusonów wie co się właśnie uskutecznia i wcale nie
    chce w tym uczestniczyć. No ale trudno - uczestniczą. Mi też przykro że
    z policji (która miała coraz lepsze noty) zrobiono kulsonów, ale niech
    mają pretensje do wsoich szefów a nie do społeczeństwa.

    > Fakt, byłoby to nawet dość zabawne, gdyby nie to, że robią to tzw.
    > elity. Jakiś rodzaj schizofrenii niewątpliwie.

    No właśnie. Więc jeszcze raz - pan minister twierdzi, że kusony robią
    dobrą robotę. Pan Szczerba to docenia i daje zdjęcie wraz z nazwiskiem
    aspiranta, z podpisem "oodanie służy władzy". Pan władza dostaje piany
    na mordce, oskarża pana Szczerbę o zniesławie, poniżenie, podżeganie, i
    bóg wie co. Gdzie tu logika?

    Shrek

  • 302. Data: 2018-08-09 10:18:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 03:54, Marcin Debowski pisze:

    > Ale są dobra osobiste, które podlegają zdaje się ochronie.
    > Zobacz tu taki przypadek:
    > https://www.rp.pl/Dobra-osobiste/311139932-Policjant
    ka-przylapana-na-lamaniu-prawa-wygrala-proces-o-ochr
    one-wizerunku---wyrok-SN.html

    > Probowałem guglać i słabo ze zdjęć widzę te imienniki..

    Bo imienniki nie są obowiązkowe. Nosi się je raczej do munduru
    wyjściowego. To jest odpinane i do służbowego na jakieś zamieszki nikt
    tego nie nosi raczej.

  • 303. Data: 2018-08-09 10:33:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 07:43, Shrek pisze:

    > Jakby nie miało, to by nie było bólu dupy. Kulsony zdają sobie sprawę,
    > że władza wieczna nie będzie i nawet jak teraz ich obroni, to później
    > już niekoniecznie

    Każda kasta polityczna ma podobnie. Jak PO rządziło, to PiS biegał i
    urządzał burdy. Pamiętacie, jak biegali pod okno Generała Jaruzelskiego?
    Wówczas im się to wydawało za...stym pomysłem. Teraz demonstracje pod
    oknem Prezesa już nie, bo to narusza spokój szeregowego posła i jego
    kota. I jak krytykowałem wóczas te demonstracje pod oknem emeryta, to
    też tu protestowano w imię wolności.

    Nie chce mi się cofać dalej i więcej tego wyszukiwać. Generalnie Policja
    ma za zadanie pilnowanie ładu i porządku bez względu na to, jakie
    "oszołomy" i w jak szczytnym celu akurat postanawiają uzewnętrznić swoje
    poglądy. Politycy pod publikę zawsze będą na Policję najeżdżać, bo to
    modne i chwytliwe. Wielu jest niezadowolonych, bo mandat dostało. Do
    czasu, jak sami ochrony nie potrzebują.

    To coś, jak z akcjami Owsiaka. Krytykują, ale z urządzeń w szpitalach
    przez niego zakupionych korzystają. Może zrobić listę krytykujących
    Policję i w razie co, im nie pomagać. To żart oczywiście, ale nie wiem,
    czy czasem nie warto byłoby spróbować.

  • 304. Data: 2018-08-09 13:47:00
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Bo imienniki nie są obowiązkowe. Nosi się je raczej do munduru
    > wyjściowego. To jest odpinane i do służbowego na jakieś zamieszki nikt
    > tego nie nosi raczej.

    Wręcz przeciwnie. Do stroju służbowego imiennik jest obowiązkowy.

    Dziennik Ustaw Nr 90
    -- 6939 --
    Poz. 738

    3. Znak identyfikacji imiennej obejmujący pierwszą literę imienia oraz
    nazwisko policjanta nosi się na:

    1) elementach ubioru służbowego: koszuli służbowej, koszuli służbowej
    letniej, koszulce polo z krótkim rękawem. Dopuszcza się noszenie
    oznaczenia identyfikacji imiennej na ubiorze galowym, wyjściowym lub
    ćwiczebnym, z wyjątkiem okoliczności występowania w szyku zwartym.

    2) kurtce służbowej letniej, kurtce służbowej zimowej z podpinką i
    ocieplaczem z polaru, swetrze oraz ocieplaczu z polaru, jeśli
    występuje jako samodzielny element ubioru służbowego

    MJ

  • 305. Data: 2018-08-09 14:33:35
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

> [...]
    > przez niego zakupionych korzystają. Może zrobić listę krytykujących
    > Policję i w razie co, im nie pomagać. To żart oczywiście, ale nie wiem,

    Może nie korzystają bo ich nie stać!

    W przychodniach i szpitalach lekarze pracują na etacie ze 2 dni w
    tygodniu. W pozostałe dni w tych samych placówkach zasuwają już za grube
    pieniądze, czyli przyjmują prywatnie i tam mają sprzęt Owsiaka.
    Taką mamy demokrację.
    W ogóle to nie wiem po co w Polsce lekarze jak nic nie potrafią i ludzie
    muszą jechać gdzieś za granicę zrobić operację za wiele milionów.
    W Polsce by umarł, a zza granicy przyjeżdża po udanej operacji.

    --
    animka

  • 306. Data: 2018-08-09 14:36:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 13:47, Michał Jankowski pisze:

    > Wręcz przeciwnie. Do stroju służbowego imiennik jest obowiązkowy.
    >
    > Dziennik Ustaw Nr 90
    > -- 6939 --
    > Poz. 738

    Nosi się, ale nie jest obligatoryjny. Przywołujesz przepis opisujący
    sposób noszenia tych identyfikatorów. Nie pamiętam, z czego to wynika,
    ale nie jest obowiązkowy. Policjant nawet tego nie otrzymuje i
    ewentualnie sobie musi sam kupić.

    Całe te przepisy, to w ogóle jest niezły temat do osobne dyskusji, bo w
    niektórych garnizonach rozporządzenie "się nie przyjęło". Znam miejsca,
    w których wskazane w rozporządzeniu oznaczenia są uważane za niewłaściwe
    i wymaga się zakupu określonych zupełnie niepodobnych do wzorów.

  • 307. Data: 2018-08-09 17:56:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nosi się, ale nie jest obligatoryjny.

    A możesz podać podstawę prawną? Bo podstawę dalczego ma nosić podano.

    Shrek

  • 308. Data: 2018-08-09 17:57:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Każda kasta polityczna ma podobnie. Jak PO rządziło, to PiS biegał i
    > urządzał burdy. Pamiętacie, jak biegali pod okno Generała Jaruzelskiego?

    Ale o co biega - policjani biegali pod to okno?

    Shrek

  • 309. Data: 2018-08-09 20:55:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 17:56, Shrek pisze:

    > A możesz podać podstawę prawną? Bo podstawę dalczego ma nosić podano.

    Podano opis, w jaki sposób się nosi. Zajrzyj do tego rozporządzenia. Tam
    jest maa rzeczy, z których tylko część dany konkretny policjant w ogóle
    może nosić.

  • 310. Data: 2018-08-09 20:59:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 17:57, Shrek pisze:

    > Ale o co biega - policjani biegali pod to okno?

    Przykładowo masz to tu opisane:
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/demonstracja-przed-d
    omem-gen-jaruzelskiego-w-32-rocznice-stanu-wojennego
    /1bn7k
    -pierwsze z Google. Ale dość regularnie tam manifestowano.