  • 21. Data: 2010-11-11 18:33:31
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 19:28, Greg pisze:

    > w celu przechowywania danych

    Mogłem palnąć głupotę jednak z tym artykułem, bo chyba da się rozróżnić
    działalność związaną z przechowywaniem danych (np. e-dyski) i serwisy
    społecznościowe.

  • 22. Data: 2010-11-11 18:42:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-11 19:01, Robert Tomasik pisze:
    > Nie wiem, czy nie przeceniam Cię, ale może jednak spróbuję: mógłbyś
    > wskazać jakie interesy zbiorowe konsumenta narusza zapis w regulaminie,
    > na podstawie któego operator serwisu społecznościowego nabywa
    > ograniczone prawe do publikacji zdjęcia umieszczonego tam dobrowolnie
    > przez użytkownika?

    1. Pisałem o niedozwolonych klauzulach w umowie, to nie jest to samo co
    naruszanie zbiorowych interesów konsumenta (to mniejszy zbiór).

    2. Odniosłem się ogólnie do wypowiedzi przedmówcy, że przedsiębiorcy
    robią co chcą - im więksi tym bardziej - bo... są bezkarni.
    A są bezkarni bo:
    a) Urzędy powołane do ochrony konsumentów pozorują tylko swoją pracę
    b) Ludzie tylko potrafią narzekać
    c) A jak niektórzy dadzą do sądu to sądy i tak ich wydymają - vide:
    mbank, operatorzy GSM - bo cały system w Polsce jest nastawiony na
    dymanie owieczek, a nie na ich ochronę.

    3.Regulamin nie zawierał ograniczonych praw.
    4. Mam głęboko w d.pie niewolników, którzy zaakceptowali ten regulamin
    prawie sprzedając się tam razem ze swoją dusz.

    > Moim zdaniem brak tego zapisu od samego początku był
    > po prostu niedopatrzeniem, bo co do zasady serwis społecznościowy na tym
    > polega, że rozpowszechnia między innymi fotki. Jak ten błęd naprawiali,
    > to rozpętała się zupełnie nieuzasadniona burza.

    To nie serwis rozpowszechnia fotki, tylko użytkownicy.
    Przynajmniej nie powinien.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 23. Data: 2010-11-11 19:23:20
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-11 17:07, Palik pisze:

> [...]
    > jeśli mi grożą, to ...zamknałem konto i niech mnie całują w d....
    > Uważam NK za słaby portal i wstydzę się, ze tam miałem konto. Teraz mam na
    > Facebooku i masa moich znajomyych też tam przeszła. Chwalą sobie go jako
    > dużo lepszy portal i w zgodnej opinii nie jest takim obciachem mieć tam
    > swoje konto.
    > I Facebook nie grozi swoim użytkownikom, ze jak nie da zgody na "przejęcie
    > wszystkich praw" do wszystkich materiałów naszych prywatnych to konto
    > zostanie zlikwidowane bezpowrotnie w najbliższych dniach...;{

    Ale ten facebok jest jeszcze głupszy, szczególnie to: "Lubię to". Tak
    jakby nie było sposobu innego wysławiania się. Beznadzieja.

    --
    animka

  • 24. Data: 2010-11-11 19:28:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-11 18:44, spp pisze:

    > I najzabawniejsze jest to że oburzeni naszoklasowcy z satysfakcją że
    > kopią nk przechodzą do facebooka a tam jeszcze mniejsza ochrona niż na
    > nk. Ale są bardzo dumni ze swojej przebiegłości ... :)

    Z Faceboka ktoś wykradł dane osobowe ludzi. Było o tym jakiś czas temu.
    Na Naszej Klasie zapłaciłam sms-em ponad 2 zł za skórkę do zdjęcia
    mojego rocznego wnuczka.
    2 dni temu patrzę, a kwiatuszków przy zdjęciu nie ma. Myślałam, że mnie
    szlag trafi.
    Potem się okazało, że dorobkiewicze tak zrobili, żeby upiększać zdjęcia
    co 2 tygodnie. Od nowa.
    Jakie dziady :-(

    --
    animka

  • 25. Data: 2010-11-11 19:32:43
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-11 18:56, Robert Tomasik pisze:

    > Ja na wszelki wypadek zacząłem publikować fotki na PicassaWeb. Przynajmniej
    > normalniejsze warunki licencyjne.

