  • 51. Data: 2011-03-28 22:45:45
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

    > A Worda za około 400zł i to bodajże nawet na 3 stanowiska.

    A Windows rozdają za darmo? Po za tym po co ktoś ma marnować 400 zł (+
    cena Windowsa) na kompletnie niepotrzebny mu produkt?

  • 52. Data: 2011-03-28 22:49:01
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) na pl.soc.prawo następujące
    bzdety:

    > Nie wiem. Dlatego napisałem, że o ile nie wymaga możliwości Worda, to
    > można zapisać w formacie DOC z Writera. A jeśli wymaga możliwości Worda,
    > to może oznaczać, że wymaganie jest słuszne.
    Ale wtedy nie może to być praca domowa (wyjąwszy szkoły dające uczniom
    licencje edukacyjne do użytku domowego, ale o ile wiem to mają tylko
    uczelnie).

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 53. Data: 2011-03-28 22:49:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Adam Śmiejek

    > Jak nie ma doma, to niech przyjdzie na konsultacje do pracowni. A jak
    > jest tak tępy, że uważa iż zadania domowe należy odrabiać wyłącznie w
    > domu, to trudno... Musi sobie kupić albo wynająć jakiś dom, bo pewnikiem
    > mieszka w mieszkaniu.

    Nauczycieli (wykładowców) o takim podejściu zawsze tępiłem jako uczeń (a
    potem student) na wszelkie możliwe sposoby i z dużym powodzeniem.
    Nauczyciel jest dla ucznia, a nie na odwrót i ma psi obowiązek zachowywać
    w taki sposób, żeby nie tworzyć sztucznych utrudnień i nie generować
    niepotrzebnych kosztów. A wymóg napisania czegoś "w Wordzie" nie ma
    żadnego uzasadnienia pomijając jedną sytuację -- nauka programu MS Word.

  • 54. Data: 2011-03-28 22:57:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 00:49, Maciek pisze:
    > Ale wtedy nie może to być praca domowa (wyjąwszy szkoły dające uczniom
    > licencje edukacyjne do użytku domowego, ale o ile wiem to mają tylko
    > uczelnie).

    Po pierwsze primo: zadanie _domowe_ to tylko nazwa. Jego wykonanie w
    pracowni w czasie konsultacji jest również OK. Ja w podstawówce
    odrabiałem zadania ,,domowe'' w świetlicy szkolnej czekając na mamę/babcię.

    Po drugie primo: każde zadanie czegoś wymaga. Darmowy program wymaga
    niedarmowego komputera.

    Zresztą, spróbuj zrobić np. korespondencję seryjną we Writerze. No niby
    się da, możliwości względem Worda są żenuła. Poza tym, sposób wykonania
    jest diametralnie inny w tych programach. Świadomy nauczyciel nie będzie
    pogłębiał wykluczenia informatycznego swoich podopiecznych. Kilku moich
    znajomych, fanatycznych wielbicieli OOo sięgnęło po MSO, gdy okazało
    się, że Calc w porównaniu z Excelem to zabaweczka, a oni musieli zrobić
    wykresy i obliczenia do laborek,

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 55. Data: 2011-03-28 23:00:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 00:49, to pisze:
    > Nauczyciel jest dla ucznia, a nie na odwrót i ma psi obowiązek zachowywać
    > w taki sposób, żeby nie tworzyć sztucznych utrudnień i nie generować
    > niepotrzebnych kosztów.

    A gdzie napisałem o niepotrzebnych i sztucznych? W ferworze tępienia
    krzewicieli wiedzy i strzelania sobie w stopę wyborami szajsów,
    odstrzeliłeś sobie także umiejętności czytania słowa pisanego?

    Napisałem, że jeśli Writer podoła zadaniu, to można zapisać do DOCa z
    Writera.
    A jeśli nie podoła, to cała twoja opowieść jest o kant wiadomo czego...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 56. Data: 2011-03-28 23:04:52
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 01:00, Przemysław Adam
    Śmiejek pisze:

> [...]
    > Writera.
    > A jeśli nie podoła, to cała twoja opowieść jest o kant wiadomo czego...

    Cała twoja ideologia opiera się na (jakże
    fałszywym) założeniu, że wszyscy używają
    windows. W Mac'u nie ma Writera - cokolwiek by
    to było. Na linuksie też nie.
    Założenia błędne.

    JK

  • 57. Data: 2011-03-28 23:07:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 01:04, JK pisze:
    > Cała twoja ideologia opiera się na (jakże fałszywym) założeniu, że
    > wszyscy używają windows. W Mac'u nie ma Writera - cokolwiek by to było.

    No widzisz, nie wiesz nawet o czym mówisz, a mówisz. Więc wyobraź sobie,
    że i owszem, jest wersja nawet na Maca.

    > Na linuksie też nie.

    No pacz pan, czego to się człowiek nie dowiaduje....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 58. Data: 2011-03-28 23:12:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

    [...]

    > A jaki to ma związek z omawianym tematem?

    Odrob to zadanie :) Sam zobaczysz ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 59. Data: 2011-03-28 23:22:07
    Od: to <t...@a...xyz>

> [...]

    > krzewicieli wiedzy i strzelania sobie w stopę wyborami szajsów,
    > odstrzeliłeś sobie także umiejętności czytania słowa pisanego?

    Nigdzie nie musiałeś pisać, wiadomo, co jest kontekstem długości.

    > Napisałem, że jeśli Writer podoła zadaniu, to można zapisać do DOCa z
    > Writera.
    > A jeśli nie podoła, to cała twoja opowieść jest o kant wiadomo czego...

    Writer ma aż za dużo funkcji, jeśli chodzi o potrzeby przeciętnego
    użytkownika edytora tekstów. No chyba, że chodzi o naukę MS Worda
    (wspomniałem przecież o tym wyjątku). W takim jednak wypadku szkoła
    powinna umożliwić wykonanie tej pracy domowej bez nabywania Windowsa i MS
    Worda.

  • 60. Data: 2011-03-28 23:23:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin JK

    > Cała twoja ideologia opiera się na (jakże fałszywym) założeniu, że
    > wszyscy używają windows. W Mac'u nie ma Writera - cokolwiek by to było.
    > Na linuksie też nie.
    > Założenia błędne.

    Jemu chodzi chyba o OO Writera, a nie to defaultowe gówno z Windows
    (zresztą to się chyba "Write" nazywało, czy jakoś tak). A reszta się w
    sumie zgadza.