  • 1. Data: 2006-11-23 10:11:31
    Temat: Nie odebrałem zaocznego wyroku - co robić ?
    Od: "Funnyfish" <a...@e...pl>

    Witam

    Dowiedziałem się dzisiaj *od komornika), że toczyła sięprzeciwko
    mnie sprawa o zapłatę na rzecz NASK - o której to nic nie
    wiedziałem. Pracowałem w Warszawie / mieszkałem bez prawa meldunku -
    zawiadomienie o wyroku poszło więc kiedyś gdzieś na stary adres.
    Pieniądze firmie NASK ewidentnie się nie należą, za dwie domeny
    zasądzona kwota to przeszło 2000zł + postępowanie komornicze...

    Jestem w totalnej kropce - bardzo proszę o jakieś sugestie co do
    dalszego postępowania . Nadmienię, że czuł bym się bardzo źle
    musząc zapłacić choćby złotówkę na rzecz zorganizowanej grupy
    przestępczej NASK

  • 2. Data: 2006-11-23 10:27:58
    Temat: Re: Nie odebrałem zaocznego wyroku - co robić ?
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Funnyfish napisał(a):
> [...]
    > dalszego postępowania . Nadmienię, że czuł bym się bardzo źle
    > musząc zapłacić choćby złotówkę na rzecz zorganizowanej grupy

    Jesli została wszeta gezekuja, przysluguje Ci powództwo opozycyjne w
    ktorym wykazujesz, ze kwota dla NASK zasądzona wyrokiem nie jest
    należna.

  • 3. Data: 2006-11-23 10:31:50
    Od: "Funnyfish" <a...@e...pl>

    Qbek napisał(a):

    > Jesli została wszeta gezekuja, przysluguje Ci powództwo opozycyjne w
    > ktorym wykazujesz, ze kwota dla NASK zasądzona wyrokiem nie jest
    > należna.

    Czy to wstrzymuje czynności komornicze ?
    Jak się to wnosi ?

  • 4. Data: 2006-11-23 12:29:49
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Funnyfish napisał(a):

    > Czy to wstrzymuje czynności komornicze ?
    > Jak się to wnosi ?

    Nie. Jednak gdy już wszczęto egzekucję, możesz złozyć wniosek do
    sądu o zabezpieczenie powództwa przez zawieszenie postępowania
    egzekucyjnego, na zasadach określonych w przepisach regulujących
    postępowanie zabezpieczające.

    Pozew musi spełniać okreslone warunki wskazane w kpc (przedewszystkim
    187, 189-190), Ty bedziesz Powodem, za wierzyciel Pozwanym w tym
    przypadku. Wnosi sie do sądu w okręgu którego prowadzona jest
    egzekucja.
    Powództwo o pozbawienie tytułu wykonawczego wykonalności
    - zaprzeczasz podstawom (zdarzeniom) nadania tytułu wykonawczego
    - lub mozesz podnieść, ze zobowiązanie wygasło lub z innych
    przyczyn nie moze być wykonane.

  • 5. Data: 2006-11-23 12:56:25
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Qbek napisał(a):
    > Jesli została wszeta gezekuja, przysluguje Ci powództwo opozycyjne w
    > ktorym wykazujesz, ze kwota dla NASK zasądzona wyrokiem nie jest
    > należna.

    Raczej wnosiłbym sprzeciw od nakazu zapłaty i zażalenie na nadanie
    klauzuli wykonalności wykazując, że nakaz zapłaty (bo pewnie o to
    chodzi, ale z wyrokiem zaocznym tak samo) nie uprawomocnił się, bo nigdy
    nie został prawidłowo doręczony pozwanemu (o ile można wykazać, że
    rzeczywiście tam nie mieszkał). Powództwo opozycyjne nic nie da, bo
    przecież nie można w nim kwestionować zasadności rozstrzygnięcia.

    KG