-
11. Data: 2014-10-28 13:40:59
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: Chocobo <b...@p...fm>
W dniu 26.10.2014 o 14:45, PlaMa pisze:
> "Tylko w X-kom
Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym
padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać
samego zasilacza, trzeba cały komputer.
Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się
bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty
gwarancyjnej
marcin
-
12. Data: 2014-10-28 21:32:42
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-10-28 o 13:40, Chocobo pisze:
>> "Tylko w X-kom
> Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym
> padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać
> samego zasilacza, trzeba cały komputer.
> Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się
> bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty
> gwarancyjnej
hmm... widzę, że nie tylko mnie takie cyrki odczyniają :/
-
13. Data: 2014-10-29 09:41:44
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je
> wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
> nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
> błogosławieństwem Lenovo się dzieje.
Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z
powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to
co robią to samowolka.
--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
14. Data: 2014-10-29 11:01:28
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 29 Oct 2014, anacron wrote:
> W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze:
> Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je
>> wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
>> nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
>> błogosławieństwem Lenovo się dzieje.
>
> Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z
> powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to
> co robią to samowolka.
Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P
Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony
konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji.
Najwyraźniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta.
No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie".
Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy
sprzedawca wystawia deklarację zgodności ("CE") na *swojego*
składaka :)
pzdr, Gotfryd
-
15. Data: 2014-10-29 23:06:13
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:
>> Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je
>>> wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
>>> nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
>>> błogosławieństwem Lenovo się dzieje.
>> Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z
>> powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to
>> co robią to samowolka.
> Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P
> Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony
> konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji.
> Najwyraźniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta.
> No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie".
> Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy
> sprzedawca wystawia deklarację zgodności ("CE") na *swojego*
> składaka :)
k***a... podpatrzyłem na ich stronie reklamacyjnej, że "nieuwzględniona,
reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzją ale kurde znowu
skończy się w sądach :/
-
16. Data: 2014-11-02 10:17:34
Temat: Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera
Od: My <a...@a...com>
On 29 Oct 2014 23:06, PlaMa wrote:
> W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze:
>
>>> Gosc powiedzial, ze dostaja od producenta laptopy z hdd, sami je
>>>> wyciagaja i wkladaja w ich miejsce ssd a hdd w kieszen. Twierdzil, ze
>>>> nie moga odeslac bez laptopa inaczej jak dostali. Moze to i za
>>>> blogoslawienstwem Lenovo sie dzieje.
>>> Robia to bez wiedzy Lenovo, dlatego chca laptopa, aby wlozyc dysk z
>>> powrotem i odeslac Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiac krótko, to
>>> co robia to samowolka.
>> Zadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P
>> Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamacje w wyniku "ochrony
>> konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji.
>> Najwyrazniej NIE obiecuje obslugi w ramach gwarancji producenta.
>> No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie".
>> Jedyny hak jaki widze w powyzszym rozumowaniu, to pytanie, czy
>> sprzedawca wystawia deklaracje zgodnosci ("CE") na *swojego*
>> skladaka :)
>
> k***a... podpatrzylem na ich stronie reklamacyjnej, ze "nieuwzgledniona,
> reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzja ale kurde znowu
> skonczy sie w sadach :/
>
>
I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
jego czesci ?
-
17. Data: 2014-11-02 21:51:14
Temat: Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-11-02 o 10:17, My pisze:
> I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
> jego czesci ?
Myślę, że tak.
Rzeczywiście odezwę się jeszcze do Lenovo, czy pochwalają takie
zachowania swoich końcowych sprzedawców :/
-
18. Data: 2014-11-04 10:38:19
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Sun, 26 Oct 2014 14:45:15 +0100, PlaMa <m...@w...pl>
wrote:
>Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie
>tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i
>tak muszą je odesłać.
Komputronik chyba robi podobnie tj sprzedaje laptopy z SSD podczas gdy
ten sam model wg producenta ma HDD i inni dostawcy oferują je tylko z
HDD. Tyle ze komputronik HDD nie dodawał do laptopa z obudową USB.
Może trzymają dyski u siebie aby odesłać do producenta oryginalny
laptop (tzn z HDD) gdy laptop padnie.
WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl
-
19. Data: 2014-11-07 11:31:29
Temat: Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 2 Nov 2014, My wrote:
> I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
> jego czesci ?
Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem.
Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje
w produkt traktowany jako całość?
Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czymś
praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na
CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji
pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges,
to nie - i tyle.
Przyniesiesz, śrubkę wymieni i odda.
A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem
użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że
jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.
pzdr, Gotfryd
-
20. Data: 2014-11-08 01:04:33
Temat: Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze:
>> I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie
>> jego czesci ?
> Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem.
> Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje
> w produkt traktowany jako całość?
bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodności a nie gwarancji?
> Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czymś
> praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na
> CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji
> pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges,
> to nie - i tyle.
Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodność już jednak
wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady.
Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mogą odmówić
gwarancji/niezgodności bo brakuje go w "zestawie"?
Co z dyskiem ssd? To część zestawu Lenovo? coś oddzielnego? Mogę go
reklamować bez całego laptopa?
Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym
zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa?
Odpowiedź - tak.
A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur,
kolein i jakiś przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło
zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacją ów koła, że coś ono jednak
possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo
opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne?
Odpowiedź - tak.
I gadaj z przygłupami.
> A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem
> użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że
> jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra.
Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa
Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy
się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego.
Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem
wcześniej, sprzedaliśmy lapka i przyjmiemy na reklamację wyłącznie
lapka, dysk mimo że na zewnątrz jest częścią lapka.
Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że
oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę.
Jak oceniacie całą sytuację?