  • 11. Data: 2008-09-22 15:24:19
    Temat: Re: Natrętni telemarketerzy
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 22-09-2008 o 15:56:04 Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):

    > Teraz to już za nic tego nie znajdę, ale kiedyś natrafiłem w Internecie
    > na cały algorytm w postępowaniu z telemarketerami, dużo lepszy od metody
    > z joemonster. Był wprawdzie po angielsku, [...]

    Zapewne chodzi Ci o "Anti-telemarketing Counterscript" :D

    http://www.xs4all.nl/~egbg/counterscript.html

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 12. Data: 2008-09-22 15:39:30
    Od: Tomasz Elendt <n...@m...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > To dość proste: w przypadku spamu, koszt dotarcia do jednej ofiary
    > (niekoniecznie klienta) jest znikomy - list redaguje się raz i puszcza
    > do milionów odbiorców.
    >
    > W przypadku telemarketingu telefonicznego, każda próba dotarcia do
    > pojedynczego odbiorcy wiąże się z pracą człowieka, zatem koszty są o
    > wiele bardziej współmierne do efektów.

    Dobrze. Ale czy ta różnica (różnica kosztów) tłumaczy inne traktowanie
    obu zjawisk przez prawo? Czy gdyby spamer komponował inną treść dla
    każdej swojej "ofiary" przestałby być spamerem?

    > Przypuszczam, że intencją było właśnie zaradzenie działaniom polegającym
    > na typowej masówce, bez nawet próby rozpoznania klienta docelowego, za
    > to z założeniem, że przy takiej redukcji kosztów skuteczne dotarcie do
    > 0.01% odbiorców i tak się opłaci.

    Jak już mówiłem - skala zjawiska nie tłumacz moim zdaniem innego
    traktowania przez prawo.

    > A zaradzenie dlatego, że w takim przypadku pozostałe 99.99% odbiorców
    > jest wkurwionych - natomiast w przypadku telemarketingu koszty są na
    > tyle duże, że _generalnie_ odbiorcę się jednak stara profilować i
    > docierać bardziej zaawansowanymi metodami.

    No więc w moim przypadku te "zaawansowane metody" to dobranie "ofiary"
    na podstawie miejsca zamieszkania. Codziennie oferowane są mi towary,
    które sprzedawane są na pewnym "pokazie" w moim mieście (najczęściej
    wełniane kołdry), na który zresztą jestem zapraszany. Czy takie
    "profilowanie" oferty tymi "zaawansowanymi metodami" tłumaczy legalność
    ich działania?

    --
    Tomasz "Eluś" Elendt :: http://geekspace.pl

  • 13. Data: 2008-09-22 15:59:43
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Dobrze. Ale czy ta różnica (różnica kosztów) tłumaczy inne traktowanie
    > obu zjawisk przez prawo? Czy gdyby spamer komponował inną treść dla
    > każdej swojej "ofiary" przestałby być spamerem?

    Nie tłumaczy, ale zauważ, że prawo, a już szczególnie w częściach
    dotyczących zaawansowanych technologii, układane jest z reguły doraźnie.
    Czyli ktoś z "ekspertów" zacznie w końcu zauważać jakieś zjawisko, co
    pociąga za sobą jakieś analizy itp., a w końcu również proces legislacyjny.

> [...]
    > wełniane kołdry), na który zresztą jestem zapraszany. Czy takie
    > "profilowanie" oferty tymi "zaawansowanymi metodami" tłumaczy legalność

    To porównaj to teraz z ofertami sprzedaży pewnego lekarstwa na V, które
    lecą czasem nawet dziesiątkami/setkami milionów, a jedyne zmiany w nich,
    to drobne, losowe modyfikacje treści pod kątem niewykrywania serii
    takich samych listów przez wynalazki antyspamowe typu DCC.

    Ach, no i właśnie: zanim zaczęto walczyć ze spamem legislacyjnie,
    walczono z nim czysto technicznie, przez odpowiednie oprogramowanie.
    Spamerzy zaczęli to oprogramowanie świadomie omijać, świadomie
    wkurwiając 99.9% odbiorców, byle tylko znaleźć te swoje 0.01% jeleni,
    telemarketerzy tego nie robią - jedyną przyczyną "nękania" jest po
    prostu burdel w ich własnej dokumentacji.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2008-09-22 16:11:56
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Inny sposób jak proszą jakąś kobietę/dziewczynę do telefonu:
    > - Właśnie robi loda. Coś przekazać? (zasłyszane w jakimś filmie). Też
    > dobrze skutkuje. ;)

    A ja na pytanie o właściciela telefonu lub jak pytają po nazwisku
    odpowiadam, że nie ma. Na kolejne pytanie: kiedy mogą zastać? Odpowiadam, że
    za kilkanaście lat, ale jak będzie grzeczny, to może wyjdzie trochę
    wcześniej. I mam spokój.
    --
    Maluch

  • 15. Data: 2008-09-22 16:13:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Elendt" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    Ja swego czasu zastosowałem taki wybieg, że po prostu z idiotami zacząłem
    się umawiać na dostarczanie ich ofert a potem się rozmyślałem. Po kilku
    wycieczkach jakoś dali radę mnie usunąć z bazy.

