  • 11. Data: 2005-09-27 22:38:26
    Temat: Re: Nie otrzymnie towaru przy zakupie przez internet
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Mithos napisał(a):

    > A wynika to z czego ? Podaj podstawe prawna. Poczta odpowiada za
    > dostarczanie przesylek, a nie za to co jest w srodku.

    nie do końca - a co z podejrzeniem, że pracownicy ukradli?

  • 12. Data: 2005-09-28 15:58:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MAc napisał(a):

    > nie do końca - a co z podejrzeniem, że pracownicy ukradli?

    A jakie to ma znaczenie? Poczta odpowiada za dostarczenie przesylki.
    Jezeli jej nie dostarcza to wtedy wyplacaja odpowiednie odszkodowanie. A
    jak ktos paczke przyjmie i podpisze, a tam bedzie cegla to jest to jego
    strata.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-09-28 21:40:14
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    > A wynika to z czego ? Podaj podstawe prawna. Poczta odpowiada za
    > dostarczanie przesylek, a nie za to co jest w srodku.

    Rozporządzenie Ministra Infrastrutkury z dnia 9 stycznia 2004 roku paragraf
    30 pkt. 5

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 14. Data: 2005-09-28 22:09:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek napisał(a):
    > Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Rozporządzenie Ministra Infrastrutkury z dnia 9 stycznia 2004 roku paragraf
    > 30 pkt. 5

    Dotyczy tylko przesyłek, które dorarły jako uszkodzone.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2005-09-29 08:23:37
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    > Dotyczy tylko przesyłek, które dorarły jako uszkodzone.

    Możliwe, że sie pomyliłem z tym artykułem i wskazałem nie właściwy, ale jest
    taki na pewno.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 16. Data: 2005-09-29 09:31:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe, że sie pomyliłem z tym artykułem i wskazałem nie właściwy, ale jest
    > taki na pewno.

    Art. 30 punkt 3:
    "Przed doręczeniem przesyłki, o *której mowa w ust. 2* [chodzi o
    przesyłkę uszkodzoną], placówka oddawcza pisemnie zawiadamia adresata o:
    1. Stanie przesyłki
    2. Możliwości sprawdzenia przesyłki
    3. Możliwości odbioru przesyłki, z zastrzeżeniem roszczenia o odszkodowanie
    4. Terminie odbioru przesyłki

    punkt 5:
    "Sprawdzenie zawartości przesyłki rejestrowanej na wniosek adresata
    powinno nastąpić w jego obecności, po uprzednim pokwitowaniu odbioru
    przesyłki i uiszczeniu obciążających ją należności. Sprawdzenie to
    powinno być potwierdzone protokołem".

    W rozporządzeniu nie ma wzmianki, że można żądać komisyjnego otwarcia
    przesyłki, jeśli nie była ona uszkodzona.

    Jeśli znasz taki przepis, to podaj :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2005-09-29 10:17:08
    Od: "Przemek" <c...@p...pf.pl>

    > W rozporządzeniu nie ma wzmianki, że można żądać komisyjnego otwarcia
    > przesyłki, jeśli nie była ona uszkodzona.
    >
    > Jeśli znasz taki przepis, to podaj :)
    >
    > --
    Nawet tutaj już ta sprawa była poruszana.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 18. Data: 2005-09-29 11:58:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nawet tutaj już ta sprawa była poruszana.

    I, o ile pamiętam, jedyny przepis jaki był podawany, to ten, o którym
    mówiliśmy. Nie znam przepisu, który by *nakazywał* poczcie otwieranie
    komisyjne paczek na życzenie adresata, jeśli nie są uszkodzone.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2005-09-29 12:16:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > I, o ile pamiętam, jedyny przepis jaki był podawany, to ten, o którym
    > mówiliśmy. Nie znam przepisu, który by *nakazywał* poczcie otwieranie
    > komisyjne paczek na życzenie adresata, jeśli nie są uszkodzone.

    A ja bym polemizował ze stwierdzeniem, że przepis § 30 ust. 5 dotyczy
    jedynie przesyłek uszkodzonych.

    M.

  • 20. Data: 2005-09-29 12:29:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > A ja bym polemizował ze stwierdzeniem, że przepis § 30 ust. 5 dotyczy
    > jedynie przesyłek uszkodzonych.

    Cały paragraf 30 dotyczy przesyłek uszkodzonych, nie widzę powodu,
    żeby punkt 5 był wyjątkiem.

    A co do praktyki, to z tego co wyczytałem m. in. na grupie
    alt.pl.allegro, niekiedy można komisyjnie otworzyć nawet normalną
    paczkę. Ale nie wiem, czy wynika to li tylko z dobrej woli pracownika
    poczty, powoływania się na inny przepis, czy innej interpretacji par. 30
    p. 5.

    Z mojej strony EOT, już nic więcej nie wymyślę ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz