  • 141. Data: 2011-04-07 06:03:41
    Temat: Re: Narodowy spis powszechny
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 17:59:30 +0200, Firankowy potwór napisał(a):

    > Pewnego razu prokurator wystąpi o ustalenie adresu w Stanach Johna
    > Kovalskyego, co nie zna ani słowa po polsku, a jego dziadek wyemgirował
    > z kieleckiego?

    Na początku lat 90-tych bywało już śmieszniej. Przyleciał taki do Polski
    z amerykańskim paszportem, a tu mu na lotnisku mówili, że go nie wpuszczą
    bo Polska nie przyjmuje do wiadomości innego obywatelstwa obywateli
    Polski. I mogą go wpuścić tylko z polskim paszportem.

    A z ciekawostek jeszcze jedno. Nie znam dokładnej treści przepisu ale w
    prawie o obywatelstwie polskim sprzed II wojny było coś takiego, że
    utrata obywatelstwa następuje na skutek podjęcia pracy urzędnika
    państwowego innego państwa. I bardzo wielu nie wiedząc o tym utraciło
    obywatelstwo, bo oni lub ich rodzice podjęli prace np. listonosza. W
    wielu krajach w tym czasie poczta to był urząd państwowy.

  • 142. Data: 2011-04-07 06:08:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.04.2011 17:59, Firankowy potwór pisze:

    > nie wie, chyba że same zaczną się ubiegać o nadanie. Na tej samej
    > zasadzie tzw afroamerykanie mogliby się ubiegać o paszport jakiegoś
    > afrykańskiego kraju...

    Tylko po co?

  • 143. Data: 2011-04-07 06:52:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/7/2011 1:03 AM, jureq wrote:

> [...]
    > bo Polska nie przyjmuje do wiadomości innego obywatelstwa obywateli
    > Polski. I mogą go wpuścić tylko z polskim paszportem.

    I nic sie w tym zakresie nie zmieniło.

    Formalnie jest to określone jako: Polska uznaje posiadanie innego
    obywatelstwa, ale go nie rozpoznaje. Co oznacza, że wszelkie prawa
    wynikające z posiadania innego obywatelstwa nie są uznawane.

    Faktycznie była afera na ten temat, ale po grandzie zrobionej przez
    ambasadę amerykańską przestano się czepiać, mimo, że żadnych przepisów
    nie zmieniono.
    Co do wjazdu, to w tamtych czasach było tak, że do kraju można było
    wjechać nawet na niewaznym paszporcie lub nawet bez jakichkolwiek
    dokumentów, natomiast wyjechać się nie dało. Dziś już się nie wjedzie.

    Więcej ludzi miało problem z opuszczeniem kraju, gdzie pogranicznicy już
    na lotnisku przy wylocie, żądali okazania polskiego paszportu.
    Parę osób przez to wyleciało kilka tygodni później.

> [...]
    > prawie o obywatelstwie polskim sprzed II wojny było coś takiego, że
    > utrata obywatelstwa następuje na skutek podjęcia pracy urzędnika

    ...lub przyjęcie obywatelstwa innego państwa.
    Zresztą zmieniało się to kilka razy , w latach 30 bodajze, po wojnie i
    cos koło 65 roku

    I bardzo wielu nie wiedząc o tym utraciło
    > obywatelstwo, bo oni lub ich rodzice podjęli prace np. listonosza. W
    > wielu krajach w tym czasie poczta to był urząd państwowy.

    aha

  • 144. Data: 2011-04-07 06:54:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/7/2011 1:08 AM, Andrzej Ława wrote:

    > Tylko po co?

    żeby ich dzieci lub pra dzieci miało prawo pobytu w jednym z lepiej
    rozwijających się gospodarczo regionów.
    Już teraz proponuję rozgladać się za młodymi ładnymi tajkami na przykład.

  • 145. Data: 2011-04-07 06:54:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org>

    > Sam sobie odpowiedziałeś poniżej. Zgadza się, że polskie obywatelstwo jest
    > praktycznie zaraźliwe, ale te osoby nie mają PESELu i nikt o nich nie wie,
    > chyba że same zaczną się ubiegać o nadanie.

    To pewnie można ich ukarać za niemanie dowodu :-)

  • 146. Data: 2011-04-07 06:58:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/7/2011 1:54 AM, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Firankowy potwór" <p...@f...org>

    > To pewnie można ich ukarać za niemanie dowodu :-)

    Nie.
    Tylko osoba posiadająca obywatelstwo I PRZEBYWAJĄCA na terenie kraju ma
    obowiązek posiadać dowód.
    Kara jest za uporczywe uchylanie się od posiadania.

    Reszta mieszkająca za granica dowód może sobie wyrobić, ale obowiązku
    nie ma.

  • 147. Data: 2011-04-07 07:03:04
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 08:54, witek pisze:

    > żeby ich dzieci lub pra dzieci miało prawo pobytu w jednym z lepiej
    > rozwijających się gospodarczo regionów.

    ROTFL

    Zimbabwe może? Czy Liberia? ;->

    > Już teraz proponuję rozgladać się za młodymi ładnymi tajkami na przykład.

    W celu zaimportowania? ;->

  • 148. Data: 2011-04-07 07:09:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/7/2011 2:03 AM, Andrzej Ława wrote:

    > ROTFL
    >
    > Zimbabwe może? Czy Liberia? ;->

    pewnie nie doczekasz, ale mozesz sie zdziwic.

    > W celu zaimportowania? ;->

    raczej w celu wyeksportowania siebie

    Byłeś kiedyś w Macau? najwiekszym chinskim kasynie.
    Bije Las Vegas na głowę kilkukrotnie.
    pod zwzględem wielkości, jakości i ilości przepuszczanych pieniędzy.

    W Las Vegas jesteś w tej chwili w stanie dostać pokój w hotelu za 30
    dolarów. Bilety lotnicze do Vegas są najtańsze. Cały biznes ledwo zipie,
    bo wszyscy wolą do chinczyków.

  • 149. Data: 2011-04-07 07:21:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 09:09, witek pisze:

    > pewnie nie doczekasz, ale mozesz sie zdziwic.

    Prędzej Polska zostanie imperium, jak na tej jajcarskiej stronie Wielka
    Rzeczpospolita.

> [...]
    >
    > W Las Vegas jesteś w tej chwili w stanie dostać pokój w hotelu za 30
    > dolarów. Bilety lotnicze do Vegas są najtańsze. Cały biznes ledwo zipie,

    Eeeeemm... Szacujesz prężność gospodarki po ilości pieniędzy
    przepuszczanych w kasynach przez turystów?!?!?

  • 150. Data: 2011-04-07 12:50:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/7/2011 2:21 AM, Andrzej Ława wrote:
    > Eeeeemm... Szacujesz prężność gospodarki po ilości pieniędzy
    > przepuszczanych w kasynach przez turystów?!?!?

    a ty masz w ogóle jakiekolwiek wątpliwości po której stronie globu jest
    więcej pieniędzy?