  • 1. Data: 2008-06-05 16:56:15
    Temat: Nazwa firmy
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Mam następujący "problem". Mam zamiar zarejestrować działalność
    gospodarczą. Przedmiot działalności: handel, usługi i pośrednictwo
    finansowe. Tę ostatnią działalność wykonywał będę za około 3 miesiące.
    Moje pytanie, dla osób "w temacie", w nazwie firmy, oprócz imienia,
    nazwiska (np. Jan Nowak), nazwy unikalnej (np. Krokusek) muszę
    umieścić sformułowania: PUH (przedsiębiorstwo usługowo handlowe) bądź
    PF (pośrednictwo finansowe). W szczególności chodzi mi o te ostatnie.

    Dla mnie, najlepszym by było "Krokusek" Jan Nowak, bez innych,
    wspomnianych oznaczeń.

    Co o tym sądzicie?

    Z góry dziękuję za szybką odpowiedz,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-06-05 19:57:07
    Temat: Re: Nazwa firmy
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    >wspomnianych oznaczeń.
    >Co o tym sądzicie?
    >Z góry dziękuję za szybką odpowiedz, Marcin

    Nazwa firmy w tej sytuacji to trochę jak masło maślane lub adres miejsca :)

    Przesiębiorca działa pod firmą. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    Szczegóły masz w art. 43 KC. To jest minimum. Twoją firmą może zatem być tylko
    "Marcin Brys". Możesz - ale nie musisz - coś dodać do firmy. A zatem to Ty
    decydujesz, czy Twoja firma będzie wyglądać:
    1. Marcin Brys
    2. PHU Marcin Brys
    3. KROKUSEK Marcin Brys
    4. PHU KROKUSEM Marcin Brys
    czy jeszcze inaczej. Ja wybrałem najprostsze (i zarazem nielubiane z pewnych
    powodów przez niektórych przedsiębiorców), czyli imię i nazwisko. Dla handlu
    wymysliłem markę, dorobiłem do niej logo i ją promuję, dla usług mam inną markę
    i też ją promuję. Pomyśl może to rozwiązanie jest też dla Ciebie :)