  • 21. Data: 2021-03-19 14:49:02
    Temat: Re: Nie zdjąłem maseczki w banku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2021-03-19 o 14:35, kapitalikk pisze:

    > LIWIUSZU !!!!!!!!
    > Jesteś pewien, że w powietrzu go nie ma?

    Jestem pewien. Wirusy nie mają skrzydeł.

    > To nie tryper rzeżączka,           kiła syfilis.
    > Obcowałem z osobą płci odmiennej i się nie zaraziłem żadnym covidem.
    > Wszedłem do urzędu załatwić sprawę i potem na trzy tygodnie wylądowałem
    > w szpitalu na oddziale covidowym (drugi szczyt pandemii).
    > Nie chcę drugi raz przechodzić bo było ciężko.

    Musi dojść do zarażenia drogą kropelkową przez twoje usta lub oczy. Więc
    albo ktoś ci nakichał w twarz, albo dotknąłeś gdzieś czyjejś śliny i
    potem włożyłeś ręce do oczu lub buzi.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2021-03-19 15:59:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >wylądowałem w szpitalu na oddziale covidowym (drugi szczyt pandemii).
    >Nie chcę drugi raz przechodzić bo było ciężko.

    Teoretycznie jestes odporny ... przynajmniej przez jakis czas.

    >Uwierz mi załapałem to w przeciągu i z powietrza.
    >Wszystkiemu winni urzędnicy bo się zabarykadowali a my stłoczeni pod
    >urzędem nie mogliśmy nic załatwić i czekaliśmy. :)

    Bo nie zachowaliscie nakazanego odstepu :-P

    J.

  • 23. Data: 2021-03-19 16:04:27
    Od: Kviat

    W dniu 19.03.2021 o 13:50, Liwiusz pisze:

    > Przecież wirus nie przenosi się w powietrzu. Zachowaj odstęp od drugiego
    > człowieka, to będziesz bezpieczny. Nikt za ciebie tego nie zrobi.

    Za dużo oglądasz tytana intelektu Ziemkiewicza.

    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,tak-koronawirus-roznosi-sie-w-supermarkecie-i-podc
    zas-biegania,artykul,06949813.html

    data publikacji: 28.11.2020, 11:40

    " "Ktoś zarażony może odkaszlnąć i odejść, a wirusy zostają w tym
    miejscu jeszcze ok. 6 minut" - dowodzą fińscy naukowcy."

    "Naukowcy z Uniwersytetu Aalto w Finlandii stworzyli w kwietniu br.
    trójwymiarową animację, na której pokazują, jak wirus najprawdopodobniej
    rozchodzi się w powietrzu po pojedynczym kaszlnięciu zarażonej nim
    osoby, która nie założyła maseczki i nie zasłoniła twarzy dłonią ani
    łokciem."

    *********************
    "Na modelu widać, że po kaszlnięciu aerozol z koronawirusem przez kilka
    minut może unosić się w powietrzu i rozchodzić nawet na kilkanaście
    metrów ponad sklepowymi półkami."
    *****************

    "Jak mówi prof. Ville Vuorinen, wstępne wyniki badań wskazują, że
    cząsteczki aerozolu przenoszące koronawirusa mogą pozostawać w powietrzu
    dłużej niż pierwotnie sądzono. A to oznacza, że jesteśmy narażeni na
    zarażenie się koronawirusem znacznie bardziej, niż sądziliśmy jeszcze
    niedawno.

    "Ktoś zarażony może odkaszlnąć i odejść, a wirusy zostają w tym miejscu
    jeszcze ok. 6 minut" - mówi naukowiec, zachęcając do jak najszybszych
    zakupów i tylko wtedy, gdy to naprawdę konieczne.

    Mając na uwadze najnowsze doniesienia naukowe, a także wiedząc, że
    zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 można przechodzić bezobjawowo,
    wybierając się na zakupy, powinniśmy zachować największą ostrożność."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 24. Data: 2021-03-19 16:09:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jestem pewien. Wirusy nie mają skrzydeł.

    Ale malutkie sa.
    Byle prad powietrza je uniesie ... tyle, ze na kropelkach sie
    przenosza, kropelki duze.

    https://www.youtube.com/watch?v=H2azcn7MqOU
    https://www.youtube.com/watch?v=DNeYfUTA11s

  • 25. Data: 2021-03-19 17:26:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.03.2021 o 14:49, Liwiusz pisze:

    > Jestem pewien. Wirusy nie mają skrzydeł.

    Poza owadami, ptakami, czy samolotami praktycznie nic nie ma skrzydeł, a
    jednak różne choróbska "jakoś" się przenoszą.

  • 26. Data: 2021-03-19 17:40:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Jestem pewien. Wirusy nie mają skrzydeł.

    https://www.rp.pl/Zdrowie/310139971-Koronawirus-prze
    nosi-sie-rowniez-w-powietrzu-Sa-nowe-wytyczne.html

    dlatego też maseczki w większości przypadków są bezużyteczne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 27. Data: 2021-03-19 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@_wiadomo_.onet.pl ...

    > Same maseczki i tak nic nie dają dobrego, bardziej szkodzą niż
    > pomagają stosowane powszechnie.

    Stosowane nieprawidłowo.
    Ale prawidłowo w takim miejscu jak bank? Dlaczego miałyby szkodzic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 28. Data: 2021-03-19 17:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kapitalikk a...@g...com ...

> [...]
    > bezpieczeństwo klienta oraz systemy usuwające skutecznie z
    > przestrzeni usługowej możliwość zarażenia się.

    Prosze sciagnac maseczke i nie oddychac przez 10 sekund... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 29. Data: 2021-03-19 18:02:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2021 o 13:16, kapitalikk pisze:
    > Mogą kazać zdjąć maseczkę ..... ok ALEEEEEE powinni zapewnić
    > bezpieczeństwo. Tego bezpieczeństwa nie zapewniają. i tu ich moooom
    > :)

    Ich,m czy nie, to Ty nadal zlecenia nie złożyłeś. "Ugiąć się, by
    zwyciężyć" :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-03-19 18:24:21
    Od: Kviat

    > Ich,m czy nie, to Ty nadal zlecenia nie złożyłeś. "Ugiąć się, by
    > zwyciężyć" :-)

    Ugiąć się przed pislamem, by zwyciężyć.
    Ugiąć się kościółkowymi pedofilami i homofobami, by zwyciężyć.
    Ugiąć się przed kulsonami lejącymi pałami i psikającymi gazem po oczach,
    by...

    Jakież to głębokie i mądre.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr