  • 1. Data: 2006-07-25 11:21:26
    Temat: Naprawienie szkody
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    Witam,
    skradziono mi rowery. Sprawca został złapany (pewnie przy innej sprawie i
    przyznał się m.in. do kradziezy u mnie). Nie wiem, czy prokuratura będzie
    wnioskować o naprawienie szkody. Powiedziano mi, ze to zależy od tego o
    jaką karę będą wnioskować ( jeśli w zawiasach to wtedy o naprawienie
    szkody być może tak). MOje pytanie jest następujące: wiem, że mogę
    wystąpić jako oskarżyciel posiłkowy. Czy warto ?? czy sądy przychylają się
    do wniosków oskarżycieli posiłkowych?? czy poprostu odpuscic temat ??
    Szkoda mi troche , ze chlopek sobie za moje rowery (troche były warte i
    teraz nie stać mnie na odkupienie) pohulał i za fanty innych i wywija się
    np zawiasami. Dlaczego ma nie pójść do normalnej pracy i zapłacić za
    wyrządzone szkody ?? Może dałoby mu do myślenia wiedząc , ze jesli nie
    zapłaci to odwieszą mu wyrok i dołożą "pare dni"

    pozdrawiam

    Jerzy

    ps. Może jakiś inny sposób, może wystarczy wnoiosek do prokuratury o
    zabezpieczenie mienia lub też wyraźne życzenie aby wnioskowała o
    naprawienie szkody ??

  • 2. Data: 2006-07-25 11:43:55
    Temat: Re: Naprawienie szkody
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    prosze zapoznac sie z AFAIR art. 46 kk i 49 a kpk

  • 3. Data: 2006-07-25 12:16:02
    Od: Jurko <n...@o...pl>

    Dnia 25-07-2006 o 13:43:55 D.H. Oskar <d...@o...pl> napisał:

    > prosze zapoznac sie z AFAIR art. 46 kk i 49 a kpk

    Widziałem wcześniej tylko zastanawiałem się czy to nie dotyczy spraw w
    postępowaniach gospodarczych. Generalnie występuję wtedy z powodzctwa
    cywilnego a ja bardziej chcialbym uslyszec, ze wtedy bede miał wiecej
    zachodu a jako oskarżyciel posiłkowy nie muszę chodzic na wszystkie
    rozprawy tylko raz wnioskować o naprawienie wyrządzonej szkody i już. Sąd
    albo się przychyli albo nie .

  • 4. Data: 2006-07-25 15:30:42
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Jurko" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zachodu a jako oskarżyciel posiłkowy nie muszę chodzic na wszystkie
    > rozprawy tylko raz wnioskować o naprawienie wyrządzonej szkody i już. Sąd

    przepisy, kotre podalem dotycza postepowania karnego a nie cywilnego

  • 5. Data: 2006-07-25 15:44:56
    Od: wombi <w...@n...pl>

    D.H. Oskar napisał(a):
    > Użytkownik "Jurko" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Nie za bardzo zrozumialem Twoja wypowiedz. Tzn. wiesz o mozliwosci
    zlozenia pozwu w post karnym czy nie? Jesli nie wiesz,to :
    1.Piszesz pozew,
    2.Pozew musisz zlozyc przed rozpoczeciem przewodu sadowego na rozprawie
    glownej (przewod rozpoczyna sie w momencie rozpoczecia odczytywania aktu
    oskarzenia przez prokuratora),
    3.Ja, z ostroznosci procesowej, zlozylem kiedys pozew pomimo wniosku
    prokratora o naprawienie szkody,
    4.Jako powod cywilny i osk.posilkowy nie musisz uczestniczyc w rozprawach.
    5.Przeczytaj art.62-70kpk i 415 kpk

    Postepowanie takie to tzw. proces adhezyjny gdzie sad karny rownolegle
    orzeka o odp.karnej i cywilnej.

  • 6. Data: 2006-07-25 15:55:39
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozprawach.
    > 5.Przeczytaj art.62-70kpk i 415 kpk
    >
    > Postepowanie takie to tzw. proces adhezyjny gdzie sad karny rownolegle

    oo matko... wymiekam... pozew adhezyjny w procsie karnym to inna instytucja
    niż wniosek o naprawienie szkody z art. 46 kk /na dowod tego zobacz sobie
    art. 65 par 1 pkt 6 kpk/. 46 kk IMHO jest prostsze dla nieprawnika. Z tego
    sie zorientowalem chodzi Ci o prostszy sposob.

  • 7. Data: 2006-07-25 15:57:36
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Jurko napisał(a):
    MOje pytanie jest następujące: wiem,
    > że mogę wystąpić jako oskarżyciel posiłkowy. Czy warto ??

    Tak jak wczesniej pisalem-warto wystapic w charakterze powoda
    cywilnego.Jako oskarzyciel posilkowy mozesz ale zeby dochodzic swoich
    roszczen majatkowych musisz wejsc w role powoda cywilnego.

  • 8. Data: 2006-07-25 16:05:00
    Od: wombi <w...@n...pl>

    D.H. Oskar napisał(a):
    > oo matko... wymiekam...

    Daruj sobie.

> [...]
    > art. 65 par 1 pkt 6 kpk/. 46 kk IMHO jest prostsze dla nieprawnika. Z tego
    > sie zorientowalem chodzi Ci o prostszy sposob.

    Ale pytajacy nie wie czy prokurator wniesie o naprawienie szkody.Jesli
    prok. wniesie taki wniosek to pozew bedzie odrzucony - tak jak piszesz
    na podst. art.65 par 1 pkt 6 kpk. A jesli nie wniesie? To pokrzywdzonemu
    pozostaje wytoczenie powodztwa cywilnego.

  • 9. Data: 2006-07-25 16:08:47
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > podst. art.65 par 1 pkt 6 kpk. A jesli nie wniesie? To pokrzywdzonemu
    > pozostaje wytoczenie powodztwa cywilnego.

    Sorry za powyzsze ale czytales przepisy , ktore podalem??? Wniosek z 46 kk
    moze zlozyc rowniez pokrzywdzony/wynka to zarowno z 46 kk jak i 49a kpk/.

  • 10. Data: 2006-07-25 16:09:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    wombi napisał(a):
    > Tak jak wczesniej pisalem-warto wystapic w charakterze powoda
    > cywilnego.Jako oskarzyciel posilkowy mozesz ale zeby dochodzic swoich
    > roszczen majatkowych musisz wejsc w role powoda cywilnego.

    nie musi

    KG