  • 31. Data: 2008-03-13 22:11:05
    Temat: Re: Nie przyznał się, a go oskarżyli?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Nie jest.

    Nie wnikam w szczegóły, może wysyłanie w tym programie nie jest
    konieczne. Niemniej jednak z tych programów które znam (np. bitcomet)
    wysyłanie się odbywa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-03-14 01:14:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:frbtuk$dp0$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Inne elementy nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach, wtedy
    > nabycie nośników może być sankcjonowane karnie, ale na wniosek.
    > Rozpowszechnianie w każdym wypadku podlega pod kk z urzędu.

    Przepraszam, jak wyobrażasz sobie, byt danych bez nośnika? Dysk twardy
    to też nośnik.
    Jedyny taki przypadek, który przychodzi mi na myśl, to umieszczenie danych
    bezpośrednio w pamięci operacyjnej, której zawartość jest tracona w momencie
    odłączenia zasilania.

  • 33. Data: 2008-03-14 07:34:26
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > Jedyny taki przypadek, który przychodzi mi na myśl, to umieszczenie
    > danych bezpośrednio w pamięci operacyjnej, której zawartość jest tracona

    Z tym traceniem to też wcale nie jest tak 'fajnie' jak piszesz:
    http://ipsec.pl/podpis/kryptografia/2008/reanimacja-
    pamieci-ulotnej.html

    MSZ układy RAM to też nośnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 34. Data: 2008-03-14 17:04:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote

    > Przepraszam, jak wyobrażasz sobie, byt danych bez nośnika? Dysk twardy
    > to też nośnik.

    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub
    pomaga w jego ukryciu,
    Piszę o "nabyciu" nośnika. Nabywasz nośnik np. płytę z muzyką to może być
    karalne. Jak ściągasz coś z Internetu to nośnika nie nabywasz.

    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje Art.
[...]
    pomaga w jego ukryciu,Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej przedmiot będący nośnikiem utworu, artystycznego wykonania,
    fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez
    uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo
    przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu,Art. 118. 1. Kto w celu

  • 35. Data: 2008-03-14 17:06:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Jeszcze raz, bo coś tam się pomieszło w poprzednim poście.

    Art. 118. 1. UoPAiPP Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot
[...]

    Piszę o "nabyciu", czy też zbyciu lub ukryciu nośnika. Nabywasz nośnik np.

  • 36. Data: 2008-03-14 17:33:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:frebb9$hla$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Piszę o "nabyciu", czy też zbyciu lub ukryciu nośnika. Nabywasz nośnik np.
    > płytę z muzyką to może być
    > karalne. Jak ściągasz coś z Internetu to nośnika nie nabywasz.

    Ale jak już ściagniesz, to masz go utrwalonego na nośniku. Bo posiadanie
    danych nierozerwalnie związane jest z przechowywaniem danych na nośniku,
    choćby to i była zwykła kartka papieru. A Ty napisałeś cyt: "Inne elementy
    nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach,", więc wskaż jak można
    posiadać utwór, który nie jest na nośniku.

  • 37. Data: 2008-03-14 18:24:12
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > "Inne elementy nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach,", więc
    > wskaż jak można posiadać utwór, który nie jest na nośniku.

    wg mnie nie chodzi o każdy nośnik. Tylko o ten oryginalny. np. płyta cd
    /dvd.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 38. Data: 2008-03-14 21:45:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2008, Abu wrote:

    > wg mnie nie chodzi o każdy nośnik. Tylko o ten oryginalny. np. płyta cd /dvd.

    Czekaj.
    W tym podwątku mamy cytat Piotra z przepisu art. 188, wytnę kawałek:
    "rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia"
    Jak może być "oryginalny" nośnik zwielokrotniony bez uprawnienia?

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-03-14 22:13:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > nośniku, choćby to i była zwykła kartka papieru. A Ty napisałeś cyt: "Inne
    > elementy nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach,",

    Napisałem: "Inne elementy nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach,
    * w t e d y *
    n a b y c i e nośników może być sankcjonowane karnie, ale na wniosek"

    Sankcjonowany jest obrót nośnikami - np. nabycie.

    >więc wskaż jak można posiadać utwór, który nie jest na nośniku.

    Każdy utwór jest na nośniku, tyle, że nie zawsze następuje nabycie czy
    zbycie lub ukrycie nośnika. A jak to nie następuje to nie podlega pod ten
    przepis karny.
    Tak więc nie ważne jest czy utwór jest na nośniku (bo zawsze jest), ale czy
    został na nim nabyty. Oczywiście mówimy tu o utworach innych niż programy,
    które to zawsze jeśli są uzyskiwane nielegalnie stanowią przestępstwo.