  • 1. Data: 2019-06-25 18:46:26
    Temat: Nie ma wniosku o areszt dla Lisowa
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.tvp.info/43221278/

    Nie ma wniosku o areszt dla Lisowa. Przesłuchany Rosjanin wrócił do córek

    sj, kf 25.06.2019, 16:10 |aktualizacja: 17:31

    We wtorek, w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie został przesłuchany
    Denis Lisow - Rosjanin, który wraz z córkami uciekł ze Szwecji do
    Polski. Prokuratura nie wystąpiła o zastosowanie wobec niego
    tymczasowego aresztu.
    Europejski Nakaz Aresztowania Rosjanina, który schronił się z córkami w
    Polsce

    Szwecja wystawiła Europejski Nakaz Aresztowania Rosjanina Denisa Lisowa,
    który chcąc chronić swoje córki, zabrał je z rodziny zastępczej w Szwecji...
    zobacz więcej

    Jak przypomniał po zakończeniu przesłuchania pełnomocnik Rosjanina
    mecenas Bartosz Lewandowski, 15 maja 2019 roku Szwecja wydała wobec
    Lisowa Europejski Nakaz Aresztowania.

    - Pan Lisow jest ścigany za czyn zagrożony karą więzienia do lat
    czterech. W ocenie organów szwedzkich dokonał uprowadzenia trójki swoich
    dzieci, które są bezbronne i narażone na szkody ze strony pana Lisowa -
    powiedział Lewandowski.

    Dodał, że we wtorek w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie Denis Lisow
    złożył obszerne wyjaśnienia i odpowiadał na pytania prokuratora związane
    z jego sytuacją rodzinną.

    - Prokuratura nie wystąpiła o zastosowanie wobec pana Lisowa środka
    zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztu - poinformował
    Lewandowski i przekazał, że w tym albo w przyszłym tygodniu wniosek o
    ściganie Lisowa trafi do Sądu Okręgowego w Warszawie, który zdecyduje,
    czy wydać Rosjanina Szwecji. - Liczymy, że sąd, który będzie rozpoznawał
    ENA, odmówi wydania pana Lisowa - powiedział adwokat.
    #wieszwiecejPolub nas
    Dodał, że zapoznał się z dokumentacją przesłaną przez Szwecję. - Strona
    szwedzka powołuje się na orzeczenie sądu administracyjnego, które
    utrzymało w mocy decyzję o odebraniu panu Lisowowi dzieci. W tym
    orzeczeniu sąd nie postawił żadnych zarzutów wobec kompetencji
    wychowawczych pana Lisowa - podkreślił Lewandowski.

    Dokumenty w sprawie Rosjanina walczącego o dzieci odesłane do Szwecji

    Do resortu sprawiedliwości wpłynęło postanowienie szwedzkiego sądu ws.
    Rosjanina Denisa Lisowa i wniosek o wykonanie tego postanowienia. Zostały...
    zobacz więcej

    Przekazał również, że szwedzkie organy uzależniły zwrot dzieci Lisowowi
    od spełnienia trzech warunków. - Po pierwsze - fakt zalegalizowania jego
    pobytu w Szwecji, co w świetle orzeczeń organów imigracyjnych było
    niemożliwe do spełnienia. Drugi wymóg to konieczność rozwiedzenia się z
    matką dzieci i pozbawienia jej władzy rodzicielskiej. Trzeci wymóg
    dotyczył znalezienia legalnej pracy, co w świetle braku legalizacji
    pobytu też było niemożliwe do spełnienia - wyliczył pełnomocnik Rosjanina.

    W jego ocenie postawienie Lisowowi takich wymagań jest ,,naruszeniem
    wszelkich standardów". Mecenas dodał, że spodziewa się kolejnego wniosku
    dotyczącego wydania dzieci do Szwecji.

    Drugi z pełnomocników Rosjanina mecenas Babken Khanzadyan podkreślił, że
    bardzo się cieszy, iż ,,organy polskie w ten sposób podeszły do sprawy,
    zachowując rodzinę w całości". - Działania władz szwedzkich naruszają
    prawa człowieka do ochrony życia i rodziny - zaznaczył Khanzadyan.
    Rosjanin, który wywiózł dzieci ze Szwecji do Polski: Po prostu mi je zabrali

    - Wszystko pamiętam. Jak przyszli do mnie. Nie było mnie w tym czasie w
    domu. Postawili mnie w sytuacji bez wyjścia. Po prostu zabrali dzieci -...
    zobacz więcej

    W kwietniu Denis Lisow i jego trzy córki: 12-letnia Sofia, 6-letnia
    Serafina i 4-letnia Alisa zostali zatrzymani przez polską Straż
    Graniczną na lotnisku w Warszawie. Do Polski ze Szwecji przypłynęli
    promem. Chcieli się dostać do Rosji.

