  • 61. Data: 2005-08-25 11:48:10
    Temat: Re: Narozrabiałem dość mocno
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Taaa... samo sie zrobilo. Mi sie jakos nic takiego nie sciaga.
    > Nie zawsze, mozna wylaczyc. Poza tym mozna zidetyfikowac co jest jako
    > temp, a co zostalo sciagniete swiadomie.

    Ja jaki kiedys bylem mlody i glupi (i uzywalem internet explorera),
    poszukujac crackow na stronie astalavisty, to jedna strona otworzyla mi
    kolejna, ta otworzyla kolejna i nagle majac duzo okienek exploderowych
    na ekranie trafilem na taka gdzie na prawde nikt by sie nie zastanawial
    czy osoby ze zdjec maja ponizej, czy powyzej 15 lat tak na oko to
    przedzial wiekowy 5-12.
    Zeby bylo smieszniej to po resecie (bo o pozamykaniu tego to zapomnij)
    przywyitaly mnie juz ustawione "odpowiednie" tapety na pulpicie,
    zainstalowany dialer ktory obiecywal ze zaraz zobacze wiecej i wiecej
    itp itd.

    W cache-u zapewne wszystkie te zdjecia byly.

    Jezeli wtedy wpadla by nagle do mnie jakas wizytacja - obojetnie czy
    policja, rodzice, dziennikarze Interwencji, proboszcz czy ktokolwiek
    inny i zobaczyl co sie na tym moim komputerze wyrabia, to zapewne
    mialbym spore problemy z wytlumaczeniem sie.

    Inna sprawa to omawiany przypadek, gdzie po prostu Jacek pewnie od czasu
    do czasu sobie smigal i ogladal rozmaite takie fotki, pech chcial ze ta
    strona pewnie zainteresowala sie policja i go capneli.
    Pytanie czy samo ogladanie jest legalne czy nie.
    Moralna ocena zjawiska to juz zupelnia inna sprawa.

  • 62. Data: 2005-08-25 11:53:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie przy trojanach.
    >
    > Poza tym czy jesteś w stanie zidentyfikować coś, co zostało ściągnięte
    > świadomie i świadomie ukryte wśród plików tymczasowych?

    Nie sadze zeby ktos swiadomie chowal zdjecia w stercie temp-ow, liczac
    na to ze jak wpadnie policja to sie wytlumaczy.

    Co kiedy sie sciagalo mozna dosc po datach plikow (tak wiem... tez mozna
    zmienic).

    Jezeli ktos chcial by cos chowac na wypadek wjazdu policji to raczej go
    urzadza kryptograficzny system plikow i tyle.

    Zreszta sadze ze sledztwo przeciw takiej osobie zaczyna sie albo od
    monitorowania jej lacza internetowego, albo od przejzenia logow serwera
    www z tymi zdjeciami.
    Osoby ze stalym adresem IP moga tam zostawic slady regularnosci
    wchodzenia na strone.
    Chociaz wydaje mi sie, ze policja nie ma czego szukac u zwyklych
    ogladaczy bo to nie jest chyba karalne (chyba ze sie myle).
    Za to gorzej jak ktos fotki wysyla. Wystarczy ze przetrzepia komus
    twardy dysk i znajda maile od innych osob ktorzy wysylali mu te fotki.
    Raz dwa sie zasadza i zgarna cala "siatke pedofili".

  • 63. Data: 2005-08-25 13:10:19
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 25 sierpień 2005 13:35, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Andrzej Lawa powiedziała:

    > Poza tym czy jesteś w stanie zidentyfikować coś, co zostało ściągnięte
    > świadomie i świadomie ukryte wśród plików tymczasowych?

    Chyba dla biegłego nie będzie trudne ustalić czy dany plik jest
    zakamuflowany w tempie czy został tam umieszczony umyślnie?

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 64. Data: 2005-08-25 13:24:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Chyba dla biegłego nie będzie trudne ustalić czy dany plik jest
    > zakamuflowany w tempie czy został tam umieszczony umyślnie?

    O ile dana osoba ma pełen dostęp do plików systemowych, to nie widzę
    przeszkód w dowolnym sfabrykowaniu daty utworzenia, zapisu, modyfikacji,
    odczytu oraz połączeń w indeksie bufora.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 65. Data: 2005-08-25 13:28:34
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 25 sierpień 2005 15:24, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako Andrzej Lawa powiedziała:

    > O ile dana osoba ma pełen dostęp do plików systemowych, to nie widzę
    > przeszkód w dowolnym sfabrykowaniu daty utworzenia, zapisu, modyfikacji,
    > odczytu oraz połączeń w indeksie bufora.

    IMHO będzie to na tyle skuteczne jak formatowanie dysków komputerowych w
    MSZ-cie kilka miesięcy temu czy MKiDN (chodzi o sprawę "lub czasopism").

  • 66. Data: 2005-08-25 13:40:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > IMHO będzie to na tyle skuteczne jak formatowanie dysków komputerowych w
    > MSZ-cie kilka miesięcy temu czy MKiDN (chodzi o sprawę "lub czasopism").

    Bo tam (1) chodziło o kasowanie (a nie zmanipulowanie) danych, a poza
    tym (2) zrobili to kompletni lamerzy (albo była to podpucha).

    Osoba mająca jakieś pojęcie o działaniu komputera jeśli tylko zechce
    skasuje dane tak, że nikt ich nie odzyska.

    Więcej: osoba znająca się na działaniu komputera może stworzyć
    sfałszowane dane po czym normalnie je skasować - przez co będzie
    wyglądało, jakby wrabiana osoba nieudolnie niszczyła dowody.

  • 67. Data: 2005-08-25 13:41:36
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > I ani ty, ani inny moherowy berecik nie będzie dytkował, co jest 'normą'
    > oraz czego 'się nie robi'.

    Nie chodzi o dyktowanie. Wystarczy powiadomic otoczenie delikwenta o jego
    sklonnosciach.
    W przyszlosci mozna sie zastanowic nad profilaktycznym pobieraniem
    odciskow palcow i probek genetycznych.

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 68. Data: 2005-08-25 13:48:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Marta Wieszczycka napisał(a):
    > Właśnie - rozsądek podpowiada. Ale to nie tylko kwestia rozsądku. Jeśli
    > jakiś facet, okazjonalnie, wchodzi na stronę erotyczną i widzi tam
    > zdjęcie, na którym jest dziewczyna (dziewczynka?) bez biustu, bez bioder
    > i wystylizowana na dziecko, to normalny facet raczej nie tego szuka na
    > takich stronach.

    Ojej, nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Jeśli chodzi o nastolatki
    to najbardziej 'chodliwym' towarem są właśnie te 18, max 19. Najlepiej
    stylizowane na lekko mlodsze niz sa. Czym starszy mezczyzna, tym mlodsze
    dziewczyny go podniecaja i tym mlodszych szuka. Strony, gdzie dziewczyny
    sa stylizowane na 16, 17-latki mają 3x większe obroty niż normalne
    strony z nastolatkami :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 69. Data: 2005-08-25 13:49:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Nie chodzi o dyktowanie. Wystarczy powiadomic otoczenie delikwenta o jego
    > sklonnosciach.

    A po co? To jego prywatna sprawa. Ma dość problemów bez bandy dewotów
    wytykających go palcami.

    Krzywdy nikomu nie robi, prawa jako takiego nie łamie, ma możliwość
    'odreagowania' swoich społecznie nie akceptowanych ciągot i może sobie
    spokojnie żyć. I wszyscy wokół niego też.

    A jak banda tobie podobnych moherowych berecików zacznie robić na
    człowieka nagonkę, zacznie go osaczać, to się może źle skończyć.

    > W przyszlosci mozna sie zastanowic nad profilaktycznym pobieraniem
    > odciskow palcow i probek genetycznych.

    A potem każdemu będzie się - oczywiście profilaktycznie - wszczepiać
    nadajnik. I będzie się każdego - oczywiście profilaktycznie - filmować i
    nagrywać.

    W ramach dalszej prewencji będziesię urzędowo ścigać myślozbrodniarzy i
    ich 'znikać' albo kierować na 'leczenie' czy inną 'reedukację'.

  • 70. Data: 2005-08-25 13:55:21
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > A po co? To jego prywatna sprawa. Ma dość problemów bez bandy dewotów
    > wytykających go palcami.

    A po to, ze mam prawo wiedziec, ze mam w sasiedztwie zbokola, zanim
    zacznie sie dobierac do mojego dziecka.
    Po to, ze interesuje mnie zapobieganie, a nie karanie po fakcie.