  • 1. Data: 2010-10-07 19:55:30
    Temat: Nie oddam i co mi pan zrobisz?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    mam (teraz już byłego) kolegę, któremu pożyczyłem 4 książki. Wartość
    około 300zł. Ciężko wyceniać, bo nie wszystkie są w sprzedaży już. Miał
    oddać we wrześniu. Nie oddał. W sobotę pisał esesmana, że przeprasza że
    zapomniał i że przywiezie następnego dnia. Niestety następnego dnia się
    nie pokazał. Przestał odbierać telefony, a podczas wizyty domowej zamyka
    się w pokoju i nie chce odezwać ani wyjść.

    O pożyczce wie także mój inny kolega.

    Czy jest jakaś szansa odzyskania tego, czy skoro gość się zawziął, to
    nie odda i koniec?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-10-07 19:59:32
    Temat: Re: Nie oddam i co mi pan zrobisz?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/7/2010 2:55 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > O pożyczce wie także mój inny kolega.
    >
    > Czy jest jakaś szansa odzyskania tego, czy skoro gość się zawziął, to

    jak zwykle.
    w sądzie.
    idziesz, wygrywasz, oddajesz sprawe do komornika, a ten go 'eskmituje' z
    książek.

  • 3. Data: 2010-10-07 20:40:46
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 7 Paź, 21:59, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > On 10/7/2010 2:55 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:> Witam,

    Skuteczność zwrotu w przypadku mniejszych przedmiotów lepiej udaje się
    w przypadku manualnej windykacji. Kto by się nie wstydził dostać w
    gębę za książki? Nie opłaca się. Ludzie tak się dziś rachują.

    Jestem pewien słuszności tego tak jak oburzenia po moim poście.

  • 4. Data: 2010-10-08 07:41:05
    Od: Rafał <r...@o...pl>

> [...]
    >
    > O pożyczce wie także mój inny kolega.
    >
    > Czy jest jakaś szansa odzyskania tego, czy skoro gość się zawziął, to

    Za pewne coś ma na sumieniu, nie że nie chce oddać, ale głupio mu się
    przyznać że przykładowo, zniszczył, zgubił, pożyczył dalej i nie może
    ściągnąć.. Taki typ osoby woli ponieść konsekwencje nie oddania rzeczy
    niż się przyznać do jakiegoś błędu. Trzeba by na początek zapewnić go o
    braku konsekwencji utraty czy zniszczenia w zamian za szczerość, ale to
    chyba na psychologie powinno iść. Ty powinieneś się przygotować na
    pewnego rodzaju stratę, w przeciwnym wypadku pójdziesz na wojnę za 300zł.

  • 5. Data: 2010-10-08 07:59:05
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <i8mhuh$cnt$1@node1.news.atman.pl>,
    r...@o...pl says...>

    Mozesz zglosic zagarniecie mienia powierzonego, od 3 miesiecy do 5 lat
    pozbawienia wolnosci (bo wartosc > 250 pln).

  • 6. Data: 2010-10-08 09:40:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-10-08 09:41, Rafał pisze:
> [...]
    > niż się przyznać do jakiegoś błędu. Trzeba by na początek zapewnić go o
    > braku konsekwencji utraty czy zniszczenia w zamian za szczerość,

    Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.
    Z 4 książek najbardziej mi zależy na jednej, za 100zł, bo reszta już
    jest przestarzała w zasadzie. A tą jedną właśnie potrzebuję w pracy.

    > ale to
    > chyba na psychologie powinno iść. Ty powinieneś się przygotować na
    > pewnego rodzaju stratę, w przeciwnym wypadku pójdziesz na wojnę za 300zł.

    No dla mnie to nie jest kasa mała. Muszę na to sporo pracować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-10-08 09:44:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.

    On nigdy nie wychodzi z domu?
    Bo może po prostu wystarczy umówić się z rodziną pod jego nieobecność i
    zabrać te książki z jego pokoju (o ile je tam trzyma albo w ogóle posiada).
    Albo jeszcze prościej - poprosić rodzinę o taką przysługę.

    K.

  • 8. Data: 2010-10-08 09:45:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/08/2010 11:40 AM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Sęk w tym, że on ucieka. Zamyka się w pokoju, rodzina jest bezradna.
    > Z 4 książek najbardziej mi zależy na jednej, za 100zł, bo reszta już
    > jest przestarzała w zasadzie. A tą jedną właśnie potrzebuję w pracy.

    Obawiam się że nie istnieją specjalne procedury dla nie oddanych książek
    :). Dług jest dług, a dodatkowo jak przyjdzie co do czego - sporny.

    Wiadomo że 100zł piechotą nie chodzi, ale skoro koleś robi takie numery
    jak opisałeś - to bym te 100zł spisał na straty.

    No chyba że książka jest jakaś unikalna, lub z jakichś niemajątkowych
    powodów jest dla Ciebie bardzo ważna. Wtedy można uruchamiać np. sąd -
    tyle że koniec końców może się okazać że odzyskasz właśnie 100zł ;).

    p. m.

  • 9. Data: 2010-10-08 10:46:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-10-08 11:44, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > On nigdy nie wychodzi z domu?

    No jakośtam wychodzi. Ale nie będę na niego czatował pod blokiem :D

    > Bo może po prostu wystarczy umówić się z rodziną pod jego nieobecność i
    > zabrać te książki z jego pokoju (o ile je tam trzyma albo w ogóle posiada).
    > Albo jeszcze prościej - poprosić rodzinę o taką przysługę.

    No właśnie ta mama nie do końca chce wojny z synem. Już się na nią i tak
    obraził, że w tej sprawie się odzywała. Pod nieobecność też nie weźmie
    przecie, bo gość zamknie pokój. A wyłamywać drzwi do pokoju też średnia
    radość.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-10-08 13:53:13
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > jest przestarzała w zasadzie. A tą jedną właśnie potrzebuję w pracy.

    mówi się 'tę jedną!'