  • 31. Data: 2010-07-15 20:33:32
    Temat: Re: (Nie)dozwolona klauzula w umowie o prace?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i1nob5$i6j$1@news.onet.pl spp <s...@o...pl> pisze:

    > Nie sądzę abym Cię przekonała ale ...
    Dobrze sądzisz.
    Cytatem niewiadomego pochodzenia zamiast rzetelnej podstawy prawnej?
    Pełnego gadek typu "wydaje się", "można wywieść", wydaje się właściwym",
    może potencjalnie wystąpić" itp. bzdety?
    Ale KP to poczytać i artykułów bez sensu nie przywoływać nie zaszkodzi, nie?

    Kiedyś szukałem informacji związanych z prawem pracodawcy do odwołania
    pracownika z urlopu.
    I natknąłem się na taką opinię jakiegoś nędznego kauzyperdy (nawet się chyba
    nazwiskiem podpisał) - pracownik musi udając się na urlop podać pracodawcy
    sposób kontaktu (głównie chodziło o nr telefonu), bo nie może utrudniać mu
    skorzystania z jego prawa.
    Bzdet oczywisty.
    I ty mniej więcej tej samej wartości opinie serwujesz.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2010-07-16 06:48:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > To pracodawca decyduje co mu służy a co nie.
    >
    > IMHO zapis o tajemnicy wynagrodzenia nałożony na pracownika i
    > konsekwencjach za jego złamanie (wyważonych) spokojnie da się obronić.
    > Nie jest to w żadnym przypadku 'niedozwolona klauzula'.

    Ale wysokośc wynagrodzenia nie jest tajemnicą pracodawcy, a pracownika.
    Więc w moim mniemaniu to pracodawca ma obowiązek utrzymania w tajemnicy
    przed innymi wysokości wynagrodzenia, a nie odwrotnie. Dodatkowo
    zachowanie takiej tajemnicy w większości wypadków będzie nieskuteczne.
    Ponieważ wysokość zarobków znają w banku, oraz w instytucjach do których
    zwrócisz się np o pożyczkę. Pracodawca co najwyżej może wprowadzić zakaz
    rozmowy o tym w czasie pracy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2010-07-16 07:00:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-16 08:48, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale wysokośc wynagrodzenia nie jest tajemnicą pracodawcy, a pracownika.
    > Więc w moim mniemaniu to pracodawca ma obowiązek utrzymania w tajemnicy
    > przed innymi wysokości wynagrodzenia, a nie odwrotnie.

    Oczywiście, ale to nie tylko Twoje mniemanie lecz wręcz ustawowy wymóg. :)

    --
    spp

  • 34. Data: 2010-07-16 19:20:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 13 Jul 2010 18:01:55 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

    > Witam.
    > Mam pytanie odnosnie jednego z punktow w mojej umowie o prace
    > - pracodawca zastrzegl, ze nie moge informowac innych pracownikow
    > o wysokosci moich zarobkow. Czy to dozwolona klauzula?
    > Z gory dzieki.

    jeśli jest taka klauzula to świadczy to tylko o tym, że w jednym pokoju
    siedzi 3 pracowników, którzy mają identyczne kompetencje, taki sam zakres
    czynności i odpowiedzialności, staż pracy w zasadzie porównywalny +/- 1 rok
    i jeden robi robotę za 10.000 drugi za 5.000 a trzeci za 1500 zł i wszyscy
    są zadowoleni

    niestety taka jest prawda

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 35. Data: 2010-07-17 19:58:32
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > W dyżych firmach - lista z samymi nazwiskami, zamiast kwoty
    > "wynagrodzenie za miesiąc/rok zgodnie z paskiem" - i to pracownik
    > potwierdzał podpisem..

    Czy w przypadku przelewów wynagrodzenia na konto pracownika też wymagany
    jest podpis na liście?

    Pozdr.

  • 36. Data: 2010-07-19 19:27:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w przypadku przelewów wynagrodzenia na konto pracownika też wymagany jest
    > podpis na liście?

    Tak, na liście osób wyrażających zgodę na płacenie w inny sposób niż "do
    ręki" ;) (no co, nie pytasz na której liście, a akurat o tym obowiązku
    wiem :))

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2010-07-20 07:24:16
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Tak, na liście osób wyrażających zgodę na płacenie w inny sposób niż "do
    > ręki" ;) (no co, nie pytasz na której liście, a akurat o tym obowiązku
    > wiem :))

    No to spytam - na której? :)

    Pozdrawiam
    K.

  • 38. Data: 2010-07-20 15:17:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007192126280.3264@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Tak, na liście osób wyrażających zgodę na płacenie w inny sposób niż "do
    > ręki" ;) (no co, nie pytasz na której liście, a akurat o tym obowiązku
    > wiem :))
    Zwykle jest tak, że pracownik podpisuje oświadczenie o zgodzie (jeśli się
    zgadza, bo wcale nie musi) na dokonywanie wypłaty drogą przelewu na konto i
    na tym samym oświadczeniu podaje nr tego konta. Tak w każdym razie powinno
    być i to wystarcza.
    BTW, jako przykład - ostatnio poczta polska prowadzi akcję zachęcającą do
    podpisywania takich gotowców, że polecony zgadzamy się odbierać w skrzynce
    (oczywiście zgoda taka mądra nie jest). Wiadomo jakie skutki prawne w
    różnych aspektach rodzi odebranie listu poleconego, a jednak takie
    oświadczenie jest wystarczające.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2010-07-22 16:54:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2010, Krzysztof wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > No to spytam - na której? :)

    Przecież wymieniłem - na liście osób wyrażających zgodę na płacenie
    w inny sposób niż do ręki.
    A że podejrzewam iż nie o tę listę chodziło, to mnie już nie wzrusza,
    pytanie było o listę, "grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał,
    nie do tego o czym myślał" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-07-23 07:54:32
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > A że podejrzewam iż nie o tę listę chodziło, to mnie już nie wzrusza,
    > pytanie było o listę,

    Ale pół wątku dotyczyło stricte listy_płac_, a nie_jakiejkolwiek_, innej
    listy :)

    Pozdr.
    K.