-
1. Data: 2014-10-21 21:57:37
Temat: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi
zewnętrzny dysk twardy a następnie musiałem się godzinę użerać w
sklepie, żeby przyjęli jego reklamację!
Może od początku. W lutym bieżącego roku, kupiłem laptopa z dyskiem SDD,
do którego wg hasła "Tylko u nas znajdziesz konfigurację z dyskiem SSD
oraz dodatkowym zewnętrznym dyskiem HDD." dodano mi dysk 2,5" w obudowie
USB2.0
Dysk służył mi do backupu danych (jako dysk użytkowy wykorzystałem HDD
7200rpm podłączonego do USB3.0) oraz do przenoszenia filmów do TV.
Jak wspomniałem wcześniej, dysk padł. Po podłączeniu do USB system go
nie wykrywał. Ani port, ani kabel ani nawet drugi komputer nic nie zmieniły.
Poszedłem więc dzisiaj do sklepu gdzie kupiłem lapka i dysk i
dowiedziałem się, że owszem - przyjmą reklamację, ale jak im oddam razem
z laptopem.
Ze względów obyczajowych (zanudziłbym się na śmierć bez niego) jak i
ogólno-rozwojowych (lapek jest mi potrzebny także do pracy i tyle w
temacie) oświadczyłem jasno - "Nie, to niemożliwe. Reklamuję sam dysk".
Po odśpiewaniu tej samej śpiewki wobec chyba 3 kolejnych osób, w końcu
się wpieniłem nieco. Naciskając na nich okazało się, że sprzedają
zestawy z SSD, niejako bez wiedzy dostawcy (Lenovo)... Serio! Kupują z
HDD, wkładają tam SSD a HDD przerzucają do obudowy USB. Lenovo nic o tym
nie wie i ich serwis nie przyjmie takiego laptopa...
Zakląłem szpetnie i oświadczyłem, że ich partyzantka wobec
dostawcy-serwisanta to nie moja sprawa, ja reklamuję dysk a laptop
zostaje tam gdzie jest i gdzie jest potrzebny. Pan się bronił, że takie
są procedury reklamacyjne, czym strzelił sobie w stopę, gdyż
powiedziałem, że w porządku, dobrze że reklamuję z niezgodności, po czym
podałem wcześniej przygotowany papierek.
Chłop się poczuł chyba dotknięty i stwierdził, że po upływie pół roku to
ja muszę udowodnić, że wada występowała i do jej potwierdzenia wezwą
mnie za jakieś 10 dni z laptopem (tutaj szyderczy i dumny uśmieszek)...
Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?
-
2. Data: 2014-10-25 13:15:22
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
news:5446bab2$0$12628$65785112@news.neostrada.pl...
> Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi
> zewnętrzny dysk twardy a następnie musiałem się godzinę użerać w
> sklepie, żeby przyjęli jego reklamację!
> Może od początku. W lutym bieżącego roku, kupiłem laptopa z dyskiem SDD,
> do którego wg hasła "Tylko u nas znajdziesz konfigurację z dyskiem SSD
> oraz dodatkowym zewnętrznym dyskiem HDD." dodano mi dysk 2,5" w obudowie
> USB2.0
> Dysk służył mi do backupu danych (jako dysk użytkowy wykorzystałem HDD
> 7200rpm podłączonego do USB3.0) oraz do przenoszenia filmów do TV.
> Jak wspomniałem wcześniej, dysk padł. Po podłączeniu do USB system go
> nie wykrywał. Ani port, ani kabel ani nawet drugi komputer nic nie
> zmieniły.
mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo...
Pzdr
Piotrek
-
3. Data: 2014-10-25 13:31:42
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5446bab2$0$12628$6...@n...neostrad
a.pl...
> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?
Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
Ty masz rację.
-
4. Data: 2014-10-25 15:47:26
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-10-25 13:31, Użytkownik qwerty napisał:
>> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?
>
> Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
> Ty masz rację.
Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na
pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy
jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD
z tandetną obudową na USB2.
Pozdrawiam
-
5. Data: 2014-10-26 14:45:15
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-10-25 o 15:47, RadoslawF pisze:
>>> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?
>> Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
>> Ty masz rację.
http://www.x-kom.pl/p/161397-notebook-laptop-15-6-le
novo-y510p-i5-4200m-8gb-1201000-gt755m.html
"Tylko w X-kom znajdziesz konfigurację z dyskiem Samsung seria 840 EVO
oraz dodatkowym, zewnętrznym dyskiem HDD."
Swoją drogą to niezłym shitem okazał się ten dysk :P
Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie
tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i
tak muszą je odesłać.
> Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na
> pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy
> jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD
> z tandetną obudową na USB2.
hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te
120S to podejrzewam ssd.
> Pozdrawiam
pozdrawiam.
PlaMa
-
6. Data: 2014-10-26 14:49:50
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-10-25 o 13:15, X-Man pisze:
> mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo...
Miła pani na miejscu przełożyła do innej obu - nic nie dało.
Najgorzej, że miałem na zaszyfrowanej partycji dane, które były mi
potrzebne (zauważyłem, że dysk padł kiedy podłączałem go by zrobić
backup... prawa Murphiego mocniejsze od prawa grawitacji :P)
Co do Lenovo - jak ochłonąłem trochę to w sumie nie wiem czy Lenovo o
niczym nie wie (masło maślane :P).
Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je
wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że
nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za
błogosławieństwem Lenovo się dzieje.
> Pzdr
> Piotrek
pozdrawiam.
PlaMa
-
7. Data: 2014-10-26 17:03:03
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-10-26 14:45, Użytkownik PlaMa napisał:
>>>> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację?
>>> Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów.
>>> Ty masz rację.
>
> http://www.x-kom.pl/p/161397-notebook-laptop-15-6-le
novo-y510p-i5-4200m-8gb-1201000-gt755m.html
>
> "Tylko w X-kom znajdziesz konfigurację z dyskiem Samsung seria 840 EVO
> oraz dodatkowym, zewnętrznym dyskiem HDD."
>
> Swoją drogą to niezłym shitem okazał się ten dysk :P
>
> Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie
> tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i
> tak muszą je odesłać.
>
>> Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na
>> pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy
>> jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD
>> z tandetną obudową na USB2.
>
> hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te
> 120S to podejrzewam ssd.
>
To upieraj się że w opisie aukcji oraz na rachunku nie jest
napisane że dysk jest częścią składową laptopa.
Ale jak znam życie to jedynie sprawa w sądzie pozostaje.
Ale zawsze możesz spróbować postraszyć, może się ugną
i dadzą sprawny dysk.
Pozdrawiam
-
8. Data: 2014-10-26 20:31:55
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:544cfaea$0$18079$6...@n...neostrad
a.pl...
> hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te
> 120S to podejrzewam ssd.
No proszę. W ciągu miesiąca planuję kupić nowego laptopa. Już wiem w jakim
sklepie tego nie robić.
-
9. Data: 2014-10-26 20:52:58
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: PlaMa <m...@w...pl>
W dniu 2014-10-26 o 17:03, RadoslawF pisze:
> To upieraj się że w opisie aukcji oraz na rachunku nie jest
> napisane że dysk jest częścią składową laptopa.
> Ale jak znam życie to jedynie sprawa w sądzie pozostaje.
> Ale zawsze możesz spróbować postraszyć, może się ugną
> i dadzą sprawny dysk.
przyjęli go na reklamację, tylko odgrażali się, że i tak każą mi się
wrócić z lapkiem. Liczę że okażą się jednak profesjonalni i nie będą
wymyślać.
Kurcze, można ich jakoś przycisnąć do odzyskania danych w razie czego?
-
10. Data: 2014-10-27 09:05:23
Temat: Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całego komputera
Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
> Kurcze, można ich jakoś przycisnąć do odzyskania danych w razie czego?
Nie. Nie dawali pisemnej gwarancji na odzysk danych, to nie odpowiadają.
To mniej więcej tak, jak w sytuacji kiedy zepsuje Ci się samochód i
spóźnisz się przez to do kina. Samochód naprawią na gwarancji, ale kasy
za bilety do kina nie oddadzą. Jeszcze będziesz musiał im dostarczyć
niesprawny samochód do serwisu i stracić kolejny swój czas na jego
oddanie i odebranie.
--
pozdrawiam
Krzysztof