eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie otrzymałem gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2006-12-07 20:12:52
    Temat: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: pw <p...@o...pl>

    Witam

    Kupiłem przez Internet kocioł CO, przywiózł go kurier ale nie było przy
    nim gwarancji i dokumentacji technicznej. Sprzedawca po rozmowie
    telefonicznej obiecywał dosłanie dokumentów, ale minął już kolejny
    termin, na który obiecał i nic nie otrzymałem.
    Gwarancja jest na cztery lata, więc to istotny dokument.
    Mam w związku z tym do Was pytanie, w jaki sposób i u jakich służb mogę
    interweniować, by sprzedawca został nakłoniony, do przysłania mi dokumentów.

    Z góry dziękuję za porady
    Pozdrawiam
    pw


  • 2. Data: 2006-12-07 20:17:01
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 07 Dec 2006 21:12:52 +0100, pw napisał(a):

    > Mam w związku z tym do Was pytanie, w jaki sposób i u jakich służb mogę
    > interweniować, by sprzedawca został nakłoniony, do przysłania mi dokumentów.

    Ja bym w takiej sprawie interweniował u dystrybutora. W niektórych
    przypadkach taki nacisk z góry w magiczny sposób czyni sprzedawce miłym i
    uczynnym.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 3. Data: 2006-12-07 20:42:03
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Kupiłem przez Internet kocioł CO, przywiózł go kurier ale nie było przy
    > nim gwarancji i dokumentacji technicznej. Sprzedawca po rozmowie
    > telefonicznej obiecywał dosłanie dokumentów, ale minął już kolejny
    > termin, na który obiecał i nic nie otrzymałem.

    Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten
    kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni
    sprzedawce to jakiejs reakcji.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/


  • 4. Data: 2006-12-07 20:48:19
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1fe29b09a271240198985f@news.task.gda.pl...
    > Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten
    > kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni
    > sprzedawce to jakiejs reakcji.

    nawet nie musiało minąć bo otrzymał towar niezgodny z umową a gwarancja to
    istotna część umowy - wystarczy wysłać pismo o odstąpieniu od umowy i gwarancja
    pewnie sie szybko znajdzie


  • 5. Data: 2006-12-07 22:25:10
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.12.2006 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > news:MPG.1fe29b09a271240198985f@news.task.gda.pl...
    >> Ile dni mineło od kupna ? Jesli mniej niz 10, to mozesz "zwrocic" ten
    >> kocioł ... no niestety na własny koszt. Ale moze ta perspektywa nakłoni
    >> sprzedawce to jakiejs reakcji.
    >
    > nawet nie musiało minąć bo otrzymał towar niezgodny z umową a gwarancja to
    > istotna część umowy - wystarczy wysłać pismo o odstąpieniu od umowy i gwarancja
    > pewnie sie szybko znajdzie

    Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
    odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
    opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
    co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
    ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
    domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
    bądź wymianę.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2006-12-07 22:52:40
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router...
    > Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
    > odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
    > opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
    > co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
    > ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
    > domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
    > bądź wymianę.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także
    bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    zaspokojenia

    i
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić
    od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


  • 7. Data: 2006-12-08 02:13:04
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.12.2006 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router...
    >> Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
    >> odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
    >> opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
    >> co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
    >> ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
    >> domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
    >> bądź wymianę.
    >
    > 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    [..]
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    [..]

    Robi wrażenie. A teraz zacytuj wyłącznie ten fragment który upoważnia do
    odstąpienia od umowy bez złożenia formalnej reklamacji.

    A przyjmując, że ta wymiana telefonów nią była (pewnie będziesz w stanie
    wykazać jej dowodową skuteczność) i tak nie masz żadnych danych aby
    twierdzić, że sprzedawca nie może zaspokoić tego hipotetycznego żądania
    złożonego w hipotetycznej reklamacji tylko dlatego, że nie odniósł się do
    żądania klienta w czasie o którym nie masz zielonego pjęcie, no chyba, że
    jestes Gasper-wróżka :)

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2006-12-08 09:11:41
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > Robi wrażenie. A teraz zacytuj wyłącznie ten fragment który upoważnia do
    > odstąpienia od umowy bez złożenia formalnej reklamacji.
    >
    > A przyjmując, że ta wymiana telefonów nią była (pewnie będziesz w stanie
    > wykazać jej dowodową skuteczność) i tak nie masz żadnych danych aby
    > twierdzić, że sprzedawca nie może zaspokoić tego hipotetycznego żądania
    > złożonego w hipotetycznej reklamacji tylko dlatego, że nie odniósł się do
    > żądania klienta w czasie o którym nie masz zielonego pjęcie, no chyba, że
    > jestes Gasper-wróżka :)

    To moze dorzuce swoje doswiadczenie. Zamowilem na allegro myszke, przyszla
    bez gwarancji, na aukcji w opisie "gwarancja 24 miesiace". Odstapilem od
    umowy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zazadalem zwrotu pieniedzy,
    jako ze wymiana na nowy towar bez gwarancji nie zmienilaby stanu
    niezgodnosci z umowa. Oczywiscie gwarancja znalazla sie natychmiast
    (sprzedawca wczesniej zachowywal sie podobnie).

    Pozdrawiam,

    Andrzej



  • 9. Data: 2006-12-08 09:32:26
    Temat: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.12.2006 Andrzej Wróblewski <a...@b...pl>
    napisał/a:
    > To moze dorzuce swoje doswiadczenie. Zamowilem na allegro myszke, przyszla
    > bez gwarancji, na aukcji w opisie "gwarancja 24 miesiace". Odstapilem od
    > umowy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zazadalem zwrotu pieniedzy,
    > jako ze wymiana na nowy towar bez gwarancji nie zmienilaby stanu
    > niezgodnosci z umowa. Oczywiscie gwarancja znalazla sie natychmiast
    > (sprzedawca wczesniej zachowywal sie podobnie).

    Tak, ale rozmawiamy o prawie, a nie o blefowaniu. Trafisz na złośliwca
    który ma jako takie pojęcie i tak łatwo Ci nie pójdzie.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1