  • 11. Data: 2010-10-17 17:26:36
    Temat: Re: "Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-17 18:42, r...@m...com pisze:

    > A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była
    > np. cegła lub kartofle?
    >
    > PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

    Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
    więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

    --
    MZ

  • 12. Data: 2010-10-17 17:31:47
    Od: r...@m...com

    > Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
    > więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

    W pobraniowych można o ile się wczesniej uzgodni ze sprzedawcą by zaznaczył
    taką opcję przy nadawaniu paczki (dopłata 5zł)
    Jest to wyraźnie napisane na stronie PP

  • 13. Data: 2010-10-17 18:16:08
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość,
    > sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać
    > mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?

    ma prawo

  • 14. Data: 2010-10-17 18:28:24
    Od: r...@m...com

> [...]
    > sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać
    > mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?
    >
    > Jak się ma do tego ten zapis?
    >
    > http://lex.pl/serwis/du/2000/0271.htm
    >
    > "USTAWA z dnia 2 marca 2000 r.
    > o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    > szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    > (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)
    >
    > Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny
    > lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."

    Czy ten sklep internetowy przypadkiem nie łamie tej ustawy?

    http://www.sexyshoes.pl/o_mnie

    IV. CZAS ORAZ KOSZTY TRANSPORTU

    3. Wszystkie paczki wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, wyłącznie w
    jednej formie (wpłata na konto &#8211; nie wysyłamy przesyłek płatnych przy
    odbiorze).

    5. Nie ma możliwości odbioru osobistego zakupionych towarów, gdyż nasza
    sprzedaż ma wyłącznie charakter internetowy.

  • 15. Data: 2010-10-17 20:09:21
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była
    > np. cegła lub kartofle?
    >
    > PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

    Ja otwierałam raz paczkę przy pani z okienka. Trzeba sprawdzić.

    --
    animka

  • 16. Data: 2010-10-17 23:04:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Z tego co wiem to pobraniowych też nie można otworzyć przed odbiorem,
    > więc po prostu nie kupuje się od nowych allegrowiczów.

    Nie musi być nowy by Cię oszukał. I nie musi być wyłącznie oszustem by
    Ciebie akurat oszukać.

  • 17. Data: 2010-10-17 23:07:21
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Krótko: szerokim łukiem omijać. Może to krzywdzące ten promil uczciwych
    > z małym stażem, ale opinię trzeba sobie wyrobić drobniejszymi rzeczami i
    > przez dłuższy czas. No i pytanie ile z tych pozytywów za sprzedaż a ile
    > za kupno drobnicy.

    Pozytywne komentarze nie utrudniają oszukiwania tylko ułatwiają.

    > Alledrogo to niestety dziwne miejsce i nie łudź się,
    > że ubezpieczenie kupującego Cię ochroni. Wygląda ładnie w teorii, w
    > praktyce wychodzą schody.

    Ciekawy jestem

  • 18. Data: 2010-10-18 06:18:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2010 14:11, r...@p...onet.pl pisze:
    > Chodzi oczywiście o "Kup teraz" na allegro.
    > Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość,
    > sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać

    Nie, nie obojętnie. Więcej - istotne jest też to, czy sprzedaż ma
    związek z ewentualną DG, czy jest to sprawa zupełnie prywatna.

    Ustawa o ochronie praw konsumentów nie dotyczy relacji pomiędzy osobami
    fizycznymi.

  • 19. Data: 2010-10-19 15:48:12
    Od: Aleksandra S <o...@g...com>

    On 17 Paź, 22:09, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Ja otwierałam raz paczkę przy pani z okienka. Trzeba sprawdzić.

    Przynajmniej będą świadkowie!

  • 20. Data: 2010-10-19 15:50:50
    Od: Aleksandra S <o...@g...com>

    On 18 Paź, 01:04, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:

    > Nie musi być nowy by Cię oszukał. I nie musi być wyłącznie oszustem by
    > Ciebie akurat oszukać.

    "nie musi" nie musi, ale summa summarum daje to to nieporównywalnie
    większe prawdopodobieństwo, a o prawdopodobieństwo w tym wszystkim
    właśnie chodzi.
    Bank też kieruje się prawdopodobieństwem decydując czy dać kredyt.