  • 16. Data: 2008-09-22 16:46:47
    Od: Tomasz Elendt <n...@m...pl>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > Czyli ktoś z "ekspertów" zacznie w końcu zauważać jakieś zjawisko, co
    > pociąga za sobą jakieś analizy itp., a w końcu również proces legislacyjny.

    Czyli mam mieć nadzieję, że podobna analiza zostanie przeprowadzona
    względem telemarketingu?

> [...]
    > to drobne, losowe modyfikacje treści pod kątem niewykrywania serii
    > takich samych listów przez wynalazki antyspamowe typu DCC.

    Wiesz, ja jestem z tych "technicznych". Mam ogólne pojęcie, jak działają
    te mechanizmy. Nie mogę jednak zrozumieć, jak chyba każdy normalny
    człowiek, aspektu etycznego tego typu działań. I nierównego traktowania
    przez prawo dwóch zjawisk o podobnej naturze.

> [...]
    > telemarketerzy tego nie robią - jedyną przyczyną "nękania" jest po
    > prostu burdel w ich własnej dokumentacji.

    Robią dokładnie to samo. To nie jest burdel, to zamierzone działanie.
    Jaki procent z całego obdzwonionego miasta myślisz skusi się na
    wspomniane wcześniej wyroby wełniane? 5%? 1%? A może mniej? Nie trzeba
    być geniuszem aby oszacować, że dla większości będzie to podobnie jak
    dla mnie niechciana informacja reklamowa, którą ja najzwyczajniej
    zwykłem nazywać spamem.

    Kolega zakłada u mnie w mieście własny biznes - usługi kateringowe.
    Myślisz, że powinien chwycić za książkę telefoniczną i obdzwonić pół
    miasta? I co by było, gdyby każdy postępował w ten sposób?

    Reklama przybiera coraz bardziej agresywne formy i nie wiedzieć czemu
    jest na to społeczne przyzwolenie (a przynajmniej zobojętnienie). I
    dopóki tak dalej będzie nic się nie zmieni - powiedziałbym raczej, że
    problem się pogłębi.

    Dla mnie niechciana ulotka reklamowa na wycieraczce to samo co rzucona
    butelka od piwa czy ugaszony papieros. Muszę się schylić, podnieść i
    wrzucić do śmieci. Nie wiem, czemu traktowane jest to inaczej, niż
    zwyczajne śmiecenie. Nie wiem też, czemu niechciane informacje
    dostarczane inną drogą niż droga elektroniczna nie są traktowane w
    kategoriach spamu.

    --
    Tomasz "Eluś" Elendt :: http://geekspace.pl

  • 17. Data: 2008-09-22 16:47:48
    Od: Tomasz Elendt <n...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > zacząłem się umawiać na dostarczanie ich ofert a potem się rozmyślałem.
    > Po kilku wycieczkach jakoś dali radę mnie usunąć z bazy.

    U mnie problem jest taki, że ciągle zapraszają do siebie, na
    "prezentację" ich produktów.

    --
    Tomasz "Eluś" Elendt :: http://geekspace.pl

  • 18. Data: 2008-09-22 16:48:55
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    d600
    użytkownik *Michal Zapalowski* napisał(a):

    > Zapewne chodzi Ci o "Anti-telemarketing Counterscript" :D
    >
    > http://www.xs4all.nl/~egbg/counterscript.html

    Dokładnie. Dzięki :D

    --
    Big Jack
    //////

  • 19. Data: 2008-09-22 16:53:21
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > U mnie problem jest taki, że ciągle zapraszają do siebie, na
    > "prezentację" ich produktów.

    Wywodzę się ze stosunkowo małego miasta i stosunkowo biednego środowiska
    - w tym środowisku swego czasu było popularne chodzenie na te wszystkie
    spotkania - a co ciekawe, najczęściej były one realizowane w
    pomieszczeniach wynajętych od mojej Szkoły Podstawowej.

    Powodem było to, że z reguły dawali rzeczywiście za friko kawę i
    ciasteczka - i do pewnego momentu gromadzili prawdziwe tłumy na tych
    spotkaniach :)

    Później się jednak wycwanili i nie dawali już każdemu, a jedynie tym,
    którzy cośtam podpisali. Więc i ludzie zaczęli te ich zaproszenia
    zwyczajnie wyrzucać, zamiast chodzić dalej na te spotkania.

  • 20. Data: 2008-09-22 18:00:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    tranet.pl
    użytkownik *Tomasz Elendt* napisał(a):

> [...]
    > na podstawie miejsca zamieszkania. Codziennie oferowane są mi towary,
    > które sprzedawane są na pewnym "pokazie" w moim mieście (najczęściej

    Przypomniało mi się wyczucie sytuacji tych telemarketrów, kiedy to dwa lata
    temu w szczycie lipcowych upałów, kiedy już nie było czego zedrzeć ze skóry
    dzwonili do mnie i oferowali mi właśnie wełnianą kołdrę. No o niczym innym w
    tym momencie bardziej nie mogłem marzyć :D

    --
    Big Jack
    //////