    Ojciec tłumaczył polskim służbom, że wywiózł córki ze Szwecji, bo
    tamtejsza opieka socjalna we wrześniu 2017 roku odebrała mu je i
    umieściła w muzułmańskiej imigranckiej rodzinie zastępczej; wcześniej, w
    2014 roku jego żona zachorowała na schizofrenię. Lisowowi przyznano
    cotygodniowe 6-godzinne widzenia z dziećmi. Mężczyzna nie mógł się z tym
    pogodzić, więc wywiózł dzieci ze Szwecji.

    W kwietniu Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy orzekł, że trzy córki
    Rosjanina pozostaną pod jego opieką do czasu rozpatrzenia wniosku o
    przyznanie mu statusu uchodźcy.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-06-25 18:56:24
    Temat: Re: Nie ma wniosku o areszt dla Lisowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >wszelkich standardów". Mecenas dodał, że spodziewa się kolejnego
    >wniosku dotyczącego wydania dzieci do Szwecji.

    No do TSUE ich, czy tam KE :-)

> [...]
    >W kwietniu Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy orzekł, że trzy córki
    >Rosjanina pozostaną pod jego opieką do czasu rozpatrzenia wniosku o

    A co dalej - wraca do Rosji czy pracownika serdecznie witamy ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-06-25 19:47:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 18:56, J.F. pisze:

    > No do TSUE ich, czy tam KE  :-)

    to wcale nie jest zabawne

    > A co dalej - wraca do Rosji czy pracownika serdecznie witamy ? :-)

    z tego co słuchałem na gorąco kiedy zatrzymano Rosjanina w Bolanda, to
    chciał wracać do Rosji, ale najwyraźniej plany mu się zmieniły i chce
    pozostać w Bolanda:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-06-25 19:50:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >to wcale nie jest zabawne

    Czemu ? Niech im tez ocenia praworzadnosc :)

    >z tego co słuchałem na gorąco kiedy zatrzymano Rosjanina w Bolanda,
    >to chciał wracać do Rosji,

    no jakos tak

    >ale najwyraźniej plany mu się zmieniły i chce pozostać w Bolanda:)

    Chce, czy mu powiedziano, ze inaczej sie nie da nic zalatwic ?
    Mielibysmy powod i prawo chronic "rosyjskiego przestepce" ?

    A potem jako legalny uchodzca moze sobie do Minska pojechac :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-06-25 19:56:43
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 19:50, J.F. pisze:
    > Chce, czy mu powiedziano, ze inaczej sie nie da nic zalatwic ?
    > Mielibysmy powod i prawo chronic "rosyjskiego przestepce" ?

    sąd oddalił wniosek Szwecji, więc w Bolanda jest czysty, ale pewnikiem
    nieprzypadkowo wyemigrował z Rosji, aby teraz tam tak wracać

    --
    I love love

  • 6. Data: 2019-06-25 19:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >sąd oddalił wniosek Szwecji, więc w Bolanda jest czysty, ale
    >pewnikiem nieprzypadkowo wyemigrował z Rosji, aby teraz tam tak
    >wracać

    Pewnie dla pieniedzy.
    Szczegolnie, ze jednak do tej Rosji chcial wracac, jakos sie nie bal.

    Wiec pytanie, gdzie wieksza pensja - w Polsce, czy w Rosji ...
    Tudziez np opiekunka dla tych dzieci, babcia, chetna na zone ... w
    Szwecji by pewnie opiekunka przyslugiwala :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-06-25 20:02:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 19:58, J.F. pisze:

    > Pewnie dla pieniedzy.

    ano, zwykle ludzie emigrują dla pieniędzy, czyli lepszego życia

    --
    I love love

  • 8. Data: 2019-06-26 13:17:11
    Od: p...@g...com

[...]

    nadgorliwosc gorsza od faszyzmu, bylo go nie zauwazyc na lotnisku i problemu by nie
    bylo, Szwedzi pisza do Putina on wysyla im pocztowke z srodkowym palcem (stare
    rosyjskie pozdrowienie) i pozamiatane :-)

    https://niezalezna.pl/84858-wstrzasajacy-apel-polki-
    ktorej-szwedzki-sad-odebral-corke-mam-prawo-do-30-mi
    nut-rozmowy

  • 9. Data: 2019-06-26 13:27:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek.jedrzejczak napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >Szwedzi pisza do Putina on wysyla im pocztowke z srodkowym palcem
    >(stare rosyjskie pozdrowienie) i pozamiatane :-)

    Nie wiem czy sie dalo - pewnie nie szukalismy go specjalnie, tylko
    Szwedzi zaznaczyli w bazie Schengen, i wyskoczyl SG przy kontroli.
    A SG pewnie nawet nie wie o co chodzi - jest tylko info, ze zatrzymac.

    A moze porwal dzieci Matce Szwedce, albo i Matce Polce ?

  • 10. Data: 2019-06-26 16:56:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.06.2019 o 13:17, p...@g...com pisze:
    > nadgorliwosc gorsza od faszyzmu, bylo go nie zauwazyc na lotnisku i problemu by nie
    bylo

    durnyś, służby mają obowiązek sprawdzić czy osoba nie jest poszukiwana ENA:)

    --
    I love love