  • 1. Data: 2024-06-06 14:24:30
    Temat: Re: Neosędzia w składzie orzekającym nie jest bezwzględnym powodem do kasacji [SN]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Jun 2024 05:10:59 +0200, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-sprawa-kaniba
    li-znad-jeziora-osiek-sn-oddalil-kasacje,nId,7556369

    > Czyli teraz wystarczy starannie dopasowywać co już jest albo nie jest
    > "względną" przyczyną odwoławczą?

    A ta "oczywista bezzasadność" to dla podkreślenia wagi orzeczenia,
    czy po starannym sprawdzeniu życiorysów wyszła ta oczywistość ? :-)

    P.S. Ta Neo-KRS powoływała jakiś zwykłych sędziów, czy samych
    pisowskich? Przecież ścieżka prowadząca do stanowiska jest długa, i
    różni kandydacli na niej byli, w dodatku w teorii wszyscy
    "apolityczni". I co - połowę wstrzymali ?
    (o ile pamiętam, to istotnie kogoś wstrzymywali).

    Gorzej z awansami, bo tam wiadomo - stanowisko jedno, kandydatów
    wielu, i każda władza zawsze wybierała tych, co jej się najbardziej
    podobali.

    J.

  • 2. Data: 2024-06-06 14:52:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 06 Jun 2024 14:32:53 +0200, A. Filip wrote:
    li-znad-jeziora-osiek-sn-oddalil-kasacje,nId,7556369

    > Dla mnie kasacja po linii neo-sędziów byłaby _oczywiście_ bezzasadna
    > (nawet według logiki której nie podzielam) jeśli adwokat ją składający
    > miał (łatwy) dostęp do tego co SN musiał _starannie_ sprawdzić. Miał?
    > _Zawsze_ będzie miał? Może założyć w ciemno że ma i dalej działać w
    > najlepszym interesie klienta?

    A po cholerę on ma starannie, sprawdzać?
    On jest od znalezienia kruczka prawnego, jak kruczek zadziała, to
    super.

    No chyba, ze się boi, ze SN będzie chciał odrzucic, to przydałoby się
    podać parę argumentów na sędziego. A jak nie znajdzie ... to lepiej
    nie pisac, ze to uczciwy sędzia.

    A tak w ogóle, to burdel prawny zafundowany nam przez pis jest jak
    widać szeroki i głęboki, i na lata.
    I teraz co - podzielic sędziów na złych i dobrych, czy komisję
    weryfikacyjną powołać?
    Czy nakazać prezydentowi staranną weryfikację nowo mianowanych -
    moze do wyborów nie zdąży, albo się zarzuci niestaranność, bo teczka
    za cienka :-)

    J.

  • 3. Data: 2024-06-06 17:29:55
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    J.F., weź nie pie...., jaki zawód wykonujesz?
    To umówmy się, że do Twojego zawodu dopuszczają wyłącznie gremia złożone z osób już
    ten zawód wykonujących.
    Kasta samoodtwarzająca się, czy nie?
    Pamiętasz, jak było z dostępami do zawodów przykładowo adwokata czy radcy przed PiS
    (I kadencja gdy Lech Kaczyński był ministrem
    sprawiedliwości?)

    -----

  • 4. Data: 2024-06-11 19:18:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 17:29:55 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > J.F., weź nie pie...., jaki zawód wykonujesz?
    > To umówmy się, że do Twojego zawodu dopuszczają wyłącznie gremia złożone z osób już
    ten zawód wykonujących.

    Lekarze?
    Pracownicy naukowi uczelni?

    > Kasta samoodtwarzająca się, czy nie?

    Chyba złe słowo.
    Może się nie odtwarzać wystarczająco ... i wyginie?

    > Pamiętasz, jak było z dostępami do zawodów przykładowo adwokata czy radcy przed PiS
    (I kadencja gdy Lech Kaczyński był ministrem
    > sprawiedliwości?)

    O ile pamietam, to istotnie trochę uzdrowili sytuacje, ale chodzi mi
    po głowie, że to bardziej Ziobro.
    A teraz ten dostęp do adwokata i radcy, notariusza i komornika, to
    dobry, czy nie ?

    Tylko ... co to ma wspólnego z burdelem prawnym?

    Sie zrobiła "kasta PiS", nasz Sejm, nasz Prezydent, nasz Senat, nasz
    TK, kto nam podskoczy, wszystko możemy uchwalić, nie przejmując się
    prawem, ani przyzwoitością ...

    > -----

    J.