  • 501. Data: 2008-07-06 07:40:40
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Szerszen wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:krd5k5-7nj.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > o otwartych napojach juz mowiono, a o aparatach, ajk pisalem wolna wola
    > organizatora, w zanych przepisach tez nie znajdziesz nakazu wpuszczania z
    > aparatami na koncert

    ...w sumie nie ma nakazu wpuszczania w ubraniu, a wszyscy wchodza.

  • 502. Data: 2008-07-06 07:43:04
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Najgorsze, jeśli ktoś nie rozróżnia 'kontroli' od możliwości takiego
    > ukształtowania umowy, żeby bilet nie obejmował np. fotografowania.

    No najgorsze jest to, ze moznaby. Biorac do tego, ze moznaby
    fotografowac za dodatkowa oplata (pomijajac akredytacje dla zawodowych
    fotoreporterow) - i to wszystko by mozna zamknac w jednym regulaminie i
    2 rodzajach biletów. I juz sam klient by ocenil, czy chce doplacic 50%
    za mozliwosc robienia fotek do albumu.

    Ale nie - PRAWO MUSI byc po stronie oprganizatora. Dzieki ograniczenim
    taki organizator czuje si ejak bog, bo rzadzi i dzieli.

  • 503. Data: 2008-07-06 07:43:25
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Jul 2008 01:29:16 +0200, Marian napisał(a):

    > Jeszcze czesciej trzeba za to zaplacic - np. 350 zlotych na Jewish
    > Festival. Przy czym trzeba zlozyc oficjalne pismo, w ktorym znjduja sie
    > obowiazkowe pozucje "nazwa firmy i nip". Czyli to dla firm. Osoba
    > prywaqtna nie dostanie akredytacji.

    No i popatrz, wyjaśniło się dlaczego jest taki cyrk ;-)
    Nawiasem mówiąc spróbuj się przekonać, czy odmówią Ci akredytacji tylko
    dlatego, że będziesz próbował ją uzyskać na siebie samego (BTW NIP-em
    chyba dysponujesz?)

    > Coz, ja widze, ze zorganizowanie koncertu to koszt. Wiecd nie widze nic
    > zdroznego, ze za to sie placi. Ktos zawsze zaplaci - sponsor albo
    > sprzedadza bilety. Za praqce n alezy sie placa.

    No popatrz jaka zgodność. I teraz się przestań dziwić, że organizator
    chce zmaksymalizować ten zysk.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 504. Data: 2008-07-06 07:48:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Jul 2008 01:32:31 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Powiedzmy - wzajemnych zobowiązań. Które są dodatkowo przez prawo
    > regulowane.

    No brawo, a na zobowiązania składają się prawa i obowiązki.

    > Nawet, jeśli jej zapisy są sprzeczne z przepisami, hmm?

    Nawet w przypadku bezwzględnej nieważności musi przyjść jakiś organ i to
    stwierdzić. Inaczej robi się samowolka. Albo przekonasz drugą stronę, że
    się myli, albo pozostaje Ci droga sądowa.

  • 505. Data: 2008-07-06 07:49:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Jul 2008 01:48:35 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie do końca. Ja bym się nie zgodził z tezą, że regulamin porządkowy
    > jakiegoś koncertu stanowi integralną część umowy pomiędzy widzem a
    > organizatorem.

    (...)

    > Najwyżej można próbować mówić o umowie, ale to też jest naciągane, jak
    > "pomroczność jasna".

    Naprawdę, godzi się sięgnąć po kodeks cywilny. Trolowaniem świata nie
    zmienisz.

  • 506. Data: 2008-07-06 08:06:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 06 Jul 2008 09:43:04 +0200, Marian napisał(a):

> [...]
    > fotoreporterow) - i to wszystko by mozna zamknac w jednym regulaminie i
    > 2 rodzajach biletów. I juz sam klient by ocenil, czy chce doplacic 50%

    No to napisz do organizatorów koncertów list i opisz swój pomysł. Może
    się ucieszą?

    > Ale nie - PRAWO MUSI byc po stronie oprganizatora. Dzieki ograniczenim
    > taki organizator czuje si ejak bog, bo rzadzi i dzieli.

    Prawo jest równe dla wszystkich: możesz się nie zgodzić na takie warunki.
    Podobnie jak będziesz chciał kupić od kogoś auto, też możesz się nie
    zgodzić.

