  • 281. Data: 2018-08-02 02:34:28
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jaki lincz - na latarni go ktoś powiesił? Krzywda mu się stała? Nie
    > używaj tak dużych słów.

    To jest dyskusja, więc się wyolbrzymia, nie? Chodzi o sam fenomen
    napuszczania i myśle, że nie musze Ci tego tłumaczyć.

    > Jego pewnie będzie pamietał. Właśnie dlatego, że jest znany z imienia i
    > nazwiska. I tu go boli, bo wie że anaonimowość wyklucza odpowiedzialność
    > indyuwidualną, a tej ocenyu chce uniknąć.

    > To akurat takie oczywiste nie jest. Ale taka możliwość istnieje i
    > dlatego kulson się wścieka. To go boli - nie że poseł go pochwalił za
    > służbę, a że ktoś tą jego służbę kiedyś oceni. Dlatego kulson się
    > wściekł, a minister się wściekł, bo zaczął się bać, że jak kusony się
    > zaczną obawiać odpowiedzialności, to wcale tak dobrze "służyć".

    Jestem skłonny się zgdzic, że raczej mu się to nie podoba. I dobrze.

    --
    Marcin

  • 282. Data: 2018-08-02 12:28:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Uchylić sie da. Większa szansa, ze zgaśnie od braku tlenu, niż gaśnicy.

    Z tego co mnie uczono, to gasi się właśnie przez odcięcie dostępu do
    tlenu, gaśnica też właśnie tak działa, zawartość ma odciąć dostęp do
    tlenu... I tak znam osoby, które ugasiły gaśnicą samochodową samochód,
    nim ogień się rozprzestrzenił.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 283. Data: 2018-08-02 12:43:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > No a co ma niby zrobić? - tak naprawdę.

    Po prostu każdy przepis winien mieć wystarczająco długi Vacatio Legis,
    aby w razie wątpliwości instytucje odpowiednie winny rozstrzygnąć
    zgodność z konstytucją ustawy. Domniemanie zgodności z konstytucją
    ustaw jest idiotyzmem, jeśli nie ma narzędzi by po uchwaleniu módz to
    sprawdzić/zaskarżyć/cokolwiek.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 284. Data: 2018-08-02 13:48:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-26 o 20:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale jednak trzeba sie liczyc z wyborcami.
    > Poprzednicy sie nie liczyli, i juz ich nie ma. No - polowy nie ma.
    > Obecni ... a niby czemu zgodzili sie na obciecie pensji ? :-)

    > Albo na wierzcholku staje piosenkarz, a podpinaja sie politycy :-)
    >
    > Ale przynajmniej wiesz z grubsza, czego sie mozesz po partii spodziewac.
    > Czy zamierzasz kontrolowac "swojego" posla, jak on tam glosowal.
    >
    > Ale wiadomo jak - tak, jak mu partie kaza, bo zawsze jakies partie beda :-)

    Tak partie zawsze będą i może to nawet dobrze, kwestia, czy będą to
    partie patologiczne (a stawaniu się takimi sprzyja obecny system
    wyborczy), czy jednak musiałyby stawiac na ludzi samodzielnie myślących,
    a wtedy już takie proste kazanie głosowac by nie przeszło...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 285. Data: 2018-08-02 13:51:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Głosujemy na jedna listę i posłami zostaje 365,którzy mają najwięcej
    > głosów.
    >
    > Dołożył bym do tego, ze jak powiedzmy pod projektem ustawy podpisze się
    > więcej obywateli, niż w bieżącej zagłosowało na 183 połów,którzy dostali
    > najmniej głosów, to mamy referendum. Na podobnej zasadzie można by
    > odwoływać posła, senatora, czy prezydenta.
    >
    > Oczywiście możemy podyskutować, czy przykłądowo nie powinno być to
    > równoważność 2/3 czy 3/4. Ale w każdym razie musi realny bat wisieć nad
    > tymi politykami, bo inaczej, to mamy, to co mamy.

    A może system mieszany z ciągłymi wyborami?
    http://kaczus.cba.pl/index.php/kategorie/ogolne/21-f
    ilozofia-systemu.html

    takie coś kiedyś sobie wymyśliłem.

  • 286. Data: 2018-08-05 22:04:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kompromis społeczno-etyczno-prawny.

    W postaci ministra spraw wewnętrznych?

    > Samo w sobie nie powinno być zabronione. Dyskusyjne jest łączenie go z
    > czynem nagannym etycznie czy też karalnym.

    "oddanie służy władzy"

    > Być może tak, ale jeszcze poczekajmy. Odpukać, jakby nie demonizować
    > PiSu to jeszcze poziomu PRLu nie osiągneli.

    Na co jeszcze chcesz czekać? Zniszczyli trójpodział władzy,
    upolitycznili wszystkie służby a kulsonów używają do walki politycznej.

    Shrek

  • 287. Data: 2018-08-05 22:11:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest dyskusja, więc się wyolbrzymia, nie? Chodzi o sam fenomen
    > napuszczania i myśle, że nie musze Ci tego tłumaczyć.

    To jest grupa o prawie więc trzymajmy się faktów - żadnego nawoływania
    do linczu w tweecie Szczerby nie było. Zresztą znalazło to potwierdzenie
    w praktyce - miało być podżeganie, narażanie na niebezpieczeństwo,
    zniesławieni i bog wie co, a będzie ochrona danych osobowych, a finalnie
    nawet pewnie z prokuratury do sądu nie wyjdzie. Tu po prostu chodzi o
    zastraszanie społeczeństwa, żeby się władzy bało.

    Shrekl

  • 288. Data: 2018-08-07 01:54:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W postaci ministra spraw wewnętrznych?

    Ktoś i tak decyduje, nie? A taki kompromis istnieje, isniał i będzie
    istniał. Kwestia akceptowalności granic jego przesunięcią w tę czy we
    wtę.

    > "oddanie służy władzy"

    Nie wiem, czy Ty próbujesz mnie usilnie nakłonic, abym wkleił Ci linka
    do definicji sarkazmu i ironii czy też ja czegoś nie łapię? :)

    > Na co jeszcze chcesz czekać? Zniszczyli trójpodział władzy,
    > upolitycznili wszystkie służby a kulsonów używają do walki politycznej.

    No, zostało im jeszcze zapełnianie więzień politycznymi przeciwnikami,
    zakaz niesłusznych demonstracji i parę innych.

    --
    Marcin

  • 289. Data: 2018-08-07 02:00:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-05, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > To jest grupa o prawie więc trzymajmy się faktów - żadnego nawoływania
    > do linczu w tweecie Szczerby nie było. Zresztą znalazło to potwierdzenie

    Ale prawo nie działa w ten sposób, że tylko wyraxny okrzyk "zlinczujcie
    go" jest wyłącznym kwalifikatorem znamion linczu i to pod warunkiem, że
    tak słowo w słowo stoi w ustawie :)

    No to akurat oczywiste.

    --
    Marcin

  • 290. Data: 2018-08-07 13:02:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 20:33:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie mieści mi się w głowie, że kilka tysięcy zrobi to w jednym
    > miejscu i jednym czasie bez zorganizowania tego przez kogoś.

    W latach mej odległej młodości organizowaniem warchołów i wichrzycieli
    zajmowali się Hupka i Czaja.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek