  • 121. Data: 2018-07-26 00:31:49
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 23:25, Kviat pisze:

    > Teraz już wiesz dlaczego potrzebny jest trójpodział władzy i niezależne
    > sądownictwo i prokuratura.

    Ależ ja jestem gorącym zwolennikiem tego. Ja bym jeszcze dorzucił
    oddzielenie Policji i reszty mundurówki od polityków. Politycy dają
    ustawy, a Policja je realizuje. Teraz, co się zmieni rządząca ekipa, to
    nagle się okazuje,ze poprzedni komendanci byli źli i nowych trzeba
    mianować.

  • 122. Data: 2018-07-26 00:35:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 23:23, Kviat pisze:

    > Boję się, że nie masz pojęcia o czym nie mam pojęcia.
    > To było trochę czasu temu... i nigdy później nie pracowałem jako
    > ratownik, taki kaprys i fantazję miałem jak byłem hmmm... młodszy. Ale
    > zanim nasz szkoleniowiec pozwolił komukolwiek z naszej grupy "rekrutów"
    > przystąpić do egzaminu na młodszego ratownika, (...)

    No więc teraz, byś mógł zostać "młodszym ratownikiem", to masz kurs
    bodaj 7 dni organizowany przez WOPR.

    > Ja rozumiem, że czasy się zmieniły, ale nie próbuj mi wmówić, że
    > przypadkowa osoba będzie miała większe pojęcie o reanimacji i ratowaniu
    > człowieka niż lamus ratownik nawet po gównianym kursie.
    >
    > Oczywiście.
    > Bo każdy przypadkowy przechodzień przechodził szkolenie i uważnie
    > słuchał na kursie na prawo jazdy.

    Podobnie, jak ratownik. Przy czym to silnie zależy od czynika ludzkiego.
    Znam :"przypadkowych ludzi" majacych dość znaczne pojęcie o
    ratownictwie,ale bez papierów. Znam ratowników bez zielonego pojęcia.
    Nie ma tu żadnej reguły.

  • 123. Data: 2018-07-26 00:37:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No to jesli powiedzieli ze oddycha, to ratownik slusznie sprzetu nie
    > wydal.

    Napisałem gdzieindziej, że ZCP miał okresy, ze nie był przytomny. Pewnie
    wszyscy pamiętają, że załoga w karetce robiła resuscytację. Tu, jeszcze
    sobie raz guglnąłęm:
    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/nie-uzyli-d
    efibrylatora-choc-byl-kazda-minuta-zaniechania-zmnie
    jsza-szanse-na-przezycie,845108.html

    "Ostatecznie ratowniczka z basenu rozpoczęła resuscytację"

    Sądzisz, że robiła resuscytację jak oddychał?

    > Taaa ... czy ratownik na basenie powinien miec AED na stanie ?

    Dlaczego nie? zwykle stosuje się nie w basenie a po wyciągnieciu
    delikwenta na zewnątrz. Da się tez wytrzeć podłoże.
    Są AED na stacjach benzynowych?

    > Ale trzeba znalezc "brak oznak zycia".
    > A jak oddycha ?

    To nie. Ale tamten najwyrażniej nie oddychał i w momencie kiedy przestał
    AED powinień być dostępny i zostać użyty.

    --
    Marcin

  • 124. Data: 2018-07-26 00:39:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 23:49, Kviat pisze:

    > A miało być lepiej.
    > To chyba nieuleczalne... to usprawiedliwianie dzisiejszego łamania prawa
    > i robienie głupot, łamaniem prawa i robieniem głupot przez poprzedników.

    ni po prostu brakuje rozliczania idiotów za oczywiste głupoty - i
    niczego więcej. U nas nikt za nic nie odpowiada. Jak się coś "wysypie",
    to nagle się okazuje, że tak naprawdę nikt tej decyzji nie podejmował.
    No normalnie automagicznie sama podjeła. Komisja pracowała, zespół
    zatwierdził, a ten co podpisał, to się nie znał, le miał obowiązek podpisać.

  • 125. Data: 2018-07-26 00:59:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo nie jetem idiotą. Dawno przestałem wierzyć w dyrdymały o protestach z
    > potrzeby serca. Szansa na to, kilkudziesięciu ludzi na raz w jednym
    > momencie wpadnie na potrzebę pokrzyczenia pod sejmem jest żadna. No i

    Moje środowisko by z potrzeby serca poszło. A jeśli by nie poszło to z
    obawy przed manipulacją, prowokacją i brakiem chęci firmowania
    polityków, którzy w najlepszym wypadku lubią wykorzystywać takie
    sytuacje. A za opozycją, też nie przepadamy.

    > jak sadzisz, skąd ta Policja wiedziała, ze oni tam przyjdą?

    Rozumiem, że chcesz powiedzieć, że opozycja, co by protestujący mogli
    zostać pobici przez policję. Ale policja raczej inwigiluje grupy, na
    których się takie rzeczy organizuje, tym bardziej, że wydaje się, ma
    takie przykazania z góry.

    --
    Marcin

  • 126. Data: 2018-07-26 01:07:55
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.07.2018 o 23:49, Kviat pisze:
    /.../
    > A miało być lepiej.
    > To chyba nieuleczalne... to usprawiedliwianie dzisiejszego łamania prawa
    > i robienie głupot, łamaniem prawa i robieniem głupot przez poprzedników.

    https://www.facebook.com/zelaznalogika.net/videos/18
    38264006221552/

  • 127. Data: 2018-07-26 01:14:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 00:59, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > polityków, którzy w najlepszym wypadku lubią wykorzystywać takie
    > sytuacje. A za opozycją, też nie przepadamy.o,

    Ale w jednym momencie? Weź policz prawdopodobieństwo.

> [...]
    > zostać pobici przez policję. Ale policja raczej inwigiluje grupy, na
    > których się takie rzeczy organizuje, tym bardziej, że wydaje się, ma

    Nie wiem, jak to się w Warszawie odbywa, ale tam pod Sejm też przychodzą
    stosunkowo niewielkie grupy. Myślę, że idzie ogłoszenie po Internecie,
    to i Policja je widzi. Jakby to tajnie ogłaszali, to by po prostu nikt
    nie przyszedł.

    Ja dostrzegam problem. Mniejsza z tym, czy PiSma rację, czy nie - bo
    musiałbym poanalizować to wszystko.Problemem jest to, że ludzie
    postrzegają to, że nie mają racji. Jeśli PiS ma racje to ktoś od ich
    powinien wyjść i wytłumaczyć, co chcą osiągnąć. Przecież to nie
    tajemnica. A oni albo ie mają racji(i zarazem argumentów), albo przez
    butę wiodących polityków próbują dowieść, że nie muszą się z wyborcami
    liczyć.

  • 128. Data: 2018-07-26 01:37:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 00:37, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    jsza-szanse-na-przezycie,845108.html
    > "Ostatecznie ratowniczka z basenu rozpoczęła resuscytację"
    > Sądzisz, że robiła resuscytację jak oddychał?

    Sądzę, że Ratownik nie wiedział, że ona w przyszłości będzie musiała
    resustytować - nie miał szklanej kuli. Jeszcze raz i do znudzenia.
    Ratownik podejmował decyzje w oparciu o relację tej kobiety. A ona
    dziennikarzom powiedziała nawet, że facet mówił, że go głowa boli i
    zasłabł. No więc nie wizę powodu, by coś innego powiedziała ratownikowi.

    Zresztą mam tu jakiś problem, bo odnoszę wrażenie, że obecnie
    podlinkowany przez Ciebie tekst jest innym, niż ten, o którym
    dyskutowaliśmy. Tu nie ma tego fragmentu, że ofiara mówiła, że ją głowa
    boli. Szukałem innej wersji w necie, ale nie znalazłem. Ale zachowały
    się fragmenty z naszej ówczesnej dyskusji, w której kilka osób w różnych
    konfiguracjach to cytuje, więc nie wydaje mi się, by mi się wydawało, że
    w pierwotnym materiale była taka informacja. W pierwotnym materiale
    dodatkowo była wzmianka, że załoga karetki użyła defibrylatora już w
    karetce, a też tego tu nie ma.

    Natomiast generalnie dziennikarz na siłę kręci aferę i tyle. A jakby w
    międzyczasie doszło tam do pożaru, a ratownik tego nie przewidział i dał
    tej kobiecie AED, ale nie dał wiszącej na ścianie gaśnicy? No przecież
    mógł przewidzieć, ze się przyda. Reasumując, decyzja ratownika
    obiektywnie była wadliwa, ale subiektywnie z jego punktu widzenia nie
    jest na tyle niedorzeczna, by uznać ją za powiedzmy przestępstwo
    nieudzielenia pomocy.

  • 129. Data: 2018-07-26 01:46:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    >
    > To nie. Ale tamten najwyrażniej nie oddychał i w momencie kiedy przestał
    > AED powinień być dostępny i zostać użyty.

    Byłam przypadkiem na takim szkoleniu o ratownictwie jak jest np. jakis
    wypadek czy serce odmawia posłuszeństwa. Prowadził ten wykład bardzo
    miły policjant po cywilnemu (pewnie juz na emeryturze- dorabia sobie).
    Mówił, że defilibratory sa ogólnie dostęone.
    Ma dworcach to wiszą gdzieś niedaleko wind jesli dobrze pamiętam.Nie
    trzeba się nikogo pytać tylko brać to urządzenie i ratować umierającego
    człowieka. Prezentacje przeprowadzał na lalce. Poprzypinał te krążki do
    klatki piersiowej i reanimował. Jeśli usta-usta to miał taki specjalny
    lejek. Kierowcy powinni je posiadać w swojej apteczce. Nie pamiętam w
    którym dokładnie miejscu przypiął te krążki, jakbym miała kogoś
    reanimować to chyba bym ze strachu zemdlała.

    --
    animka

  • 130. Data: 2018-07-26 02:00:08
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../

> [...]
    > stosunkowo niewielkie grupy. Myślę, że idzie ogłoszenie po Internecie,
    > to i Policja je widzi. Jakby to tajnie ogłaszali, to by po prostu nikt

    I PiS im pobłaża bo się kompromitują.

    > Ja dostrzegam problem. Mniejsza z tym, czy PiSma rację, czy nie - bo
    > musiałbym poanalizować to wszystko.Problemem jest to, że ludzie
    > postrzegają to, że nie mają racji.

    Ilu tych ludzi jest? 100 osób na caly kraj?

    Przecież tłumaczą.