eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNaprawa gwarancyjna a brak plomby
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2008-03-30 16:40:24
    Temat: Naprawa gwarancyjna a brak plomby
    Od: "AcePL" <a...@o...home.pl_smieciom_nie>

    Witam,

    Po paru godzinach "reserczowania" tematu w sieci pozostaje mi tylko zadać
    pytanie w stylu "czy ktoś już tak miał".

    Otóż kupiłem urządzenie elektroniczne (odtwarzacz mp3) które się
    uszkodziło. A dokładnie to zostało wyrwane gniazdo słuchawkowe po tym, jak
    zahaczyłem o coś kablem. Normalnie w takiej sytuacji kabel powinien się
    wypiąć, ale że player jest cienki to nastąpiło uszkodzenie gniazda i
    częściowe wyrwanie tylnego panelu (pokrywy, części obudowy) z mocowań.

    Teraz pytanie właściwe: czy gwarant (znaczy się wskazana w "warunkach
    gwarancji" firma dokonująca napraw na terenie RP) może nie przyjąć towaru
    do naprawy na podstawie tego, że "stwierdzono otwarcie obudowy odtwarzacza"
    (co nie nastąpiło) mimo tego, że na produkcie nie ma żadnych zabezpieczeń
    (plomb ani jakichkowiek innych naklejek)?


  • 2. Data: 2008-03-30 16:57:29
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna a brak plomby
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Otóż kupiłem urządzenie elektroniczne (odtwarzacz mp3) które się
    > uszkodziło. A dokładnie to zostało wyrwane gniazdo słuchawkowe po tym, jak
    > zahaczyłem o coś kablem. Normalnie w takiej sytuacji kabel powinien się
    > wypiąć, ale że player jest cienki to nastąpiło uszkodzenie gniazda i
    > częściowe wyrwanie tylnego panelu (pokrywy, części obudowy) z mocowań.
    >
    > Teraz pytanie właściwe: czy gwarant (znaczy się wskazana w "warunkach
    > gwarancji" firma dokonująca napraw na terenie RP) może nie przyjąć towaru
    > do naprawy na podstawie tego, że "stwierdzono otwarcie obudowy odtwarzacza"
    > (co nie nastąpiło) mimo tego, że na produkcie nie ma żadnych zabezpieczeń
    > (plomb ani jakichkowiek innych naklejek)?

    Uszkodzenie nastąpiło ewidentnie z winy użytkownika, więc nie ma mowy o
    naprawie gwarancyjnej. A w takiej sytuacji raczej przyjmą - jeśli i tak
    klient płaci za naprawę, to z reguły już im wszystko jedno, jak powstała
    awaria i czy urządzenie było otwierane, czy nie.


    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com


  • 3. Data: 2008-04-01 06:23:33
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna a brak plomby
    Od: "AcePL" <a...@o...home.pl_smieciom_nie>

    Any User <u...@a...pl> napisał(a):
    > Uszkodzenie nastąpiło ewidentnie z winy użytkownika, więc nie ma mowy o
    > naprawie gwarancyjnej. A w takiej sytuacji raczej przyjmą - jeśli i tak
    > klient płaci za naprawę, to z reguły już im wszystko jedno, jak powstała

    Właśnie cały myk polega na tym, że wina użytkownika jest taka, że używając
    produktu ZGODNIE z przeznaczeniem (słuchając radia) doprowadził do jego
    uszkodzenia. Odtwarzacz ma 3,5 mm grubości co oznacza - i co serwisant w
    rozmowie telefonicznej potwierdził - że uszkodzenia takie jak opisane
    przeze mnie (choć nie tak "rozległe") są nagminne.

    To, że jest to moja wina to tak jakby powiedzieć że od mocniejszego
    trzaśnięcia wypadły drzwi w moim samochodzie.

    Oczywiście nie mam zamiaru walczyć do upadłego o "najmojszą" racę, ale mnie
    wkurwili stwierdzeniem "gwarancja na otwierany produkt nie obowiązuje" gdy
    nic takiego nie nastąpiło i na co nie ma żadnego potwierdzenia. Stąd moje
    pytanie czy taki zapis w garancji jest prawnie dopuszczalny bez "plomby
    (lub innych zabezpieczeń)".

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1