    Można jeszcze na Fotosiku.

    --
    animka

  • 26. Data: 2010-11-11 19:39:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/11/2010 12:24 PM, Greg wrote:

    > No nie wiem... tam się wygrywa odszkodowania za poparzenie się gorącą
    > kawą. Coś mi się też kołacze w pamięci jakiś pozew przeciwko władzom
    > jakiegoś miasta o to, że nie uchronili jakichś osób przed uprowadzeniem
    > przez UFO ;-)

    ale to byl "wypadek".
    takie sprawy prawnicy biorą za darmo za 1/3 wywalczonego odszkodowania.

    na inne sprawy musialoby cie byc najpierw stac.

  • 27. Data: 2010-11-11 20:05:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co z przypadkami, gdy ciężko taką osobę znaleźć? Dla przykładu jakiś
    > czas temu pewna firma odzieżowa wykorzystała na koszulkach autoportret
    > pewnej dziewczyny. Pozwała firmę nie wnikając skąd miała te materiały.

    No i miała rację. Jak bierzesz rzecz, to musisz się upewnić, czy masz do
    tego prawo. Alb poszukać innego zdjęcia.

    > Mam zboczenie do podpisywania umów z określeniem jak zdjęcia mogą zostać
    > wykorzystane ;-)

    Jesteś raczej w mniejszości.

  • 28. Data: 2010-11-11 20:07:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dodali dla świętego spokoju, czy jednak próbują ugrać coś więcej? A jeśli
    > tak... to zgodnie z prawem, czy liczą, iż ktoś machnie ręką?

    Coś więcej, bo oni zaczęli włąśnie te fotki wkładać w jakieś dziwne ramki.
    To nie jest normalne udostępnianie.

  • 29. Data: 2010-11-11 20:12:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Pisałem o niedozwolonych klauzulach w umowie, to nie jest to samo co
    > naruszanie zbiorowych interesów konsumenta (to mniejszy zbiór).

    Ale UOKiK jest powołany do ochrony tych zbiorowych interesów.

> [...]
    > A są bezkarni bo:
    > a) Urzędy powołane do ochrony konsumentów pozorują tylko swoją pracę

    Realizują ustawy, a że ustawodawcy czasem robią wszystko, by się czasem nic
    nie dało zrobić, to ...

    > b) Ludzie tylko potrafią narzekać

    To racja

    > c) A jak niektórzy dadzą do sądu to sądy i tak ich wydymają - vide:
    > mbank, operatorzy GSM - bo cały system w Polsce jest nastawiony na
    > dymanie owieczek, a nie na ich ochronę.

    Tyle, że czasem to czyste pieniactwo, a nie ochrona włąsnych interesów.

    > 3.Regulamin nie zawierał ograniczonych praw.

    Regulamin, to nie wszystko. W prawie cywilnym mamy do czynienia z pewnymi
    domniemaniami czy tzw. zwyczajem. Jak umieszczasz zdjęcie na serwerze to
    normalne jest, że mają prawo to publikować, skoro to serwer do publikacji.

    > 4. Mam głęboko w d.pie niewolników, którzy zaakceptowali ten regulamin
    > prawie sprzedając się tam razem ze swoją dusz.

    > To nie serwis rozpowszechnia fotki, tylko użytkownicy.
    > Przynajmniej nie powinien.

    Już pisałem, że nie była problemem sama publikacja tych fotek, tylko ich
    przerabianie i wykorzystywanie przykładowo do tych kart kredytowych z
    reklamy. Moim zdaniem problem marginalny, ale ktoś tam poczuł się urażony.

  • 30. Data: 2010-11-11 20:13:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2010-11-11 18:56, Robert Tomasik pisze:

    > Można jeszcze na Fotosiku.

    I pewnie w kilku innych miejscach :-)