  • 507. Data: 2008-07-06 10:05:54
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:
    > Prawo jest równe dla wszystkich: możesz się nie zgodzić na takie warunki.
    > Podobnie jak będziesz chciał kupić od kogoś auto, też możesz się nie
    > zgodzić.

    Ile razy mam ci powtarzac, ze sytuacjha jest o tyle inna, ze w
    wiekszosci przypadkow moge isc do innego sprzedajacego i wynegocjowac
    lub po prostu dostac takie warunki, ajkie mi pasuja. Co jest niemozliwe
    w przypadku koncertów (tak wiem, napiszesz mi, zebym popierdalal na
    koncvert w Berlinie, skoro mi w Krakowie nie pasuje...)

  • 508. Data: 2008-07-06 10:12:33
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > No i popatrz, wyjaśniło się dlaczego jest taki cyrk ;-)

    Nie nie wyjasnilo sie.

    > Nawiasem mówiąc spróbuj się przekonać, czy odmówią Ci akredytacji tylko
    > dlatego, że będziesz próbował ją uzyskać na siebie samego (BTW NIP-em
    > chyba dysponujesz?)

    Trzeba miec sporo zaparcia, nawet jak si ejest firmą (małą firmą): "nie
    było to proste. Polecam takie rozwiązanie tylko ludziom o mocnych nerwach"
    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/koncert_celine_di
    on_w_krakowie_69586.html

    Czuli, nie dosc, ze kosztowne, to jerszcze trzeba miec spore
    samozaparcie i silne nerwy.

    Jak dla meni w takich warunkach to powinni DOPLACAC za akredytacje. Bo
    ja moj czas, moje nerwy cenie wiecej niz przykladowo 300 zlotych.

    No i wlasnie to jest wskurwiajace - polak polakowi wilkiem. Polak
    polakowi nie ulatwi. Nie. Musi byc trudno, musza byc klody pod nogi.
    Musi byc biurwokracja, widzimisiostwo. Bo nie da sie po prostu
    sprtzedawac drugiej wersji biletu. Zniknalby status organizatora jako
    BOGA, ktory WIE komu moze dac a komu nie AKREDYTACJE.

    > No popatrz jaka zgodność. I teraz się przestań dziwić, że organizator
    > chce zmaksymalizować ten zysk.

    Uwazasz, ze trudnodostepne akredytacje po 300 zlotych w ilosci np. 20
    sztuk to wiekszy zysk niz 1000 latgwodostepnych akredytacyjnych biletow
    po 50 zlotych?

    Znaczy organizatorzy cierpia na to, co niedawnoi dreczylo branze
    muzyczna, ze nikt nie kupowal plyt CD po 70 zlotych. Ale jak wszly plyty
    po 29,90 to nagle - TADAM - zysk zaczal roznac lawinowo.

  • 509. Data: 2008-07-06 10:17:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerszen pisze:

    > to ty tak twierdzisz, ja to rozumiem jako cos, do czego sie nalezy stosowac
    > bedac na imprezie, tak jak musisz sie stosowac do prawa w kraju ktorym
    > mieszkasz

    Tylko jak złamiesz prawo, to grozi to jakąś karą.

    Tutaj jak złamiesz umowę (jeśli uznamy, że regulamin faktycznie jest
    częścią zawieranej umowy) to druga strona może cię najwyżej pozwać
    cywilnie - tylko jakie straty wtedy wykaże? ;->

    > ale poki co nie ma takich zapisow, a ja od poczatku pisze, ze regulamin musi
    > byc zgodny z prawem "wyzszym" :)

    Wiesz, koncert to jest pewne specyficzne przeżycie. Sama muzyka czy
    widok muzyków to mało, bo to samo osiągniesz kupując DVD i dobry sprzęt.

    Tutaj liczy się atmosfera, udział i wspomnienia - do których
    "kultywacji" większości ludziom potrzebne są "pomoce" takie jak
    pamiątkowe zdjęcia itepe.

    Dlatego uważam, że - przy braku ustawowych podstaw prawnych - taki zapis
    w ewentualnej umowie byłby nieważny.

  • 510. Data: 2008-07-06 10:18:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Nawet w przypadku bezwzględnej nieważności musi przyjść jakiś organ i to
    > stwierdzić. Inaczej robi się samowolka. Albo przekonasz drugą stronę, że
    > się myli, albo pozostaje Ci droga sądowa.

    A koncert poczeka, aż zapadnie wyrok, hmm? ;->